„Wrota Parsęty II” – usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie Dorzecza Parsęty, Dzień otwarty 07.05.2014 www.gis.parseta.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
PRG Państwowy Rejestr Granic
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Śląski TOPAZ – System Zarządzania Bazą Danych Obiektów Topograficznych
Zadania służby geodezyjnej i kartograficznej
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Polskie i europejskie aspekty infrastruktury informacji przestrzennej
„Projekt TERYT2 a rejestr TERYT”
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Centrum Inwestora i Eksportera
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
BAZA ADRESOWA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
STAN REALIZACJI ZADAŃ Z ZAKRESU GEODEZJI I KARTOGRAFII w 2013 r
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
ZACHODNIOPOMORSKA INFRASTRUKTURA INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
GEO-INFO 6 System Informacji Przestrzennej
Adam Linsenbarth Instytut Geodezji i Kartografii Warszawa Europejska Infrastruktura Danych Przestrzennych w świetle finalnej wersji programu INSPIRE XIII.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Geoinformatyczny system zabezpieczenia działań operacyjnych związanych z ochroną portów od strony morza.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Rola i znaczenie polskiej spółki gazownictwa w kształtowaniu rynku gazu w polsce Andrzej Dębogórski Międzyzdroje, maj 2015 r.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
– Wyszkolona kadra pracowników ODGiK, – Dobrze rozwinięta baza sprzętowa i programowa w części ODGiK, – Zrealizowane lub realizowane projekty na szczeblu.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
„Wrota Parsęty II” - usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie dorzecza Parsęty Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty Waldemar Miśko – Przewodniczący.
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Narzędzia Esri w projekcie RIIP WL Karolina Karpisz Lublin, czerwca 2016.
Ewidencja gruntów i budynków
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
XIV Ogólnopolskie Sympozjum – Krakowskie Spotkania z INSPIRE
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

„Wrota Parsęty II” – usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie Dorzecza Parsęty, Dzień otwarty 07.05.2014 www.gis.parseta.pl

Sip Związku miast i gmin dorzecza Parsęty – CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU System został utworzony w ramach projektu „Wrota Parsęty II” – usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie Dorzecza Parsęty, finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 Skala przedsięwzięcia: Projektem zostało objętych łącznie 15 gmin z 5 powiatów województwa zachodniopomorskiego. gminy uczestniczące w projekcie: Bobolice, Siemyśl, Tychowo, Rąbino, Karlino, Połczyn-Zdrój, Dygowo, Kołobrzeg, Rymań, Gościno, Borne Sulinowo, Barwice, Miasto Kołobrzeg, Miasto Białogard Wartość projektu: Kwota kosztów kwalifikowanych: 1 993 503 zł Kwota dofinansowania: 1 495 127 zł Wkład własny: 500 000 zł W wyniku doświadczeń przy Wrotach I. Pierwszy projekt informatyczny w Związku, w którym nie jesteśmy tylko biernym odbiorcą paczek produktów ale czynnym uczestnikiem i tworzącym narzędzia. Zaangażowany cały referat LOSI administartor, programista, dwóch specjalistów GIS, specjalista ds. organizacyjnych. Start 12.11.2010 – 08.2014 r.

Realizacja zadań w zakresie gospodarki przestrzennej – moduł planowanie przestrzenne dla administracji i decyzje architektoniczne Sprowadzenie rejestrów do postaci przestrzennej bazy danych, pozwala na implementację szeregu narzędzi geoinformatycznych podnoszących efektywność i jakość pracy referatów administracyjnych. W ramach poszczególnych modułów, funkcjonalności systemu umożliwiają: Moduł planowanie przestrzenne: Pełne wsparcie w procesie prowadzenia procedury planistycznej w zakresie MPZP i SUIZKP, Automatyczne generowanie wypisów i wyrysów, Przeprowadzanie analiz i generowanie raportów, Prowadzenie rejestrów wniosków i uwag do projektów, Integrację z platformą ePUAP, Moduł decyzje architektoniczne: Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, Prowadzenie ewidencji wniosków w sprawie ustalenia warunków zabudowy / lokalizacji inwestycji celu publicznego,

Pozostałe moduły SIP Moduł prowadzenia ewidencji miejscowości ulic i adresów Funkcjonalności modułu oferują pełne wsparcie w zakresie prowadzenia ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie EMUIA. Moduł środowisko – kompleksowa informacja o środowisku Moduł wspiera pracę referatów administracyjnych w zakresie zadań własnych gminy dotyczących ochrony środowiska. Moduł konsultacji społecznych Dostosowanie się do sytuacji w przypadku pkt adresowych Moduł konsultacji społecznych nie ogranicza się do zgłaszania prostych uwag, lecz pozwala na czynny udział, w toczących się postępowaniach administracyjnych,

Moduł Środowisko – udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie Obecnie w końcowej fazie znajdują się prace nad zintegrowaniem funkcjonalności modułu ochrony środowiska z rejestrem publikowanych kart informacyjnych dla decyzji i pozwoleń środowiskowych, dostępnym na stronach biuletynu informacji publicznej gmin uczestniczących w projekcie. Wprowadzenie do SIP decyzji/pozwoleń środowiskowych Wygenerowanie przez system karty informacyjnej Eksport danych karty informacyjnej i publikacja na stronach BIP

Pozostałe moduły SIP Moduł prowadzenia gminnej ewidencji zabytków Moduł ewidencji zabytków pozwala na realizację podstawowego obowiązku gmin w zakresie ochrony nad zabytkami jakim jest prowadzenie gminnej ewidencji zabytków. Moduł ewidencji dróg i obiektów mostowych Moduł ewidencji dróg i obiektów mostowych wspomaga działania referatów w zakresie prowadzenia ewidencji dróg i obiektów mostowych. Moduł oferty inwestycyjne SIP Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty pozwala na udostępnianie, w atrakcyjny sposób, informacji o terenach inwestycyjnych zlokalizowanych w granicach gmin.

Zestawianie danych referencyjnych pozyskanych z jednostek zewnętrznych Dane dostępne w modułach SIPu: Ewidencja Gruntów i budynków - PODGiK Kołobrzeg, Koszalin, Świdwin, Szczecinek Geodezyjna Sieć Uzbrojenia Terenu - PODGiK Koszalin Hipsometria – CODGiK Warszawa Ortofotomapa 2006 - WODGik Szczecin Topograficzna Baza Danych – CODGiK Warszawa Vmap Level2 - CODGiK Warszawa BDO - CODGiK Warszawa Mapa Glebowo-rolnicza - WODGik Szczecin Mapa Sozologiczna - WODGiK Szczecin Dane dotyczące środowiska (Hydrografia, Natura 2000, Parki Narodowe, pomniki przyrody itd.) - RDOŚ Szczecin, RZGW Szczecin Dane w trakcie pozyskiwania: BDOT 10K - Baza Danych Obiektów Topograficznych - WODGiK Szczecin Ortofotomapa 2011/2012 - CODGiK Warszawa Tereny zalewowe - KZGW Warszawa Projekty dróg S6 i S11 – GDDKiA Szczecin Geodetom Powiatowym Białogard, Koszalin

System informacji Przestrzennej ZMIGDP a koncepcja budowy krajowej infrastruktury informacji przestrzennej (SDI) SIP Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty pozwala gminom wypełnić obowiązki w zakresie utworzenia i publikacji metadanych oraz udostępniania usług danych przestrzennych, zapewniających innym podmiotom dostęp do posiadanych zbiorów danych. System realizuje tym samym wymagania w zakresie interoperacyjności pomiędzy poszczególnymi węzłami infrastruktury informacji przestrzennej. Tym samym System w pełni wpisuje się w koncepcję tworzenia krajowej infrastruktury informacji przestrzennej, jest w pełni dostosowany i umożliwia wymianę danych z innymi węzłami IIP (podmiotami rządowymi i samorządowymi) oraz zapewnia synchronizację baz danych przestrzennych z wykorzystaniem usług danych przestrzennych. Zbiory i usługi danych przestrzennych udostępniane przez SIP ZMIGDP zostały zgłoszone do Ewidencji Zbiorów i Usług prowadzonej przez Głównego Geodetę Kraju. Usługa wyszukiwania metadanych (CSW) dla zbiorów i usług danych przestrzennych została zaimplementowana przez GUGIK i podpięta pod serwer katalogowy Geoportalu Krajowego i Inspire.

Aspekty techniczne – „know how” W ramach projektu budowy SIP ZMIGDP wypracowanych zostało szereg rozwiązań technicznych , które dzięki pełnej skalowalności, mogą być „z miejsca” wykorzystane do obsługi kolejnych jednostek gminnych w ramach regionalnej platformy GIS. Na wspomniane zagadnienia techniczne składają się m.in. takie elementy jak: wypracowany model danych dla obsługi opracowań planistycznych, wypracowany standard techniczny i wytyczne, w zakresie tworzenia projektów opracowań planistycznych zasilających bazę danych systemu, pozytywnie zaopiniowane przez Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, opracowane modele przypadków użycia systemu, w odniesieniu do wsparcia procedury planistycznej, wypracowane ergonomiczne założenia dla interfejsów użytkownika – zapewniające sprawną komunikację i obsługę systemu. Implementacja gotowych rozwiązań generuje znaczące oszczędności w wymiarze finansowym jak i w zakresie czasu niezbędnego dla ich wdrożenia.

SIP Związku miast i gmin dorzecza Parsęty - pilotaż dla województwa zachodniopomorskiego Charakterystyka zrealizowanego projektu i zasięg przestrzenny pozwalają potraktować System Informacji Przestrzennej ZMIGDP, jako pilotażowe rozwiązanie w zakresie budowy ponadlokalnego węzła infrastruktury informacji przestrzennej, dla gmin województwa zachodniopomorskiego. Specyfika Systemu obsługującego jednocześnie 15 jednostek samorządu terytorialnego i założenie pełnej skalowalności, odnoszące się do wypracowanych rozwiązań, zarówno funkcjonalnych jak i organizacyjnych, stanowią podstawę dla ich wykorzystania w kontekście utworzenia regionalnej węzła GIS. Insert a picture of one of the geographic features of your country.

Charakterystyka wytworzonych rozwiązań SIP Dzięki przyjętym na etapie tworzenia założeniom, zastosowane w systemie rozwiązania charakteryzuje: Pełna skalowalność – pozwalająca na rozbudowę systemu, w zakresie liczby obsługiwanych gmin, poprzez możliwość włączania kolejnych jednostek samorządu terytorialnego. Modułowość– pozwalająca na kompleksową realizację zadań własnych gmin, Insert a picture of an animal and/or plant found in your country.

Koncepcja utworzenia regionalnego węzła infrastruktury informacji przestrzennej – warianty wykorzystania gotowych rozwiązań Sip ZMIGDP Utworzenie regionalnego węzła IIP w oparciu o rozwiązania SIP Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty może zostać zrealizowane w jednym z wariantów: Rozbudowa istniejącego Systemu Transfer i implementacja gotowych rozwiązań „Know How” Pełna skalowalność zastosowanych rozwiązań pozwala rozszerzyć istniejący System o obsługę kolejnych gmin Województwa Zachodniopomorskiego ,w oparciu o wykorzystywane środowisko ESRI Zastosowanie wypracowanych rozwiązań technicznych (Know How) i organizacyjnych poprzez osadzenie ich na dowolnym środowisku np. moduł SDI

Dziękuję