Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Advertisements

1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Spotkanie dla Beneficjentów
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem.
Konferencja dla Dyrektorów
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA
Program profilaktyczno-wychowawczy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
28 listopada 2018roku Sulejówek
Wykorzystanie środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w Szkole Podstawowej w Dobczynie Szkoła Podstawowa w Dobczynie to mała wiejska.
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne – pierwszy etap edukacyjny

ADRESACI SZKOLEŃ Pracownicy placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, doradcy metodyczni i trenerzy oświaty.

CEL OGÓLNY Przygotowanie do procesowego wspomagania szkół w obszarach związanych z kształceniem kompetencji kluczowych uczniów.

CELE SZCZEGÓŁOWE Uczestnik szkolenia: charakteryzuje kompetencje kluczowe, rozumie ich rolę i znaczenie w procesie uczenia się przez całe życie oraz w przygotowaniu uczniów do życia społecznego i funkcjonowania w dorosłości; uzasadnia potrzebę rozwoju kompetencji informatycznych i rozumie wpływ procesu uczenia się/nauczania na I etapie edukacyjnym na ich kształtowanie;

CELE SZCZEGÓŁOWE wskazuje metody i techniki uczenia się/nauczania służące rozwijaniu kompetencji informatycznych i określa warunki służące ich realizacji na I etapie edukacyjnym; zna założenia kompleksowego wspomagania szkół i zadania instytucji systemu wspomagania;

CELE SZCZEGÓŁOWE prowadzi wspomaganie szkół w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów, wykorzystując wiedzę na temat metod i technik uczenia się/nauczania; organizuje pracę zespołową nauczycieli w celu kształtowania kompetencji kluczowych uczniów; określa swój potencjał zawodowy i planuje dalszy rozwój w roli osoby prowadzącej wspomaganie szkół.

MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ Wspomaganie pracy szkoły – wprowadzenie do szkolenia. Rozwój kompetencji kluczowych w procesie edukacji. Rozwój kompetencji informatycznych na I etapie edukacyjnym. Proces uczenia się a rozwój kompetencji kluczowych. TIK w budowaniu środowiska sprzyjającego nauczaniu/uczeniu się.

MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ Wspomaganie pracy szkoły – wprowadzenie do szkolenia. Rozwój kompetencji kluczowych w procesie edukacji Rozwój kompetencji informatycznych na trzecim etapie edukacyjnym. Uczenie się a rozwój kompetencji kluczowych. Efektywne wykorzystanie nowych technologii oraz informacji elektronicznej w procesie nauczania–uczenia się. Współpraca i komunikacja z wykorzystaniem TIK. Bezpieczne wykorzystywanie nowych technologii. Wspomaganie pracy szkoły w rozwoju kompetencji informatycznych na I etapie edukacyjnym. Planowanie rozwoju zawodowego uczestników szkolenia w zakresie wspomagania szkół. MODUŁY DOT. WYBRANEJ KOMPETENCJI I PROCESOWEGO WSPOMAGANIA SZKÓŁ

LICZEBNOŚĆ GRUPY DOCELOWEJ FORMY REALIZACJI Szkolenie blended learning LICZEBNOŚĆ GRUPY DOCELOWEJ Ok. 20 osób

Część stacjonarna: ok.70 godzin dydaktycznych CZAS REALIZACJI Część stacjonarna: ok.70 godzin dydaktycznych Zjazd 1 – 3 dni Zjazd 2 – 4 dni Część e-learningowa: ok. 20 godzin Część I – 18 godzin Część II – 2 godziny

HARMONOGRAM I zjazd – 3 dni (30 godzin) II zjazd – 4 dni (40 godzin) Harmonogram dnia: 10 godzin dydaktycznych 60 min – przerwa obiadowa 4x15 min – przerwy regulowane przez trenerów zgodnie z potrzebami