Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
Advertisements

Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Koszalin. Zdawalność
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Opracowała mgr Marta Reut Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r. Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2009/2010 do egzaminu maturalnego przystąpiło 44 tegorocznych absolwentów i 4 absolwentów z lat ubiegłych (w tym jedna.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2010/2011 do egzaminu maturalnego przystąpiło 33 tegorocznych absolwentów i 6 absolwentów z lat ubiegłych. 6 osób.
Nowa podstawa programowa.
EGZAMIN MATURALNY Wybór języka obcego zdawanego jako obowiązkowy.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
MATURA 2013.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2013/2014 do egzaminu maturalnego przystąpiło 41 tegorocznych absolwentów i 7 absolwentów z lat ubiegłych. 11 osób.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, lipiec 2015 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Matura 2016 Analiza wyników.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO MAJ 2015
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019 XXIII LO im. Nauczycieli Tajnego Nauczania W Lublinie

Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: Wyniki egzaminów Opracowano celem przedstawienia Radzie Pedagogicznej, Uczniom i Rodzicom. Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: zdawalności egzaminów obowiązkowych średnich wyników na wszystkich poziomach zdawania porównania wyniku średniego w szkole z wynikami CKE i uzyskanymi w województwie lubelskim porównania tych wyników w skali centylowej

Informacja o zdających Do egzaminu przystąpiło: 226 absolwentów ubiegłego roku szkolnego z czego: 2 osoby nie zdały matury a 11 osób ma prawo do egzaminu poprawkowego . 44 absolwentów z lat ubiegłych (w tym 2 zdających egzamin w starej formule) z czego 1 osoba nie zdała, 1 osoba zrezygnowała z prawa do poprawki a 5 ma prawo do egzaminu poprawkowego.

EGZAMINY OBOWIĄZKOWE

Zdawalność Absolwenci 2019 Zdali Mają prawo do poprawki Nie zdali CKE 80,5% 12,9% 6,6% Województwo 80,1% 7,1% XXIII LO 94,2% 5,8% 0,9%

Zdawalność - absolwenci liceów ogólnokształcących 2019 CKE Województwo XXIII LO Zdali Mają prawo do poprawki Nie zdali 86,4% 8,9% 4,7% 94,2% 5,8% 0,9%

Rozkład niezdanych egzaminów w klasach Język polski Język angielski matematyka Liczba uczniów, którzy nie zdali egzaminu maturalnego 3a 1   3b 3 3c 2 3d 3e 3f 3g 3h 3i Łącznie 5 4 6

Wyniki egzaminów obowiązkowych

Jak odczytywać wyniki w skali centylowej Wynik na skali centylowej to odsetek liczby maturzystów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego przedmiotu na określonym poziomie wynik taki sam j lub niższy. Na przykład jeśli wynik centylowy wyniesie 87, będzie to oznaczać, że 87% wszystkich maturzystów, którzy przystąpili do tego egzaminu, uzyskało za rozwiązanie zadań wynik taki sam lub niższy, a 13% maturzystów uzyskało wynik wyższy. Wynik na skali centylowej pozwala ocenić osiągnięcia na tle osiągnięć wszystkich maturzystów.

Przedmiot Wartość centyla Uwagi Język polski 54 Matematyka 56 Język angielski 50

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka polskiego

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z matematyki

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka angielskiego

Porównanie wyników egzaminów ustnych i pisemnych Język polski MPO-P1-pisemny 53,2% MPO-1- ustny 69,3% Język angielski MJA-P1-pisemny 78,8% MJA-1- ustny 71,7,3% Język hiszpański MJH-P1- pisemny 64,0% MJH-1- ustny 73,3% Język niemiecki MJN-P1-pisemny 68,0% MJN-1- ustny 46,7%

Wnioski: Zdawalność egzaminu w terminie głównym wyniosła 94,2% i jest wyższa niż w CKE, województwie i powiecie m. Lublin, dwie osoby nie mają prawa do poprawki zaś 13 do niej przystąpi. Zdawalność egzaminu jest wyższa niż w roku ubiegłym o ok. 4%. Egzaminy obowiązkowe poza językiem hiszpańskim nasi absolwenci zdali lepiej niż średni uczeń w Polsce i województwie. Z przedmiotów: język polski, język angielski, matematyka wyniki średnie szkoły mieszczą się w centylach od 50 do 56, pozostałe języki wybrali pojedynczy uczniowie dlatego nie podlegają one porównaniu statystycznemu . Wyniki egzaminu ustnego (ocenianie wewnętrzne) są porównywalne do pisemnego ( ocenianie zewnętrzne)z większości języków. Z języka polskiego i hiszpańskiego na egzaminach ustnych uczniowie uzyskali wyniki wyższe od wyników zewnętrznych zaś z języka angielskiego i niemieckiego niższe . Widać wyraźny wpływ realizowanego rozszerzenia i nauczania dwujęzycznego na podniesienie wyników z wszystkich przedmiotów obowiązkowych.

EGZAMINY DODATKOWE

Porównanie wybieralności przedmiotów

Poziom rozszerzony Porównanie wyników XXIII LO do absolwentów wszystkich typów szkół

Poziom rozszerzony- porównanie wyników XXIII Lo do wyników absolwentów liceów ogólnokształcących

Przedmiot Wartość centyla Historia 74 Geografia 62 WOS 60 Język angielski 54 Biologia 52 Matematyka 40 Chemia 37 Historia sztuki Fizyka 33 Język polski 13

Poziom dwujęzyczny:

Wnioski

WNIOSKI: Statystyczny uczeń naszej szkoły zdawał dwa przedmioty dodatkowe. Widać wyraźny spadek wybieralności dodatkowych arkuszy na poziomie dwujęzycznym. Żaden z uczniów nie zdawał egzaminu o z biologii, chemii i fizyki na poziomie dwujęzycznym. Wybieralność przedmiotów dodatkowych pokrywała się z rozszerzeniami realizowanymi w szkole. Najwyższą wybieralność ma język angielski, geografia, język polski, biologia i matematyka. Najniższą wybieralność z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym ma język hiszpański, historia sztuki i informatyka. Z historii, geografii, WOS, języka angielskiego i biologii średni wynik plasuje się w centylach powyżej 50 co jest lepszym wynikiem niż w latach ubiegłych.

Wyniki średnie uczniów z egzaminów dodatkowych są wyższe niż w CKE i województwie z historii, porównywalne z języka angielskiego i geografii, z pozostałych przedmiotów niższe. Uczniowie w opinii nauczycieli w sposób niezadowalający korzystali z zajęć dodatkowych. Frekwencja na zajęciach była niska, uczniowie nie pracowali systematycznie, zbyt późno rozpoczęli powtórzenie materiału. Zajęcia dodatkowe poświęcane były z konieczności głównie na uzupełnianie wiedzy a nie na jej rozszerzanie. Komisje przedmiotowe nadal nie wypracowały skutecznych metod pracy z uczniami uzdolnionymi i ich motywowania do rozwijania zainteresowań. Uczniowie nie byli zmotywowani do zdobycia wysokiego wyniku na egzaminach dodatkowym ponieważ egzaminy te nie mają progu zdawalności. Na wielu kierunkach studiów są wolne miejsca a progi rekrutacji są bardzo niskie.

Rekomendacje

Wszyscy nauczyciele powinni dążyć do podniesienia wyników egzaminu maturalnego w szkole na obu poziomach. Zespoły przedmiotowe przeanalizują czy stosowane metody i formy pracy a pozwalają efektywnie realizować podstawę programową, szczególnie na poziomie rozszerzonym oraz rozwijać zainteresowania uczniów a zajęcia dodatkowe odpowiadają potrzebom uczniów

Nauczyciele we wrześniu zapoznają uczniów z wymaganiami egzaminacyjnymi na poziomie rozszerzonym, aby uczniowie uniknęli przypadkowych wyborów. Nauczyciele i wychowawcy podejmą działania skierowane do uczniów i rodziców podnoszące ich świadomość, że zbyt duża liczba zdawanych egzaminów dodatkowych obniża możliwość zdania ich na wysokim poziomie procentowym. Wychowawcy zapoznają uczniów i rodziców z możliwością uczestniczenia w zajęciach dodatkowych i uświadomią im, że tylko systematyczne i aktywne w nich uczestnictwo zwiększa szanse na dobry wynik maturalny.

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Jolanta Maciaś