Program Edukacja (MF EOG )

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA JST O ŚRODKI Z EFS W RAMACH RPO WM Kozienice, 12 września 2016 r. Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Krajowe Centrum Europass
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Programowanie z eTwinning
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Programowanie z eTwinning
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Programowanie z eTwinning
II Spotkanie Robocze Bruksela,
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Zasady finansowe
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Program Edukacja (MF EOG 2014-2021) Working together for a green, competitive and inclusive Europe

PROGRAM EDUKACJA CEL I BUDŻET Zmniejszanie różnic ekonomicznych i społecznych w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz wzmacnianie stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Państwami-Darczyńcami (Islandia, Liechtenstein, Norwegia) w obszarze edukacji. Wzmacnianie potencjału ludzkiego oraz poszerzanie wiedzy w Polsce. Budżet programu: 23 529 412 EUR Końcowa data realizacji programu: 31 grudnia 2024 r. Projekty muszą zostać zrealizowane do 30 kwietnia 2024 r.

PROGRAM EDUKACJA OBSZARY PRIORYTETOWE edukacja włączająca; zarządzanie w sektorze edukacji; rozwój kultury jakości w sektorze edukacji, w tym wewnętrznych systemów zapewniania jakości; rozwój i promocja sektora VET, z uwzględnieniem m.in. dualnego systemu nauczania oraz współpracy instytucji kształcenia z pracodawcami; rozwój poradnictwa zawodowego; edukacja dotycząca systemu opieki społecznej nad dziećmi – „child welfare education”.

PROGRAM EDUKACJA KOMPONENTY Komponent I – Profesjonalny rozwój kadry Komponent II – Mobilność w szkolnictwie wyższym Komponent III – Współpraca instytucjonalna – kształcenie zawodowe (VET) Komponent IV – Współpraca instytucjonalna (z wyłączeniem VET) KONKURSY: Pierwszy konkurs: 24 czerwca-15 września 2019 r. (do godziny 23:59) Kolejne: II kwartał 2020/II kwartał 2021 Wnioski składane elektronicznie przez system online FRSE.

BUDŻET W PODZIALE NA KOMPONENTY Komponent I Profesjonalny rozwój kadry Komponent II Mobilność w szkolnictwie wyższym Komponent III Współpraca instytucjonalna kształcenie zawodowe Komponent IV Współpraca instytucjonalna (z wyłączeniem VET) 1 234 110 EUR 4 113 534 EUR 8 742 000 EUR 7 492 709 EUR

PROGRAM EDUKACJA WNIOSKODAWCY Polskie publiczne i niepubliczne podmioty prawne działające w obszarze edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Przykłady: szkoły (podstawowe, licea, zawodowe/branżowe, technika, szkoły wyższe); ośrodki badawcze, instytucje prowadzące studia III stopnia; instytucje kształcenia zawodowego, kształcenia ustawicznego; instytucje prowadzące edukację dorosłych (stowarzyszenia i fundacje, instytucje kultury); organy publiczne na szczeblu lokalnym, regionalnym lub krajowym (samorządy lokalne, kuratoria, ministerstwa, placówki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli); organizacje pozarządowe działające w sektorze edukacji formalnej i pozaformalnej. PARTNERZY Podmioty prawne z Państw-Darczyńców, Polski lub innych Państw-Beneficjentów EOG w zależności od działania.

KOMPONENT I PROFESJONALNY ROZWÓJ KADRY wizyty studyjne – krótkie wizyty w instytucjach z Państw-Darczyńców umożliwiające m.in.: wymianę doświadczeń realizację wizyt typu „job shadowing” w celu: podniesienia kompetencji kadry; nawiązania lub rozszerzenia współpracy pomiędzy instytucjami; opracowania planu wdrożenia innowacji. Czas trwania projektu: do 6 miesięcy Czas trwania wizyty: od 3 do 7 dni Uczestnicy: do 5 osób z instytucji Grant: od 1 975 EUR do 8 975 EUR Do wniosku należy załączyć zaproszenie instytucji przyjmującej z Państwa-Darczyńcy akceptujące zakres wizyty, temat, a także liczbę uczestników. Istnieje możliwość realizacji projektu w partnerstwie. W takim przypadku dodatkowym wymogiem jest dołączenie listu intencyjnego, potwierdzającego wolę współpracy.

KOMPONENT I PROFESJONALNY ROZWÓJ KADRY intensywne szkolenia – organizacja krótkich szkoleń prowadzonych w Polsce przez trenerów/ekspertów z Państw-Darczyńców w celu: doskonalenia kadry pracującej w obszarze edukacji formalnej i pozaformalnej. Czas trwania projektu: do 6 miesięcy Czas trwania szkolenia: od 2 do 5 dni Uczestnicy: Pracownicy polskich instytucji działających w obszarze edukacji Grant: od 5 450 EUR do 30 000 EUR

KOMPONENT II MOBILNOŚĆ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM a) mobilność studentów – na studia oraz na praktyki wyjazdy polskich studentów do Państw-Darczyńców oraz przyjazdy studentów z Państw- Darczyńców do Polski na okres studiów trwający od 3 do 12 miesięcy w jednym roku akademickim; wyjazdy polskich studentów do Państw-Darczyńców oraz przyjazdy studentów z Państw- Darczyńców na praktyki do współpracujących instytucji lub przedsiębiorstw na okres od 2 do 12 miesięcy w jednym roku akademickim. b) mobilność pracowników uczelni (do 6 tygodni) mobilność nauczycieli akademickich w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych; mobilność pracowników w celu realizacji wizyt typu „job shadowing”, udziału w seminariach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach, doskonalących umiejętności i poszerzających wiedzę; mobilność pracowników przedsiębiorstw w celu prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów na uczelni przyjmującej.

KOMPONENT II MOBILNOŚĆ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM Wnioskodawcy: polskie uczelnie wyższe posiadające Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego Czas trwania projektu: do 15 miesięcy Wysokość grantu: od 20 000 EUR do 200 000 EUR Wniosek: uczelnia składa jeden zbiorczy wniosek Zasady przyznawania dofinansowania i realizacji mobilności zbliżone do stosowanych w programie Erasmus+ KA103.

KOMPONENT III WSPÓŁPRACA INSTYTUCJONALNA – KSZTAŁCENIE ZAWODOWE Dwustronne oraz wielostronne projekty na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego

KOMPONENT III CELE rozwój kształcenia zawodowego wobec potrzeb ekonomicznych i społecznych; wzmacnianie współpracy pomiędzy edukacją a przedsiębiorcami – dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb rynku pracy; rozwój edukacji włączającej; rozwijanie wsparcia psychologicznego oraz pedagogicznego dla uczniów i studentów; wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności osób uczących się; wsparcie wykorzystania otwartych zasobów edukacyjnych w kształceniu zawodowym; rozwój kompetencji zawodowych kadry i innych osób aktywnych w sektorze kształcenia zawodowego; usprawnienie organizacji i zarządzania instytucjami edukacyjnymi; współpraca i wymiana dobrych praktyk pomiędzy partnerami projektu; rozwój doradztwa zawodowego i mentoringu; rozwijanie i wspieranie mobilności edukacyjnej praktyk zawodowych i staży zawodowych oraz wymiany zawodowe; wdrażanie ECVET i EQAVET.

KOMPONENT III DZIAŁANIA A, B, C DZIAŁANIE A: Opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej DZIAŁANIE B: Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców DZIAŁANIE C: Opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego/branżowego i kształcenia ustawicznego

DZIAŁANIE A Opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej opracowanie i wdrożenie programów nauczania na różnych poziomach kształcenia zawodowego – kierunki studiów, przedmioty, moduły, specjalizacje, warsztaty, kursy itp.; opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod i narzędzi edukacyjnych – podręczniki, przewodniki, materiały szkoleniowe, programy informatyczne itp.; przeprowadzanie badań, analiz i publikacja wyników/rekomendacji; międzynarodowa mobilność pomiędzy partnerami; organizacja wydarzeń upowszechniających. Czas trwania projektu: od 6 do 24 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 250 000 EUR

DZIAŁANIE B Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw- Darczyńców seminaria, konferencje, warsztaty edukacyjne; intensywne szkolenia dla osób uczących się oraz nauczycieli, trenerów i kadry zrządzającej instytucjami edukacyjnymi i innych osób aktywnych w sektorze edukacji. Czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 100 000 EUR UDZIAŁ PARTNERA Z PAŃSTW-DARCZYŃCÓW JEST WYMAGANY!

DZIAŁANIE C Opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego/branżowego i kształcenia ustawicznego opracowanie lub aktualizacja strategii na poziomie lokalnym, regionalnym lub krajowym w zakresie uwzględnienia edukacji w rozwoju regionu; strategia musi być opracowana we współpracy pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za edukację a szkołami zawodowymi, czy instytucjami edukacji dorosłych w danym regionie. Czas trwania projektu: od 6 do 24 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 250 000 EUR

KOMPONENT III DZIAŁANIA Działanie Zakres Rezultaty Partnerstwo Uwagi A opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej programy nauczania, materiały szkoleniowe, analizy, rekomendacje Instytucje z Polski, Państw-Darczyńców, innych państw EOG Projekt może składać się z więcej niż jednego działania! B wymiana doświadczeń i współpraca z Darczyńcami seminaria, konferencje, warsztaty, intensywne szkolenia Wymagany partner z Państw-Darczyńców C opracowanie lub aktualizacja strategii rozwoju lokalne i regionalne plany oraz strategie rozwoju uwzględniające VET

KOMPONENT IV WSPÓŁPRACA INSTYTUCJONALNA Dwustronne oraz wielostronne projekty współpracy instytucjonalnej na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej we wszystkich sektorach z wyłączeniem VET oraz zawodowego kształcenia ustawicznego

KOMPONENT IV CELE rozwój edukacji i dopasowanie do potrzeb ekonomicznych i społecznych; rozwój edukacji włączającej; wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności osób uczących się; rozwój wykorzystania otwartych zasobów edukacyjnych w kształceniu; rozwijanie wsparcia psychologicznego oraz pedagogicznego dla uczniów i studentów; współpraca i wymiana dobrych praktyk; usprawnienie organizacji i zarządzania instytucjami; rozwój doradztwa zawodowego i mentoringu; rozwijanie międzysektorowej współpracy instytucjonalnej na wszystkich poziomach kształcenia; włączanie nowych technologii; wdrażanie innowacji pedagogicznych; poprawa jakości kształcenia.

KOMPONENT IV DZIAŁANIA A, B, C DZIAŁANIE A: Opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej DZIAŁANIE B: Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców DZIAŁANIE C: Opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii rozwoju w zakresie uwzględnienia edukacji w rozwoju regionu

KOMPONENT IV DZIAŁANIE A Opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej opracowanie i wdrożenie programów nauczania na różnych poziomach edukacji – kierunki studiów, przedmioty, moduły, specjalizacje, warsztaty, kursy itp.; opracowanie i wdrożenie innowacyjnych metod i narzędzi edukacyjnych – podręczniki, przewodniki, materiały szkoleniowe, programy informatyczne itp.; przeprowadzanie badań, analiz i publikacja wyników/rekomendacji; międzynarodowa mobilność pomiędzy partnerami; organizacja wydarzeń upowszechniających. Czas trwania projektu: od 6 do 24 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 250 000 EUR

KOMPONENT IV DZIAŁANIE B Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw- Darczyńców seminaria, konferencje, warsztaty edukacyjne; intensywne szkolenia dla osób uczących się oraz nauczycieli, trenerów i kadry zrządzającej instytucjami edukacyjnymi i innych osób aktywnych w sektorze edukacji; wydarzenia kulturalne związane z edukacją. Czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 100 000 EUR UDZIAŁ PARTNERA Z PAŃSTW-DARCZYŃCÓW JEST WYMAGANY!

KOMPONENT IV DZIAŁANIE C Opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii rozwoju w zakresie uwzględnienia edukacji w rozwoju regionu Strategia musi być opracowana we współpracy pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za edukację w poszczególnych sektorach i instytucjami edukacyjnymi. Czas trwania projektu: od 6 do 24 miesięcy Grant: od 35 000 EUR do 250 000 EUR

KOMPONENT IV DZIAŁANIA Działanie Zakres Rezultaty Partnerstwo Uwagi A opracowanie lub uaktualnienie oferty edukacyjnej programy nauczania (kierunki studiów, moduły), materiały dydaktyczne, analizy, rekomendacje Instytucje z Polski, Państw-Darczyńców, innych państw EOG Projekt może składać się z więcej niż jednego działania! B wymiana doświadczeń i współpraca z Darczyńcami seminaria, konferencje, warsztaty, intensywne szkolenia, wydarzenia kulturalne Wymagany partner z Państw-Darczyńców C opracowanie lub aktualizacja strategii rozwoju lokalne i regionalne plany oraz strategie rozwoju uwzględniające edukację

WYSZUKIWANIE PARTNERÓW

WIĘCEJ INFORMACJI education.org.pl Program Edukacja

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ @: edukacja.eog@frse.org.pl Tel. + 22 46 31 650