Opiekun grupy: mgr Krzysztof Pietrzykowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Rodzice w szkole Andrzej Pery Kielce, grudzień 2011.
Dlaczego nie należy się bać rodziców?
Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów, nasze pomysły i dobre praktyki.
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
SamorzĄd terytorialny
Samorząd Uczniowski.
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Rady Rodziców i Rady Szkoły w polskim systemie oświaty
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
DEMOKRACJA W SZKOLE.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rada Rodziców jako organ szkoły
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Szkolenie aktywu związkowego
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Od bierności ku aktywności,
SAMORZĄD SZKOLNY W PIGUŁCE..
Samorząd UCZNIOWSKI.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Spis treści: Co to jest samorząd uczniowski??
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Samorządy.
OPRACOWALI: JAKUB ORLEAŃCZYK BARTOSZ MUSIAŁ
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Samorząd Uczniowski.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Jak według uczniów powinien funkcjonować Samorząd Szkolny?
Samorz ą d Uczniowski- a co to takiego? Wiele spraw i problemów szkolnych uczniowie mogą rozwiązywać samodzielnie. W tym celu istnieje samorząd uczniowski,
Jak funkcjonuje nasza szkoła ?
RODZICE W SZKOLE.
Samorząd Uczniowski.
Czym jest samorząd uczniowski? Samorząd uczniowski to jeden z organów szkoły obok dyrektora, rady pedagogicznej i rady szkoły. Organizacja uczniów danej.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
„SAMORZ Ą D UCZNIOWSKI – JAK DALEKO NAM DO IDEAŁU? ” 21 KWIETNIA 2010 DEBATA.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Rada Rodziców działająca przy Zespole Szkół w Wielowsi w roku szkolny 2011/12.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Podstawa prawna: Reforma systemu oświaty wprowadza istotne zmiany dotyczące organizowania wolontariatu w szkołach. Dotychczas przepisy Ustawy o systemie.
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
§ 3 Organami przedszkola są:
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Opiekun grupy: mgr Krzysztof Pietrzykowski ORGANY ZESPOŁU SZKÓŁ W MARCHWACZU Opracowali: Weronika Góral Kornelia Woźniak Szymon Rodziak Adam Trepka Opiekun grupy: mgr Krzysztof Pietrzykowski

Postanowienia ogólne

Funkcjonowanie organów Zespołu Szkół w Marchwaczu szczegółowo określa dokument zwany statutem szkoły

RADA PEDAGOGICZNA RODZICÓW UCZNIOWSKI W MARCHWACZU Schemat organizacyjny Zespołu Szkół w Marchwaczu RADA PEDAGOGICZNA RADA RODZICÓW SAMORZĄD UCZNIOWSKI DYREKTOR ZESPOŁU SZKÓŁ W MARCHWACZU

Organami szkoły kieruje Dyrektor- Pani mgr Honorata Szymańska

2. W przypadku nieobecności Dyrektora, Zespołem Szkół kieruje społeczny zastępca – powołany przez Wójta Gminy Szczytniki. W naszej szkole jest nim – pan Wiesław Domagała.

3. Organem Zespołu w zakresie realizacji jego statusowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki jest Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół

4. W Zespole działają też organy Samorządu Uczniowskiego oraz Rada Rodziców

5. Uchwały podejmowane przez organy działające w Zespole nie mogą być sprzeczne z przepisami prawa oświatowego oraz Statutem Zespołu.

6. Prowadzenie mediacji w sprawach spornych między działającymi w Zespole organami oraz podejmowanie ostatecznych rozstrzygnięć w tego rodzaju sprawach należy do Dyrektora

7. Rodzice i nauczyciele współpracują na zasadzie partnerstwa z poszanowaniem swoich praw i obowiązków, wynikających z przepisów prawa i określonych w regulaminach.

8. Regulaminy określające działalność organów Zespołu nie mogą być sprzeczne z zapisami statutu szkoły, jak również przepisami wykonawczymi do ustawy o systemie oświaty i Karty Nauczyciela.

Dyrektor szkoły

powierza i odwołuje z niego organ prowadzący Zespół Szkół. 1. Stanowisko dyrektora powierza i odwołuje z niego organ prowadzący Zespół Szkół.

kierowanie i monitorowanie 2. Do zadań dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i monitorowanie pracy Zespołu Szkół.

Zespołu Szkół na zewnątrz. 5. Dyrektor jest przedstawicielem Zespołu Szkół na zewnątrz.

4. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Zespole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

6. W wykonywaniu swych zadań Dyrektor współpracuje z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim.

3. Do kompetencji dyrektora należy w szczególności: W zakresie spraw bezpośrednio związanych z działalnością dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczą Zespołu: - przedkładanie Radzie Pedagogicznej do zatwierdzenia wyników klasyfikacji i promocji uczniów, - sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

b) w zakresie spraw organizacyjnych: opracowanie arkuszy organizacyjnych Zespołu, ustalanie tygodniowego rozkładu zajęć,

c) w zakresie spraw finansowych: opracowywanie planu finansowego szkół, przedstawienie projektu planu finansowego do zaopiniowania Radzie Pedagogicznej i Radzie Rodziców, realizowanie planu finansowego,

d) w zakresie spraw administracyjno – gospodarczych oraz biurowych: - sprawowanie nadzoru na działalnością administracyjno – gospodarczą Zespołu, - organizowanie wyposażenia szkół, - organizowanie i nadzorowanie kancelarii Zespołu,

e) w zakresie spraw porządkowych, bhp i podobnych: zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, egzekwowanie przestrzegania przez uczniów i pracowników porządku oraz dbałości o czystość i estetykę szkół,

Rada Pedagogiczna

W Zespole Szkół działa Rada Pedagogiczna wspólna dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, stanowiąca kolegialny organ Zespołu.

2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Zespole.

3. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą – z głosem doradczym – brać także udział inne osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły.

4. Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Zespołu Szkół.

5. Zasady funkcjonowania Rady Pedagogicznej określa Regulamin Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Marchwaczu.

6. Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy m. in.: zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, b) ustalanie – po uzyskaniu opinii Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców zasad systemu oceniania w Zespole, szczegółowo określonych w Statucie Szkoły, c) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Zespole

7. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności: powierzenie stanowiska dyrektora kandydatowi ustalonemu przez organ prowadzący Zespół, przedłużenie powierzenia stanowiska dotychczasowemu dyrektorowi, organizację pracy Zespołu, zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, projekt planu finansowego Zespołu Szkół, wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.

RADA RODZICÓW

W Zespole działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum.

2. W skład Rady Rodziców wchodzą: po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach na zebraniu rodziców uczniów danego oddziału.

3. Regulamin Rady Rodziców określa w szczególności: wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady, b) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców oraz wyboru przedstawicieli rad oddziałowych.

4. Do kompetencji Rady Rodziców należy: uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną - programu wychowawczego - programu profilaktyki b) opiniowanie dokumentów prawa wewnątrzszkolnego c) współdecydowanie o formach pomocy dzieciom oraz ich wypoczynku d) delegowanie dwóch przedstawicieli do składu komisji konkursowej na Dyrektora Zespołu e) udzielanie pomocy w organizacji imprez i uroczystości szkolnych

5. W celu wspierania działalności statutowej Zespołu Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców i innych źródeł.

udziela pomocy w obsłudze finansowej Funduszu. 6. W miarę możliwości dyrektor udziela pomocy w obsłudze finansowej Funduszu.

W celu lepszego przedstawienia pracy Rady Rodziców, zdecydowaliśmy się na rozmowę z jej przedstawicielem - Panią Lucyną Żychlińską

Dzień dobry. Czy mogłybyśmy zapytać o kilka spraw związanych z pełnioną przez Panią funkcją? Tak oczywiście, nie ma problemu. Czy współpraca szkoły z Radą Rodziców przynosi wymierne korzyści? Myślę, że tak. Szkoła zyskuje nowy wygląd. Warunki nauki także ulegają ciągle znacznej poprawie. Mam nadzieję, że dzieci i młodzież chodzą do szkoły z przyjemnością. Co jest najtrudniejsze w Pani pracy? Przede wszystkim brak czasu. Mimo, że chciałabym więcej pomagać, to niestety nie zawsze mogę. Jak Pani myśli; co sprawia, że współpraca rodziców z Zespołem Szkół w Marchwaczu przebiega wzorcowo? Bardzo dużo zależy od tej drugiej strony, czyli Dyrekcji i nauczycieli, którzy są bardzo przyjaźnie nastawieni i otwarci. Panuje wśród nas przemiła atmosfera. Każdy z nas chce „dobrze” dla szkoły. Dziękujemy za poświęcony czas Dziękuję.

Samorząd Uczniowski

Samorząd Uczniowski w naszej szkole z mocy prawa tworzą wszyscy uczniowie.

2. Samorząd Uczniowski jest jedynym reprezentantem ogółu uczniów szkół wchodzących w skład Zespołu.

3. Organami Samorządu Uczniowskiego są: Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego, Zastępca Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, c) Skarbnik Samorządu Uczniowskiego, d) Członkowie Samorządu Uczniowskiego .

4. Zasady wybierania i działania organów Samorządu Uczniowskiego określa Regulamin Samorządu Uczniowskiego, uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.

5. Dyrektor zapewnia organizacyjne warunki uchwalenia pierwszego Regulaminu Samorządu Uczniowskiego oraz przygotowuje jego projekt, skonsultowany z uczniami poszczególnych szkół i oddziałów.

w nim zmian zapewnia, w porozumieniu z dyrektorem, opiekun Samorządu. 6. Warunki organizacyjne uchwalania Regulaminu Samorządu Uczniowskiego oraz wprowadzania w nim zmian zapewnia, w porozumieniu z dyrektorem, opiekun Samorządu.

7. Regulamin nie może być sprzeczny ze Statutem.

8. Kompetencje Samorządu Uczniowskiego: Samorząd Uczniowski może przedstawiać Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski oraz opinie we wszystkich sprawach Zespołu, a w szczególności dotyczących takich podstawowych praw uczniów, jak: - prawo do zapoznawania się z podstawami programowymi, programem nauczania, wymaganiami edukacyjnymi oraz zasadami Oceniania Wewnątrzszkolnego, - prawo do jawnego i umotywowanego oceniania postępów i osiągnięć edukacyjnych, szczegółowo określonego w Zasadach Oceniania Wewnątrzszkolnego,

- prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań, - prawo do redagowania i wydawania gazetki szkolnej, prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem, - prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu.

W celu lepszego poznania funkcjonowania Samorządu Uczniowskiego w naszej szkole, postanowiliśmy porozmawiać z jego przewodniczącą - Justyną Bączak

Cześć Justyna. Czy możemy przeprowadzić z Tobą wywiad? Pewnie. Bardzo proszę. Jakie działania przedsięwziął w tym roku szkolnym Samorząd Uczniowski? No cóż, już we wrześniu zorganizowaliśmy integracyjną dyskotekę z okazji ślubowania klasy I gimnazjum. Samorząd wielokrotnie prowadził szkolne uroczystości, a poczet sztandarowy uświetniał imprezy takie jak np. Rocznica Pomordowania Mieszkańców Marchwacza. Zorganizowaliśmy akcję „Góra Grosza”, konkurs na logo szkoły itd. Jakie cechy charakteru pomagają Ci w samorządowej pracy? Hmm… Myślę, że gotowość do współpracy jest najważniejsza. Kto może sprawdzić się w pracy w Samorządzie Uczniowskim? Myślę, że każdy kto ma odrobinę chęci do pracy, cieszy się sympatią i zaufaniem kolegów i koleżanek. Dziękuję za udzielony wywiad. Dziękuję