Projekt „Dla wszystkich starczy miejsca

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Edycje: 2010/ / /2013 Koordynator projektu: Jolanta Przybylska.
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
TARGI
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
dla każdego- przyłącz się, kolego!
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Projekt „Dla wszystkich starczy miejsca Projekt „Dla wszystkich starczy miejsca...” powstał w ramach programu Edukacja z Internetem W działaniu udział wzięli uczniowie Powiatowego Gimnazjum Sportowo – Językowego w Trzebnicy pod opieką polonistki Moniki Komisarczyk

Cele projektu Uczniowie: zgromadzą informacje za pomocą Internetu i innych źródeł na temat idei humanitaryzmu, tolerancji, dialogu kultur poznają nowe programy komputerowe, udoskonalą umiejętności z dziedziny technologii informacyjnej udokomentują prace nad projektem w formie tradycyjnej i elektronicznej umieszczą efekt pracy nad projektem w postaci bloga utworzą stronę gazety szkolnej Żakolandia zbudują wirtualny słownik humanitaryzmu

Wykorzystywane programy i narzędzia komputerowe Internet Explorer – wyszukiwanie potrzebnych informacji MS WORD – dokumentowanie projektu, skład materiałów MS Movie Maker – montaż i obróbka filmu MS Power Point – sporządzanie prezentacji Audacity – obróbka dźwięku serwis Joomla! – zaprojektowanie i wykonanie strony internetowej gazety szkolnej promującej m. in. projekt „Dla wszystkich starczy miejsca...” GIMP – obróbka zdjęć Blog – dokumentowanie działań przez uczniów PHP – narzędzie do tworzenia strony słwonika

Opis projektu „Dla wszystkich starczy miejsca..." Nasz projekt propaguje idee tolerancji, humanitaryzmu, akceptacji Inności we wszelkich jej przejawach. Za patrona obraliśmy R. Kapuścińskiego z jego mądrym i pokornym spojrzeniem na świat i drugiego człowieka. W swoich działaniach staraliśmy się ująć zagadnienie tolerancji jak najszerzej: od Celów Milenijnych zaczynając, poprzez organizacje humanitarne, ich przedstawicieli, działaczy na rzecz obrony praw człowieka, na dialogu kultur kończąc. W działania zaangażowało się trzy klasy gimnazjalne, a puentą projektu jest utworzenie w PZS nr 1 w Trzebnicy szkolnej grupy Amnesty International. Projekt „Dla wszystkich...” niesie przesłanie pokoju, równości, sprawiedliwości, pragnie zwrócić uwagę lokalnej społeczności na krzywdę i cierpienie ludzi na świecie: tym dalszym, ale i tym najbliższym. „Żyć i pozwolić żyć innym” hasło Leibniza przyświeca i naszemu projektowi.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich I grupa obejmuje klasę Ia gimnazjum: składa się ona z 6 podgrupek po 5 osoby każda – jej zadaniem jest wprowadzenie uczniów w obszerną problematykę humanitaryzmu – uczniowie tworzą plakaty i informacje na stronę internetową gazety szkolnej II grupa obejmuje 12 osób z klasy II i III; w trakcie pierwszych dyskusji nad projektem wyłoniły się dwie podgrupy – jedna zajmuje się opracowaniem tematyki celów milenijnych, druga zaś zaproponowała przedstawienie prezentacji dotyczącej dialogu międzykulturowego; III grupa składa się z 8 osób z klasy II i III, zajmuje się nakręceniem filmu podejmującego problematykę tolerancji; podejmują się także stworzyć blog. IV grupa obejmuje 11 osób z klasy II i III; wyodrębniły się dwie podgrupy – jedna zajmuje się przygotowaniem prezentacji o ludziach zaangażowanych w szerzenie pokoju, wartości humanistycznych, tolerancji i miłości, druga zaś opracowuje ten temat na przykładzie tekstów kultury; V grupa tworzy stronę internetową gazety szkolnej, ze artykułami poświęconymi zagadnieniom związanym z projektem „Dla wszystkich starczy miejsca…” – liczy 7 osób, wchodzących w skład redakcji Żakolandia; VI grupa składa się z kilku osób z różnych klas tworzących słownik humanitaryzmu, który umieszczony będzie w internecie;

Rola koordynatora projektu Moja rola polegała na rozplanowaniu działań w czasie, co okazało się naprawdę trudnym zadaniem, zważywszy na ilość osób, biorących udział w projekcie Włączyłam do współpracy ucznia klasy informatycznej LO w charakterze konsultanta Nawiązałam kontakt z wrocławskim oddziałem Amnesty International Służyłam radą przy doborze materiałów, ucząc umiejętności selekcji informacji Czuwałam nad tzw. „dobrą atmosferą” w grupach, włączałam się w spory jako mediator Adiustowałam (po korektorach) spływające materiały Motywowałam do działań, dbałam o terminowość, chwaliłam wysiłek i zaangażowanie uczniów Zorganizowałam pokaz projektu, zaprosiłam gości, przygotowałam konferencję prasową z udziałem dziennikarza „Nowej” gazety trzebnickiej

Opis działań uczniów Uczniowie sami podzielili się na grupy zadaniowe. Wybrali liderów, sekretarzy i zaczęli działać. Stosunkowo najszybciej poradziły sobie zespoły konstruujące prezentacje, uczniowie nie mieli problemów technicznych. Grupy tworzace słownik humanitaryzmu, blog oraz stronę internetową Żakolandii czekały na efekt pracy pozostałych uczniów, jako że część materiałów musiała być im dostarczona i przetworzona. Dobrym pomysłem okazały się być plakaty (ok. 40), wprowadzające szkołę w tematykę projektu, wytwarzające też odpowiedni klimat na szkolnym korytarzu. Przy takim przedsięwzięciu ważne jest dotrzymywanie terminów, z racji wysokiej absencji, wycieczek, konkursów wyjazdowych, wymiany z Niemcami i wolnych dni, ratowała nas poczta elektroniczna i komunikatory. Duże zaangażowanie uczniów zaprocentowało wypracowaniem interesujących materiałów. Ogromną frajdą okazało się nagrywanie filmu o tolerancji. Grupa zadaniowa kilkukrotnie wyjeżdżała do Wrocławia, by nakręcić interesujące ich wątki, uczniowie spotykali się również w weekendy, ustalajac scenariusz, a później, by zmontować film. Kilka osób nie dowierzało swoim siłom, motywacja zachęcała ich do wysiłku, który okazał się niewspólmierny do poczatkowych obaw, wynikających bardziej z braku doświadzenia niż umiejętności.

Efekty pracy uczniów W ramach projektu uczniowie wykonali: prezentację „Cele Milenijne ONZ” prezentację „Organizacje humanitarne” prezentację „Dialog kultur” prezentację „Ludzie zasłużeni dla idei humanitaryzmu – współcześni samarytanie” ” prezentację „Tolerancja (w tekstach kultury)” film „Czy jesteśmy tolerancyjni? - dialog kultur” stronę internetową gazety szkolnej Żakolandia http://www.zakolandia.yoyo.pl: 40 plakatów o tematyce humanitarnej wirtualny słownik humanitaryzmu http://www.tsk.pl/~tsk103/phlascansi/ Swoje działania udokumentowali w nowoczesnej formie bloga http://projekt-o-tolerancji.bloog.pl oraz tradycyjnej - kroniki projektu. Na kolejnych slajdach przedstawiam wybrane fragmenty prezentacji oraz zdjęcia plakatów.

Slajd z prezentacji o Celach Milenijnych Cel 4 : Ograniczyć umieralność dzieci

Slajd z prezentacji o Organizacjach humanitarnych Polski Czerwony Krzyż ochrona życia i zdrowia, zapewnienie poszanowania istoty ludzkiej, zwłaszcza podczas konfliktów zbrojnych i w innych krytycznych sytuacjach, praca na rzecz zapobiegania chorobom i rozwijanie pomocy społecznej, aktywizowanie pracy wolontariuszy i stała gotowość do niesienia pomocy, budowa uniwersalnego poczucia solidarności ze wszystkimi, którzy potrzebują ochrony i pomocy.

Efekt pracy polsko – niemieckiej

Efekt pracy uczniów - plakaty

Efekt pracy uczniów - plakaty

Slajd z prezentacji Tolerancja w tekstach kultury „Maska” reż Slajd z prezentacji Tolerancja w tekstach kultury „Maska” reż. Peter Bogdanovich Historia nastoletniego Rocky’ego, który z powodu nieuleczalnej choroby ma zniekształconą, odpychającą twarz. Mimo to jest lubiany i akceptowany przez rówieśników, ma przyjaciół, którzy chronią go przed przykrymi uwagami innych ludzi. Nagła śmierć Rocky’ego jest dla wszystkich ogromnym wstrząsem.

Slajd z prezentacji Dialog kultur Dlaczego potrzebny nam dialog? Zróżnicowanie narodowe i etniczne ma coraz większy wypływ na życie społeczno - kulturalne w Polsce, ponieważ żyją wśród nas ludzie, których tradycja, kultura i wartości mogą się różnić od naszych. Często nie znamy dobrze ich historii, religii i obyczajów i zdarza się, że krzywdzimy ich swoimi uprzedzeniami. Dlatego należy podjąć próbę ich poznania i zrozumienia. Do tego właśnie potrzebny jest dialog międzykulturowy, który jest płaszczyzną wymiany myśli i poglądów ludzi różnych kultur. Dialog prowadzi do lepszego zrozumienia innych narodów, promuje tolerancję i poszanowanie odmienności.

Slajd z prezentacji Współcześni samarytanie

Prezentacja projektu Prezentacja projektu „Dla wszystkich starczy miejsca...” miała miejsca 9 maja 2008r. w PZS nr 1 w Trzebnicy. Do obejrzenia efektów pracy zaprosiliśmy dziennikarzy z „Nowej” gazety trzebnickiej oraz dyrekcję, nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Przygotowaliśmy prezentację Power Point, w której znalazły się wybrane slajdy ze wszystkich prezentacji,następnie uczniowie przedstawili blog dokumentujący ich działania od lutego,(jednocześnie wśród gości krążyła kronika projektu), a na deser zaproponowaliśmy film „Czy jesteśmy tolerancyjni? – dialog kultur” . Aula prezentowała się okazale dzięki plakatom, które rozwiesiliśmy na sztalugach i na ścianach. W tle towarzyszył nam muzycznie Stanisław Soyka z „Tolerancją”. Uczniowie przygotowali także kronikę projektu w tradycyjnej wersji kolorowego albumu, pod ręką były również laptopy w razie „ szczecińskich ciemności” . Prezentacja trwała 45 min., następnie miały miejsce luźne rozmowy uczniów z przedstawicielami poszczególnych zespołów zadaniowych. Uczestnicy projektu dostali mnóstwo pochwał i braw. Byli z siebie bardzo dumni.

Prezentacja projektu http://www.projekt-o-tolerancji.bloog.pl

Prezentacja projektu – słownik humanitaryzmu http://www. tsk

Wnioski po projekcie zdaniem uczniów [...]dowiedziałam się, że istnieją cele milenijne, nie zdawałam sobie sprawy z problemów nękających współczesny świat (Asia K.) O tym, że trzeba pomagać niby wiedziałem, ale że to jest kropla w morzu potrzeb - nie przypuszczałem. Mimo tylu organizacji humanitarnych wciąż jest to za mało. Podziwam ludzi, którzy pomagają (Karol N.) My, młodzi, jesteśmy tolerancyjni, ale jednak za mało robimy, by uświadomić to innym, ten projekt przekonał mnie, że warto działać, to przynosi dużą satysfakcję (Ola M.) Pomagając innym ,pomagamy sobie – ten projekt pokazał nam, że jednak potrafimy wspólpracować (Kasia M.) Do drugiej w nocy obrabiałem film, warto było, czuję ogromną satysfkację, nauczyłem się tego programu sam (Wojtek T.) Zaczęłam pisać bloga!!! (Jagoda B.)

zdaniem nauczyciela Jak te doświadczenia wykorzystam w przyszłości? Co zyskałam, realizując projekt? najważniejszą umiejętnością, którą cenię sobie najwyżej jest praca metodą projektu; poznanie nowych narzędzi komputerowych; stworzenie strony gazety, wreszcie wymianę doświadczeń z uczestnikami kursu; zebranie pomysłów do kolejnych działań; lepszy kontakt z uczniami, przekonałam się, że są kreatywni, pomagają sobie nawzajem, migrując z grupy do grupy, co mnie najmilej zaskoczyło; odwagę, by wybrać się na OPPM do Warszawy Jak te doświadczenia wykorzystam w przyszłości? dalej będę doskonalić pracę metodą projektu; podzielę się tą wiedzą z innymi nauczycielami podczas specjalnego pokazu w ramach WDN; będę kontynuować i wzbogacać stronę gazety szkolnej.