KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 2 W MORĄGU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracował J. Stryjkowski
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM NR 2 W MORĄGU

UZASADNIENIE PRZYSTĄPIENIA DO KONKURSU jestem nauczycielem dyplomowanym od 22 sierpnia 2007 roku, oprócz wykształcenia kierunkowego, zdobyłam dyplomy ukończenia studiów podyplomowych w zakresie nauczania przyrody, matematyki oraz zarządzania oświatą, jestem egzaminatorem sprawdzianu po szkole podstawowej, byłam osobą monitorującą realizację projektu unijnego ,,Świadomie w przyszłość POKL, realizowanego od października 2010r. do lipca 2012r. mam doświadczenie w uzyskaniu akceptacji Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty w Olsztynie dla Innowacji pedagogicznej w czasie kierowania placówką,

uważam, że nowoczesna szkoła powinna być przede wszystkim przyjazna uczniom, bezpieczna oraz otwarta na potrzeby i specyfikę środowiska lokalnego, chcę dążyć do systematycznego unowocześniania bazy dydaktycznej, gdyż jestem zdania, że współczesna szkoła wymaga oprócz wysokowykwalifikowanej kadry pedagogicznej również atrakcyjnych środków dydaktycznych, stworzyłam zgrany zespół wszystkich pracowników szkoły, co miało duży wpływ na wszystkie osiągnięcia szkoły, jestem osobą bezkonfliktową, preferuję dialog i kompromis jako metody rozwiązywania problemów.

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY Zagadnienia związane z działalnością szkoły ujęłam w następujących działach: kształcenie, wychowanie, opieka, organizacja i kierowanie szkołą. Szczególnie zależy mi na tym aby: uczniowie osiągali jak najwyższe wyniki na egzaminie gimnazjalnym, rozwijali umiejętności i zainteresowania oraz mieli poczucie, że osiągnęli sukces na miarę swoich możliwości, uczniowie byli zmotywowani do działania, by umieli się uczyć, bo w dalszym życiu taka umiejętność da im szansę uzyskiwania sukcesów, uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych, wyjazdach i wycieczkach, na które środki finansowe zostaną pozyskane z różnych instytucji, uczniowie regularnie spełniali obowiązek szkolny,

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY zapewnić ciągły rozwój bazy dydaktyczno-wychowawczej, zaplanować działania w celu nadania imienia szkole, korzystać z dostępnych programów Europejskiego Funduszu Społecznego, zapewnić młodzieży należytą opiekę i wsparcie ze strony nauczycieli, pedagoga szkolnego, psychologa i innych pracowników szkoły, stwarzać lepsze warunki do nauki dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozować poziom wiedzy i umiejętności uczniów.

KSZTAŁCENIE W obszarze kształcenia chciałabym skierować największą uwagę na realizację następujących zamierzeń: Stworzenie Szkolnego Systemu Badań Osiągnięć Edukacyjnych, Rozszerzenie znaczenia projektu szkolnego realizowanego w gimnazjum, Złożenie wniosku o środki finansowe na realizację zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, Monitoring ilościowy i jakościowy realizacji podstawy programowej dla gimnazjum, Motywowanie uczniów do nauki.

WYNIKI EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH W GIMNAZJUM NR 2 W MORĄGU 2002-2011 KSZTAŁCENIE WYNIKI EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH W GIMNAZJUM NR 2 W MORĄGU 2002-2011

KSZTAŁCENIE SSBOE jest dokumentem, który zawiera zaplanowane działania, mające na celu uzyskanie przez uczniów jak najwyższych wyników na egzaminie gimnazjalnym. Planuję opracowanie wspólnie z RP systemu, poprzez opracowanie narzędzi do diagnozowania poziomu opanowania poszczególnych umiejętności. Nowa podstawa programowa dla gimnazjum wymusza na pedagogach aktualizację metod pracy i poszukiwanie sposobów na efektywność nauczania. PROJEKT EDUKACYJNY Chciałabym, by projekt edukacyjny w gimnazjum nie tylko realizował część treści zawartych w podstawie programowej ale również odwoływał się do zagadnień, z którymi uczniowie mają największe kłopoty na egzaminie. Praca metodą projektu wykształca ciekawość świata i sprzyja rozwojowi kompetencji kluczowych, zwłaszcza przedsiębiorczości i innowacyjności, które przygotowują młodego człowieka do idei uczenia się przez całe życie.

KSZTAŁCENIE Złożenie wniosku o środki finansowe na realizację zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z Programu Europejskiego Kapitał Ludzki. Posiadam doświadczenie w pisaniu wniosków, realizacji i rozliczania takiego projektu. Uczniowie dzięki takim zajęciom będą mogli rozwijać swoje pasje a szkoła wzbogaci się o nowoczesne środki dydaktyczne podnoszące efektywność nauczania. Spełnienie nowej podstawy programowej, wiąże się z czuwaniem nad jej ilościową i jakościową realizacją. Jednym z ważniejszych zadań nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole przez dyrektora szkoły powinno być monitorowanie nie tylko realizacji, ale – choć to wydaje się oczywiste – znajomości podstawy programowej przez nauczycieli. Zasadne jest, by dydaktyk przedmiotu poznał treść podstawy programowej nie tylko swojego etapu kształcenia, ale w całości.

OPIEKA I WYCHOWANIE Osiągnięcie efektów w sferze wychowawczej będzie możliwe tylko przy dobrym współdziałaniu z rodzicami uczniów. Współpraca będzie polegała na: Spotkaniach z rodzicami, gdzie również uczniowie będą mogli zaprezentować swoje nowe osiągnięcia; Udziale specjalistów na spotkaniach i prelekcjach z rodzicami, która wspomoże ich zgodnie z ich potrzebami; Proponowaniu dzieciom jak najszerszego uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych (spotkania z muzyką, przedstawienia teatralne, wycieczki, muzeum); Ścisłym kontakcie z instytucjami wspomagającymi: Policja, MOPS, Pełnomocnik Burmistrza ds.. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, PCK, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Morągu; Konsekwentnym egzekwowaniu realizacji przez uczniów obowiązku szkolnego

OPIEKA I WYCHOWANIE Chciałabym rozwinąć współpracę z Pełnomocnikiem Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, o możliwość pozyskiwania środków nie tylko na zajęcia sportowe dla młodzieży ale również na zajęcia dotyczące innych dziedzin wiedzy. Planuję zainicjować temat projektów gimnazjalnych, które w przyszłości pomogłyby podjąć decyzję całej społeczności szkolnej o wyborze patrona placówki. Mam nadzieję, że w 2014 roku Gimnazjum nr 2 w Morągu będzie miało swojego patrona, z którym będzie utożsamiało się całe środowisko szkolne.

ORGANIZACJA I KIEROWANIE SZKOŁĄ Baza Gimnazjum nr 2 w Morągu jest funkcjonalna, posiadająca wiele pozytywnych aspektów, takich jak: Nowoczesna pracownia komputerowa, posiadająca dostęp do Internetu; Wiele nowoczesnych środków dydaktycznych; Doskonała baza sportowa (sala gimnastyczna, boiska do gry w piłkę, blisko położony stadion i park) W procesie zarządzania szkołą oraz kształtowania jej wizerunku istotną rolę pełnić będzie prowadzenie odpowiedniej polityki poprzez sprawny i skuteczny obieg informacji, a w szczególności: wykorzystanie siły Internetu i mediów, uściślenie kontaktów z rodzicami poprzez konsultacje, imprezy integracyjne, wspólne przedsięwzięcia i udział w projektach regionalnych, organizowanie planowych, tematycznych zebrań z rodzicami oraz udziałem grona pedagogicznego, organizowanie „Dni Otwartych Szkoły”, konkursów, zawodów, wycieczek i innych imprez okolicznościowych,

NADZÓR PEDAGOGICZNY Sprawny i skuteczny nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora szkoły sprzyja podwyższaniu jakości jej pracy. W zakresie kadry pedagogicznej za najważniejsze moje zamierzenia uważam: Zatrudnianie nauczycieli z najwyższymi kwalifikacjami; Stwarzanie możliwości kształcenia nauczycielom dążącym do podwyższania swych kwalifikacji i uprawnień zawodowych; Motywowanie nauczycieli do zdobywania kolejnych szczebli awansu zawodowego; Doskonalenie systemu przyznawania nagród i dodatków motywacyjnych; Organizowanie szkoleń Rady Pedagogicznej. Założeniem jest, aby każdy nauczyciel ukończył kurs pomiaru dydaktycznego i ewaluacji wewnętrznej; Rozwijanie form integrowania nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz tworzenie właściwej atmosfery pracy.

mgr Agnieszka Ignatiuk