Anna Kowalska, SP w Koszalinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Indywidualne nauczanie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Awans zawodowy nauczycieli
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Anna Kowalska, SP w Koszalinie Prezentacja dorobku zawodowego nauczyciela stażysty na stopień nauczyciela kontraktowego Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. W sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z późn. zmianami Dz. U. z 2018r poz.1574

Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi: § 6 ust.2 pkt1 znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi: •Ustawa z 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela • Ustawa z 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe Rozporządzenia: •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach •Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania krajoznawstwa i turystyki

Poznanie wewnętrznych regulaminów i procedur: Statut § 6 ust.2 pkt1 znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż; Poznanie wewnętrznych regulaminów i procedur: Statut WZO, przedmiotowe zasady oceniania Program wychowawczo – profilaktyczny Regulamin pracy, wynagradzania Procedury udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej Regulamin pracowni …

§ 6 ust.2 pkt2 2) umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej; Prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna/ dyrektora/ innych nauczycieli/ rodziców 20.09 – w obecności opiekuna Temat zajęć ……. Cele …………. Kryteria oceny …….. Zastosowane metody pracy …………………… Prowadzenie zajęć dodatkowych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w obecności opiekuna stażu Np.. …………….

§ 6 ust.2 pkt3 3) umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania; Zapoznałam się z opiniami i orzeczeniami Prowadziłam diagnozę potrzeb i możliwości uczniów Przygotowałam testy diagnozujące, karty obserwacji Prowadziłam rozmowy z uczniem i rodzicami Indywidualizowałam i dostosowywałam wymagania do potrzeb i możliwości uczniów

§ 6 ust.2 pkt4 4) umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki; Brałam udział w pracach zespołu wychowawczego, ds. IPET i WOPFU, ds. planu pracy, ewaluacji,… Pełniłam rolę wychowawcy, organizowałam imprezy, konkursy, … Współpracowałam z pedagogiem, psychologiem, rodzicami Realizowałam projekt WODA WOKÓŁ NAS

§ 6 ust.2 pkt5 5) umiejętność wykorzystania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego; ukończyła formy doskonalenia zawodowego: Stacjonarne: ….. e – learningowe: ….. Webinaria: …. Wideokonferencje….. korzystałam z nastepujących książek: … Wykorzystałam zdobyte umiejętności w praktyce ……..

§ 6 ust.2 pkt6 6) umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych; wykorzystanie tablicy multimedialnej Korzystanie z e – podręcznika, aplikacji, internetu, filmów edukacyjnych, np. …… Korzystanie z aplikacji i programów do wspomagania nauki, np. …. Tworzenie strony internetowej szkoły

§ 6 ust.2 pkt7 7) umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć; W okresie stażu obserwowane i omawiane były zajęcia…… wykorzystałam sugestie opiekuna w prowadzeniu zajęć ….. Prowadziłam ewaluację własnych zajęć (obserwacja uczniów, kwestionariusz) i omówiłam ja z opiekunem

§ 6 ust.2 pkt8 8) znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym. Zorganizowałam imprezy środowiskowe, w których uczestniczyli uczniowie: ……. Przygotowałam imprezy we współpracy z innymi nauczycielami ……. Dostrzegłam i rozwiazywałam problemy uczniów dostrzeżone w czasie bieżącej pracy:, np. …. Przeprowadziłam diagnozę środowiskową uczniów z mojej klasy

Dziękuję za uwagę