Kl Sen - jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Demokracja w szkole.
Advertisements

Nietoperz- wróg czy przyjaciel?
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Analiza wyników ankiety
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
J AK MOŻNA ZAANGAŻOWAĆ RODZICÓW Z R ADY R ODZICÓW DO PRACY S AMORZĄDU U CZNIOWSKIEGO ? Sylwia Michta Angelika Borowska.
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Bierny odpoczynek.
Czy autorytety są nam potrzebne?
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
SEN I CZUWANIE NEUROFIZJOLOGIA.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Jakub Szota Częstochowa 2012
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
10 prostych kroków by poprawić pamięć
ZDROWY STYL ŻYCIA.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Jak uczyć się skutecznie?
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
SEN – jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa.
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Źródłem energii oraz składników odżywczych dla ustroju człowieka jest żywność. To, co spożywamy ma znaczenie dla naszego zdrowia i życia: to wiedzą.
sprawdzenie wiedzy ludzi na temat wykorzystywania deszczówki zgłębianie wiedzy na temat deszczówki.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Szybkość reakcji człowieka
Analiza wyników ankiety o hałasie.
ELEKTROWNIE WIATROWE.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
JAK POBUDZIĆ I WYCISZYĆ SWOJE CIAŁO
Styl życia uczniów gimnazjum w łazach maj 2013
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Szkolny Klub Śniadaniowy w klasie II b Szkoła Podstawowa nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu.
STRES POD KONTROLĄ ?!.
Przyswajanie wiedzy Przeciętnie człowiek zapamiętuje: 10% tego co czyta 20% tego co słyszy 30% tego co widzi 70% tego co słyszy i widzi 80% tego co mówi.
Warto dbać o zdrowie.
Cele szkolenia Jak pracować efektywnie i we właściwy sposób podczas przeprowadzania wywiadu kwestionariuszowego.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
FILOZOFIA DLA STARSZYCH
Co to jest wolontariat? ?.
Analiza ankiet „SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE” Ankieta przeprowadzona wśród uczniów.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Moje przygotowanie. Mój cel  Przed rozmową istotne jest określenie stanowiska pracy, które chcę zdobyć oraz uświadomienie sobie.
AKTYWNIE I ZDROWO.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
ZDROWIE- Twój przyjaciel ! Temat projektu:. Oto zespół realizujący projekt – KOŁO BIOLOGICZNE 3 osoby były nie obecne podczas wykonywania zdjęcia, ale.
Żeby zdrowym być….
PROJEKT EDUKACYJNY „WIEM CO JEM” WYCHOWANIE FIZYCZNE r.
Techniki pracy umysłowej Rodzice jako nauczyciele (Na podstawie książek Zbigniewa Brześkiewicza, Tony Buzana)
Trzymaj Formę! Prezentacja multimedialna. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na Rzecz tłuszczów roślinnych (w umiarkowanych ilościach) *Jedz.
PILOTAŻ KONCEPCJI PRZEDSZKOLA PROMUJĄCEGO ZDROWIE I NARZĘDZI DO AUTOEWALUACJI DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU NR 7 W ŁOWICZU Łowicz, maj 2017r.
„Tajemnice snu” Zuzanna Bakuła kl.IIa PG w Wachu
dr hab. Adriana Schetz IF US
Jak sobie radzić ze stresem?
Procenty wokół nas.
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Jak bezpiecznie spędzić Ferie Zimowe?
Zapis prezentacji:

kl Sen - jak nastolatki korzystają z jego dobrodziejstwa

Projekt edukacyjny Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów rok szkolny 2013/2014 klasa II d Zespół: Natalia Gzowska Aleksandra Jakubowska Dominika Praczkiewicz Dagmara Świderska Opiekun: Agnieszka Zachodni

Czego chcieliśmy się dowiedzieć Co to jest sen? Jak przebiega? Czemu służy? Jaką wiedzę na temat snu mają nasi rówieśnicy?

Sen Sen to aktywność uniwersalna (dotycząca wszystkich organizmów zwierzęcych), podobnie jak jedzenie i picie. Charakterystyczne cechy snu: Specjalne miejsce do spania i odpowiednie ułożenie ciała (np. człowiek najchętniej zasypia na leżąco, leniwce i nietoperze wisząc głową w dół, ptaki stojąc na jednej nodze); Długotrwałe unieruchomienie (wiercimy się i zmieniamy pozycje, ale zazwyczaj nie wstajemy – gdy człowiek wstaje podczas snu, to znaczy, że lunatykuje); Znaczne obniżenie reakcji na obrazy, dźwięki i inne bodźce płynące z zewnątrz; Cykl zgodny z 24 godzinnym rytmem okołodobowym (człowiek najchętniej zasypia wieczorem i budzi się rano).

Fazy snu Sen REM Sen NREM Faza I Mięśnie zaczynają się rozluźniać Faza II Wrzeciona snu, oczy nieruchome, mięśnie rozluźnione Faza III Sen głęboki, całkowite rozluźnienie mięśni REM Pod powiekami gwałtowne ruchy gałek ocznych, mięśnie unieruchomione (paraliż), marzenia senne, mózg aktywny jak na jawie Faza IV Wolne fale, najtrudniej nas wtedy obudzić Cały cykl snu trwa ok. 90 minut, czyli półtorej godziny. Planując czas na sen powinniśmy pamiętać, że aby być wyspanym, należy przespać wielokrotność pełnego cyklu: 3 godziny snu to 2 cykle, 6 godzin snu to 4 pełne cykle, 9 godzin to 6 pełnych cykli… itd.

Po co nam sen? Pierwsza część snu, sen wolnych ruchów gałek ocznych NREM, pozwala odpocząć ciału – mięśnie w kolejnych czterech fazach coraz bardziej się rozluźniają. Druga część snu, faza szybkich ruchów gałek ocznych REM, jest przeznaczona dla umysłu – mózg przetwarza nowo nabyte informacje, uczy się i zapamiętuje to, czego doświadczył w ciągu dnia.

Nasze badania 1. Po co jest sen? Odpoczynek ciała i umysłu Strata czasu Śpię z nudów (bo nie mam nic innego do robienia) Inne (jakie?)…… 2. Czy wiesz, z ilu faz składa się sen NREM? a) 2 b) 4 c) 6 3. Jak myślisz, ile powinieneś spać? Ile godzin potrzebuje człowiek, żeby się wyspać? 4. Wskaż, w której części snu coś nam się śni (mamy marzenia senne)? a) Faza I/stan alfa/NREM b) Faza II / wrzeciona snu/NREM c) Faza III i IV/sen głęboki wolnofalowy/ NREM d) Fale alfa i beta /REM 5. Czy to prawda, że w pewnym okresie snu nasze ciało jest kompletnie sparaliżowane i nie możemy się ruszyć? Tak Nie

Jak prowadziliśmy badanie przygotowaliśmy ankietę 30 uczniów naszej szkoły poprosiliśmy o jej wypełnienie po 10 osób z klas I, II, III badani udzielali odpowiedzi na 5 pytań

Oto jak odpowiadali na pytania nasi koledzy… … czyli PREZENTACJA WYNIKÓW NASZEJ ANKIETY

Po co nam sen? Większość pytanych nastolatków (67 %) wie, jakie znaczenie dla człowieka ma sen Nasi rówieśnicy rozumieją, że najważniejszą funkcją snu jest odpoczynek ciała i umysłu

Z ilu faz składa się sen NREM? Mniej niż połowa badanych osób ma wiedzę na temat ilości faz snu NREM 47 % pytanych udzieliło prawidłowej odpowiedzi 14 spośród 30 osób wiedziało, że nasz sen NREM składa się z 4 faz

Jak myślisz, ile powinieneś spać? Większość osób uważa, że sen powinien trwać 8 – 9 lub 12 godzin Niepokojące jest to, że prawie 1/3 pytanych (9 osób) uważa, że wystarczy nam 0d 3 do 6 godzin snu

W której części snu mamy marzenia senne? Nasi rówieśnicy mają raczej mgliste pojęcie o tym, w jakiej fazie snu mamy marzenia senne Tylko 30 % pytanych wie, że śnimy w fazie REM

Czy to prawda, że w pewnym okresie snu nasze ciało jest kompletnie sparaliżowane? Zdania w tej sprawie są podzielone :-) Połowa pytanych zna prawidłową odpowiedź. Jak sądzicie, kto ma rację? Prawidłowa odpowiedź brzmi TAK W fazie REM

Podsumowanie Nastolatki mają niewielką wiedzę na temat snu. Brak podstawowych informacji ma wpływ na to, jak podchodzimy do czynności spania. Nasi rówieśnicy nie zdają sobie w pełni sprawy z tego, jak ważny jest sen dla człowieka. Nie przywiązując dużej wagi do snu mogą szkodzić swojemu zdrowiu.