Skuteczna polityka wsparcia istniejących inwestycji oraz grantów dla nowych inwestorów Warszawa, 17 czerwca 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Advertisements

Wspólnotowe Prawo Podatkowe
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Specjalna Strefa Ekonomiczna jako element promocji inwestycyjnej
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Reforma Wspólnej Polityki Rolnej po 2013 a obecny stan negocjacji
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
ROK WDRAŻANIA FUNDUSZY STRUKTURALNYCH MOCNE I SŁABE STRONY SYSTEMU
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
Elżbieta Malinowska-Misiąg Wojciech Misiąg Marcin Tomalak
Badanie nt.: Wpływ interwencji z funduszy strukturalnych UE na zatrudnienie BDG-V MCH/2006 Zalecenia wynikające z badania.
Ministerstwo Gospodarki, 19 grudnia 2011 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Charakterystyka finansów publicznych
NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Warszawa, grudzień 2004 MINISTERSTWO GOSPODARKI I PRACY Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego.
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
Zasady udzielania pomocy publicznej po akcesji Polski do Unii Europejskiej.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
XXI Sesja Rady Gminy 18 styczeń 2005r.. Budżet Gminy Oleśnica na 2005 rok.
Oferta ośrodków KSU dla MŚP: usługi informacyjne Agencja Rozwoju Lokalnego AGROTUR S.A.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Możliwości wspierania ze środków budżetu państwa działalności innowacyjnej przedsiębiorców branży elektrycznej - korzyść czy strata ? Warszawa, 2 grudnia.
VI KONFERENCJA EWALUACYJNA WARSZAWA, dr inż. DARIUSZ NIEĆ
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia – koncepcja.
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Krakowski Park Technologiczny Specjalna Strefa Ekonomiczna Atuty Krakowa i Małopolski dla pozyskiwania inwestycji z sektora SSC & BPO”
Miasto Gubin II LUBUSKIE FORUM GOSPODARCZE Gubin –miejsce Twojej inwestycji Bartłomiej Bartczak Burmistrz Miasta Gubina Gubin 18 września.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Województwo Zachodniopomorskie rozpoczyna wdrażanie Inicjatywy JESSICA.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Kształt instrumentów strukturalnych po 2007r. Prezentacja: Aleksandra Malarz Zastępca Dyrektora Departamentu Integracji Europejskiej Ministerstwo Środowiska.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Polityka fiskalna państwa
J. Wilkin - Ekonomia Polityka fiskalna państwa Wykład 10 WNE UW.
System podatkowy w UE - program zajęć 2015/2016
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Wystąpienie Prezydenta m.st. Warszawy Warszawa, 10 grudnia 2016 r. PROJEKT BUDŻETU M.ST. WARSZAWY NA 2016 R. ORAZ PROJEKT WPF M.ST. WARSZAWY NA LATA
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Czy zostanie wprowadzone MTBF? Wnioski wypływające z analizy przejrzystości polityki fiskalnej w Polsce Rafał Benecki.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
POLSKA AGENCJA INFORMACJI I INWESTYCJI ZAGRANICZNYCH Zachęty inwestycyjne dostępne dla inwestorów w Polsce Warszawa, 29 września 2008 r. Iwona Chojnowska-Haponik.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Pomoc publiczna Case study Iwona Chojnowska-Haponik
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Budżet Miasta Gdańska na rok Budżet na 2006 r. - dochody, wydatki i deficyt.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Mirosław Pachucki   Ulgi w podatku od nieruchomości jako pomoc de minimis w kontekście rozwiązań oferowanych przez miasto Racibórz Piotr Wojaczek, Mirosław.
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
Struktura szkolnictwa w Stanach Zjednoczonych
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
mgr Małgorzata J. Januszewska
Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej (Dz. Urz. UE C 74, )
Wyniki badania potencjału miast średnich w Polsce dla lokalizacji inwestycji z branży BPO/SSC/IT/R&D przeprowadzonego przez ABSL dla Ministerstwa Inwestycji.
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Zapis prezentacji:

Skuteczna polityka wsparcia istniejących inwestycji oraz grantów dla nowych inwestorów Warszawa, 17 czerwca 2011 r.

WARTOŚĆ DODANA INWESTYCJI W SEKTORZE SSC/BPO3 DOTYCHCZASOWY SYSTEM WSPIERANIA INWESTYCJI 5 STUDIA PRZYPADKÓW9 EWOLUCJA SYSTEMU I JEGO PERSPEKTYWY13 Agenda

Wartość dodana inwestycji w SSC/BPO

Dlaczego warto wspierać inwestycje BPO/SSC ? Sektor bezpośrednio generuje miejsca pracy:  O wysokiej wartości dodanej.  Zapewniające możliwość zdobycia pierwszego doświadczenia absolwentom studiów wyższych.  Zapewniające wzrost jakości zasobu kadrowego - szkolenia, transfer wiedzy. Inwestycje BPO/SSC powodują transfer know-how Efekt mnożnikowy sektora - Na 1000 miejsc pracy w centrach usług powstaje:  Ok. 110 innych w firmach obsługujących centra.  Dodatkowych 150 miejsc pracy w sektorze towarów i usług konsumpcyjnych.  Dodatkowych 5 miejsc pracy w sektorze hotelarskim i restauracyjnym. Dzięki wsparciu pomocą publiczną miejsca pracy zostają związane na minimum 5 lat z daną lokalizacją.

Dotychczasowy system wsparcia inwestycji w Polsce

Dotychczasowy system wspierania inwestycji w Polsce Łączenie instrumentów umożliwiało dopasowanie wsparcia do wymagań konkretnego inwestora

Dotychczasowe zasady udzielania wsparcia w Polsce Możliwość kumulacji pomocy z różnych źródeł wsparcia Dostępność instrumentów wsparcia Istotna alokacja budżetowa w ramach poszczególnych instrumentów Przewidywalny harmonogram ubiegania się o wsparcie

Zalety i wady obecnego systemu wsparcia Fundusze UE Zwolnienie z CIT w SSE Granty rządowe Kryteria wejścia Poziom wsparcia Dostępność instrumentu Proces aplikowania o wsparcie Obowiązki sprawozdawcze Konkurencyjność Niekorzystne z punktu widzenia inwestora Korzystne z punktu widzenia inwestora Korzystne z punktu widzenia inwestora, ale z ograniczeniami

Studia przypadku

Studia przypadku - wysoki zwrot z inwestycji dla budżetu Centrum usług transakcyjnych 800 osób Centrum usług zaawansowanych 800 osób Centrum KPO 250 osób LICZBA PUNKTÓW GRANT (tys. PLN) Wpływy ZUS (tys. PLN) Wpływy PIT (tys. PLN) Wpływy RAZEM (tys. PLN) Zwrot z inwestycji okresie 5 lat 59/ ,22 69/ ,50 82/

Studia przypadku – zwrot z inwestycji oraz dodatkowe korzyści Obowiązek utrzymania miejsc pracy przez co najmniej 5 lat A jednocześnie:  Zwrot dotacji dla sektora finansów publicznych z samych wpływów z PIT i ZUS już w okresie jednego roku.  Dodatkowe wpływy do budżetu: CIT, Podatki pośrednie, podatki i opłaty lokalne, efekt mnożnikowy. Budżet państwa wypłaca dotację de facto już spłaconą w postaci wpływów wygenerowanych inwestycją.

Ewolucja Systemu Wsparcia

System wsparcia – ewolucja Zmiany pierwotnie proponowane przez Ministerstwo Finansów Spotkania MG z MF, w tym z udziałem ABSL jako przedstawicieli sektora Prawdopodobny kierunek zmian 1.  Wyłączenie wsparcia w powiatach o bezrobociu średnim poniżej 75% średniej krajowej (wyjątkowo: za zgodą Rady Ministrów).  Większa stratyfikacja w zależności od zaawansowania procesów.  Wyłączenie wsparcia dla najprostszych usług (call centers, data entry).  Zakaz łączenia z innymi formami pomocy  Wsparcie dla centrów usług dostępne bez względu na poziom bezrobocia.  Większa stratyfikacja w zależności od zaawansowania procesów.  Wyłączenie wsparcia dla najprostszych usług (call centers, data entry).  Utrzymany zakaz łączenia pomocy z innymi formami (co do zasady – odstępstwo możliwe za zgodą Rady Ministrów).

Nowy system – wsparcie zróżnicowane w zależności od: PROCESULOKALIZACJI NOWY SYSTEM EFEKTY Istotnie większe wsparcie w lokalizacjach o wysokim bezrobociu wśród absolwentów Niższe wsparcie dla prostszych procesów i w lokalizacjach o mniejszym bezrobociu