Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
RODZICE W SZKOLE.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Doskonalenie nauczycieli granty
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekty zrealizowane w ZS1
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji. Cel strategiczny: Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.

Podniesienie jakości kształcenia i doskonalenia nauczycieli Cel szczegółowy: Podniesienie jakości kształcenia i doskonalenia nauczycieli

Działania zmierzające do osiągnięcia celów: Określenie umiejętności, jakie powinni posiadać nauczyciele zgodnie z ich zmieniającą się rolą w społeczeństwie wiedzy, Stworzenie warunków do wypełniania zadań edukacyjnych przez właściwe zorganizowane kształcenie i doskonalenie. Właściwa rekrutacja do zawodu, osób zdolnych i wysoko motywowanych.

- przy przestrzeganiu praw człowieka i podstawowych jego swobód, Cele edukacji: Nauka dziecka będzie ukierunkowana na: - rozwijanie w jak najpełniejszym zakresie osobowości, talentów oraz zdolności umysłowych i fizycznych dziecka, - przy przestrzeganiu praw człowieka i podstawowych jego swobód,

Cele edukacji: Przygotowanie ucznia do: - życia w wolnym społeczeństwie, - ze zrozumieniem idei pokoju, tolerancji i równości, - oraz poszanowaniem środowiska naturalnego. Konwencja o prawach dziecka - 1989rok

Cele edukacji: Szkoła powinna zapewnić każdemu uczniowi: - warunki niezbędne do rozwoju, - przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich , - w oparciu o zasady: Solidarności, Demokracji, Tolerancji Sprawiedliwości, - Wolności

Cele edukacji: Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Ustawa o systemie oświaty – 1991 rok

Założenia reformy : Przygotowanie uczniów do odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata, w tym zwłaszcza do sprostania wymaganiom społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy, Umiejętność łączenia wiedzy ogólnej i zawodowej w programach kształcenia, Stałe ulepszanie i podwyższanie poziomu standardów wymagań, w tym zwłaszcza standardów wymagań egzaminacyjnych,

Założenia reformy cd. : Wspomaganie uczniów, aby „uczyli się przez całe życie”, Rozwijanie wszystkich form właściwych dla „edukacji przez całe życie”, Tworzenie warunków do coraz lepszej współpracy między nauczycielami i rodzicami.

Szkoła powinna kształtować następujące umiejętności: Planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, Skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i brania pod uwagę poglądów innych, Efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji,

Rozwiązywania problemów w twórczy sposób, Poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, Odnoszenie do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenie potrzebnych doświadczeń i nawyków, Rozwój sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań, Przyswajanie sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych.

Kształcenie nauczycieli propozycje zmian: Zrezygnować z obligatoryjności uzyskiwania dwóch specjalności nauczycielskich w trakcie studiów wyższych – decyzję o dodatkowej specjalności pozostawić studentom. Zaproponować uczelniom opracowanie programów pięcioletnich studiów magisterskich przygotowujących do nauczania kilku przedmiotów pokrewnych w klasach 0-3, 4-6 szkoły podstawowej.

Kształcenie nauczycieli propozycje zmian: Stworzyć realistyczny harmonogram wymagań w zakresie przygotowania nauczycieli języków obcych. Określić zasady współpracy pomiędzy uczelniami zakresie szkołami w zakresie odbywania praktyk pedagogicznych.

Kształcenie nauczycieli propozycje zmian: Ograniczyć możliwości pracy w szkole nauczycielom bez ukończonych studiów. Wykorzystać okres uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli jako fazę zdobywania pełnych kwalifikacji – nauczyciel stażysta i nauczyciel kontraktowy.

Kształcenie nauczycieli wnioski: Zbyt wiele instytucji prowadzi kształcenie nauczycieli w zbyt różnorodny i nie zawsze rzetelny sposób – efekt duża liczba nie najlepiej przygotowanych do pracy nauczycieli

Kształcenie nauczycieli wnioski: Brak powiązania pomiędzy kształceniem kierunkowym a przygotowaniem do pełnienia funkcji opiekuńczych i wychowawczych.

Kształcenie nauczycieli wnioski: Kadra kształcąca nauczycieli często posiada niewystarczające kompetencje, zwłaszcza w szkołach zawodowych i prywatnych.