Anna Kowalska, SP w Koszalinie Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późn. zmianami Dz. U. z 2018r poz.1574
Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi: § 6 ust.2 pkt1 znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi: •Ustawa z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela • Ustawa z 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe Rozporządzenia: •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania krajoznawstwa i turystyki
Poznanie wewnętrznych regulaminów i procedur: Statut § 6 ust.2 pkt1 znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; Poznanie wewnętrznych regulaminów i procedur: Statut WZO, przedmiotowe zasady oceniania Program wychowawczo – profilaktyczny Regulamin pracy, wynagradzania Procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej Regulamin pracowni …
§ 6 ust.2 pkt2 2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej; Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna/ dyrektora/ innych nauczycieli/ rodziców 20.09 – w obecności opiekuna Temat zajęć ……. Cele …………. Kryteria oceny …….. Zastosowane metody pracy …………………… Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w obecności opiekuna stażu Np.. …………….
§ 6 ust.2 pkt3 3) umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; Zapoznałam się z opiniami i orzeczeniami Prowadziłam diagnozę potrzeb i możliwości uczniów Przygotowałam testy diagnozujące, karty obserwacji Prowadziłam rozmowy z uczniem i rodzicami Indywidualizowałam i dostosowywałam wymagania do potrzeb i możliwości uczniów
§ 6 ust.2 pkt4 4) umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; Brałam udział w pracach zespołu wychowawczego, ds. IPET i WOPFU, ds. planu pracy, ewaluacji,… Pełniłam rolę wychowawcy, organizowałam imprezy, konkursy, … Współpracowałam z pedagogiem, psychologiem, rodzicami Realizowałam projekt WODA WOKÓŁ NAS
§ 6 ust.2 pkt5 5) umiejętność wykorzystania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego; ukończyła formy doskonalenia zawodowego: Stacjonarne: ….. e – learningowe: ….. Webinaria: …. Wideokonferencje….. korzystałam z nastepujących książek: … Wykorzystałam zdobyte umiejętności w praktyce ……..
§ 6 ust.2 pkt6 6) umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych; wykorzystanie tablicy multimedialnej Korzystanie z e – podręcznika, aplikacji, internetu, filmów edukacyjnych, np. …… Korzystanie z aplikacji i programów do wspomagania nauki, np. …. Tworzenie strony internetowej szkoły
§ 6 ust.2 pkt7 7) umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć; W okresie stażu obserwowane i omawiane były zajęcia…… wykorzystałam sugestie opiekuna w prowadzeniu zajęć ….. Prowadziłam ewaluację własnych zajęć (obserwacja uczniów, kwestionariusz) i omówiłam ja z opiekunem
§ 6 ust.2 pkt8 8) znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym. Zorganizowałam imprezy środowiskowe, w których uczestniczyli uczniowie: ……. Przygotowałam imprezy we współpracy z innymi nauczycielami ……. Dostrzegłam i rozwiazywałam problemy uczniów dostrzeżone w czasie bieżącej pracy:, np. …. Przeprowadziłam diagnozę środowiskową uczniów z mojej klasy
Dziękuję za uwagę