Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych
Efektywność kształcenia to: stopień realizacji założonych celów; opanowanie wiadomości i zdobycie umiejętności określonych w podstawie programowej; spełnienie wymagań kształcenia ogólnego
- dla 1 stanina – 4 % najniższych wyników - dla 2 stanina – kolejnych 7% wyników bardzo niskich - dla 3 stanina – kolejne 12 % wyników niskich - dla 4 stanina – kolejne 17 % wyników poniżej średniej - dla 5 stanina – kolejne 20 % wyników już średnich - dla 6 stanina – kolejnych 17 % wyników powyżej średnich - dla 7 stanina – kolejne 12 % wyników wysokich - dla 8 stanina – kolejnych 7 % wyników bardzo wysokich - dla 9 stanina 4 % wyników najwyższych
Edukacyjną wartość dodaną można zdefiniować jako miarę przeciętnego wzrostu umiejętności i wiedzy uczniów w wyniku danego procesu edukacyjnego Obliczana jest na podstawie różnic między rzeczywistymi a oczekiwanymi wynikami uczniów Wartość dodana = wynik ucznia – wynik oczekiwany
ROK EGZAMINU WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE KRAJ
LPwojewództwo średnia pkt LPwojewództwo średnia pkt małopolskie26,169warmińsko- mazurskie 24,9 2mazowieckie25,9610śląskie24,9 3podkarpackie25,8411pomorskie24,88 4podlaskie25,712lubuskie24,88 5lubelskie25,5213świętokrzyskie24,84 6łódzkie25,3614 dolnośląskie24,8 7opolskie25,115wielkopolskie24,69 8kujawsko- pomorskie 24,9416zachodniopomorsk ie 24,42
ŚREDNIE WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Rok egzaminu Cz. humanistyczna Cz. matematyczno- przyrodnicza dolnośląskiekrajdolnośląskiekraj ,931,824,925, ,430,226,427, ,131,725,226, ,3 23,423, ,725,3123,023,63
Typ szkoły matura zdawalność woj. dolnośląskie matura zdawalność woj. dolnośląskie zdawalność Różnice w pkt. % w porównaniu do 2009 zdawalność Różnice w pkt. % w porównaniu do 2010 LO 89,7%+0,884,3%-5,4 LP 52,2%- 7,6 33,2%-19 T 64,1%- 3,957,6%-6,5 Ogółem 78,7%- 0,672,4%-6,3
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego, w sesji egzaminacyjnej 2011, w poszczególnych powiatach
Zdawalność egzaminu maturalnego
Co przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego mogą zrobić dla szkół ?