Technologie informatyczne stosowane w e-learningu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
i z jakich korzysta narzędzi
Advertisements

W EB 2.0 W NGO. W 15 MINUT. M ICHAŁ P AŁASZ NGO 2.0. Organizacje pozarządowe w społeczeństwie informacyjnym.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Zapraszamy do blogowania !
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Internet Czyli wirtualny świat.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.
Trendy i technologie internetowe
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
WSPÓŁCZESNE TECHNIKI INFORMACYJNE I ICH WPŁYW NA SPOSÓB KOMUNIKOWANIA
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
KOMUNIKUJMY SIĘ.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Szkolenia dla rozproszonych zespołów realizowane za pomocą webinarów i warsztatów online Marta Eichstaedt 9 maja.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
BĄDŹ TWÓRCZY Z TIK Wykorzystujemy i modyfikujemy zasoby sieciowe. Selekcjonujemy i sprawdzamy wiarygodność informacji z Internetu. Rozwijamy nasze zainteresowania.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
E-learning? Prosta sprawa!
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
Projekt Cityregio II jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Inicjatyw Wspólnotowych INTERREG IIIB CADSES
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Wprowadzenie w tematykę konferencji
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Elektroniczny listonosz.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych.
INTERNET jako „ocean informacji”
Metody komunikacji dawniej i dziś
Metody komunikacji dawniej i dziś
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Bezpieczni w sieci CYBERPRZEMOC
Jak poruszać się po TwinSpace?
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Technologie informatyczne stosowane w e-learningu 4 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego Nazwa projektu: „Ustawiczna @-dukacja w powiecie świdnickim” Nr Umowy o dofinansowanie realizacji projektu: 417/POKL.09.03.00-06-032/10-00 z dnia 23 września 2010 r.

Elementy kursu zdalnego Kurs zdalny treść komunikacja współpraca wirtualna rzeczywistość narzędzia ocenianie raportowanie

Narzędzia wspomagające proces kształcenia na odległość

E-mail

Komunikatory (ang. Instant Messenger)

Emotikony

Blog (ang. web log - dziennik sieciowy)

Blogs in Plain English http://www.youtube.com/watch?v=NN2I1pWXjXI&feature=channel

Rodzaje blogów mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego zdania fotoblog — podstawową treść stanowią zdjęcia fotograficzne wideoblog — podstawową treść stanowią filmy moblog — treść jest umieszczana za pomocą urządzenia mobilnego roblog — treść jest dobierana bez ingerencji człowieka

Typy platform blogowych

Blogi o największej liczbie czytelników Stan na LIPIEC 2010 Źródło: Ścieżki internautów: blogi, lipiec 2010, Syntetos. New Market Research, www.syntetos.pl

Wpisanie w wyszukiwarce Google hasła „blog” da nam miliony linków! Wyszukiwanie blogów Wpisanie w wyszukiwarce Google hasła „blog” da nam miliony linków! http://blogsearch.google.com/blogsearch

Darmowe platformy blogowe www.blogger.com www.blog.pl www.wordpress.org. www.blox.pl www.livejournal.com www.flog.pl

Ćwiczenie 15 minut pajeczyca.bloog.pl mojewypieki.blox.pl W grupach dwuosobowych przejrzyjcie 4 blogi, a następnie wybierzcie 1 który jest Waszym zdaniem najlepszy i ten który jest najgorszy. Odpowiedź należy uzasadnić: pajeczyca.bloog.pl mojewypieki.blox.pl supergigant.blox.pl palikot.blog.onet.pl 15 minut

Wiki Strony internetowe, które można nie tylko oglądać, ale też tworzyć, edytować i zmieniać. Umożliwiają wspólną pracę wielu użytkowników przy tworzeniu zawartości takich stron.

Wikis in Plain English http://www.youtube.com/watch?v=-dnL00TdmLY

www.wikipedia.org

Na Wikipedii i innych projektach sprawdźcie w grupach dwuosobowych 3 wybrane hasła. 10 minut

Współdzielenie zdjęć www.flickr.com www.fotka.pl www.picasaweb.google.pl www.fotki.com www.photobucket.com

slideshare www.slideshare.net Użytkownicy dodają swoje prezentacje, które inne osoby mogą oglądać, komentować i oceniać. Serwis udostępnia możliwość zamieszczenia prezentacji multimedialnej na swojej stronie lub którą możną udostępnić na sieciach web 2.0. takich jak Facebook. Dokumenty przechowywane w sieci pod stałym adresem URL. Nie ma potrzeby więc wysyłania całych prezentacji do odbiorców przez e-mail.

Wideodydaktyka

www.youtube.com Użytkownicy zamieszczają w serwisie filmy wideo tworzą prywatne kanały wideo prowadzą rankingi popularności geolokalizują zamieszczone filmy mogą odtwarzać filmy w przyśpieszonym lub zwolnionym tempie komentują zawartość serwisu mogą oglądać zawartość serwisu z każdego miejsca na świecie (np. za pomocą telefonu komórkowego)

Kanały na YouTube http://www.youtube.com/channels Tematyka serwisu nie ogranicza się jedynie do rozrywki. W ciągu pięciu swojej lat działalności YouTube zyskał sobie uznanie wśród wielu poważanych instytucji. Swoje kanały na serwisie posiadają np. BBC, CBS, Watykan, Barak Obama, Monarchia Brytyjska, Muzeum Auschwitz, Massachusetts Institute of Technology.

Serwis (portal) społecznościowy Rodzaj interaktywnych stron WWW, które są współtworzone przez sieci społeczne osób podzielających wspólne zainteresowania lub chcących poznać zainteresowania innych. Sposoby komunikacji na portalach społecznościowych to np.: czaty, komunikatory, listy dyskusyjne, blogi, fora dyskusyjne, itp.

Social Networking in Plain English http://www.youtube.com/watch?v=6a_KF7TYKVc&feature=channel

Konferencje online Adobe Acrobat Connect

Narzędzia do wideokonferencji Centra Live: http://www.saba.com/products/centra/ WebEx: http://www.webex.com/ GVO Conference: http://www.gvoconference.com/ Darmowe do 20 osób DimDim: http://www.dimdim.com/

Platformy e-learningowe Platforma zdalnego nauczania (platforma e-learning) jest miejscem w Internecie, gdzie gromadzone są wszystkie kursy, lekcje i szkolenia oraz gdzie odbywa się komunikacja. Platforma jest swoistą „wirtualną szkołą” – gromadzącą wszystkich uczestników procesu nauczania.

Rodzaje platform bezpłatne własne najczęściej korzystają z nich duże firmy komercyjne tzw. open source’owe (z udostępnionym kodem źródłowym, dostępne w Internecie) bezpłatne instytucje lub firmy szkoleniowe tworzą własne platformy, dostosowane do potrzeb własnych pracowników czy uczniów własne

Platforma komercyjna – R5 Generiation http://r5.puw.pl/generation

Platforma open source’owa - Moodle http://www.moodle.pl

Wejście na przykładowy kurs na kampusie Narzędzia platformy (komunikacje, interakcje, zadania)

Narzędzia platformy komunikacja zadania głosowanie materiały

Narzędzia autorskie do tworzenia treści

PowerPoint

Screencast Screencast: http://www.screencast.com/ Film będący zapisem zdarzeń prezentowanych na ekranie komputera – obrazu widzianego przez użytkownika komputera. Film taki wraz z komentarzem osoby wykonującej czynności może pełnić funkcje instruktażowe lub prezentacyjne. Screencast: http://www.screencast.com/ BB FlashBack Express: http://www.bbsoftware.co.uk Możliwości Screencastów-Outlook 2007

Interaktywne prezentacje i ćwiczenia www.raptivity.com

Przykłady interakcji: http://www. raptivity

Gry, symulacje…

Narzędzia w kursie zdalnym Komunikacja forum czat e-mail skype głosowanie Praca grupowa wiki blog słownik Praktyka symulacje gry case study Sprawdzanie wiedzy quizy testy samosprawdzające testy zaliczeniowe Zdobywanie wiedzy prezentacje materiały case’y

Zadanie 20 minut Własne mini szkolenie e-learning 1 film 2 zdjęcia 3 linki wikipedia Ćwiczenie/symulacja To wszystko na googlach. 20 minut

Dziękuję za uwagę magdalena.jasinska@puw.pl Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego Nazwa projektu: „Ustawiczna @-dukacja w powiecie świdnickim” Nr Umowy o dofinansowanie realizacji projektu: 417/POKL.09.03.00-06-032/10-00 z dnia 23 września 2010 r.