Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
UŻYWANIE SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH PRZEZ STUDENTÓW Studenci 2004
Analiza wyników ankiety
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH STYCZEŃ 2009 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH WRZESIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-11 września 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Maj 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach maja 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH GRUDZIEŃ 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1. Czerwiec 2010 Barometr nastrojów ekonomicznych Badanie zrealizowane zostało w dniach czerwca 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
1 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2011 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 5-10 czerwca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Uniwersytety Trzeciego Wieku
BADANIE STATYSTYCZNE Badanie statystyczne to proces pozyskiwania danych na temat rozkładu cechy statystycznej w populacji. Badanie może mieć charakter:
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
FUNKCJONOWANIE SEKSUALNE OSÓB WYCHOWYWANYCH
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
1. Badanie zrealizowane zostało w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
„Czy palący pracownik to problem?” Omówienie wyników badania CATI.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI Wizerunek Polski Pytania do 1000 osób przy użyciu metody CATI Listopad 2018

Metodologia badań Fundacja Szkoły Politycznej Századvég w dniach 1–13 listopada 2018 r. wśród dorosłych mieszkańców Węgier dokonała badań opinii publicznej, w trakcie których metodą CATI* został przeprowadzony wywiad z 1035 losowo wybranych osób dorosłych. Dane otrzymane w trakcie analizy, z uwagi na pobieranie próbek, mogą różnić się najwyżej o 3,1 punktu procentowego od wyniku, który dałoby zapytanie wszystkich dorosłych w kraju. Błędy próbkowania zostały skorygowane za pomocą iteracyjnego ważenia danych**. Skład próby, zgodnie z najważniejszymi czynnikami społeczno-demograficznymi (płeć, wiek, wykształcenie, typ miejscowości), odpowiada proporcjom dorosłych mieszkańców Węgier. * Computer Assisted Telephone Interviewing – Wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny. Pozyskiwanie danych odbywa się przez telefon za pomocą zaprogramowanego kwestionariusza, w czasie czego ankieter natychmiast rejestruje odpowiedzi w systemie komputerowym. ** Celem iteracyjnego ważenia danych jest zarządzanie minimalnymi różnicami między rozkładem zapewniających reprezentatywność zmiennych demograficznych w próbie, a rozkładami obserwowalnymi w populacji, które to różnice będą ewentualnie istnieć po pobraniu próbek. Jego istotą jest tworzenie wag jako zmiennych docelowych, a następnie krok po kroku używanie nowych wag jako zmiennych. Ten cykliczny proces trwa do osiągnięcia pożądanych proporcji populacji.

Najważniejsze stwierdzenia Najpierw zainteresowaliśmy się spontanicznymi skojarzeniami dorosłej ludności Węgier z Polską. Jeżeli chodzi o kraj, to mieszkańcy Węgier kojarzą go sobie głównie z przyjaźnią polsko-węgierską, o której spontanicznie wspomniało 31,2%. Piękno polskiego krajobrazu, a także wygląd konkretnych miast przypomniał się 15,1 procenta, podczas gdy konkretne artykuły handlowe i spożywcze, czy polski targ przyszły do głowy 4,8 procenta. Respondentów pytaliśmy również o znanych Polaków przychodzących im do głowy. Większości w związku z Polską spontanicznie przypomniało się imię papieża Jana Pawła II., wymieniło je 13,1%, jedna dziesiąta wspomniała Józefa Bema, a 5,8% z nich Lecha Wałęsę. 22,5 procenta respondentów nie potrafiło przypomnieć sobie żadnego słynnego Polaka. W przypadku cech najbardziej charakterystycznych dla Polaków (także spontanicznie) wymieniano przymioty w większości pozytywne. Dorośli mieszkańcy Węgier przypisują Polakom głównie przyjazne, miłe i bezpośrednie cechy (wspomniało o nich 31,8 procenta), podczas gdy 7,3 procenta napisało, że są religijni, 3,9 procenta że są gościnni, a 3,6 procenta że są pracowici i wytrwali. Jedynie 2,8% respondentów przypisywało narodowi polskiemu negatywne cechy, co odzwierciedla wyraźnie pozytywny obraz Polaków, jaki wykształcił się wśród Węgrów. Reasumując, pozytywnie nastawionych do kraju jest 92,9 procenta Węgrów, z czego 62,8 procenta posiada obraz raczej, a 30,1 procenta bardzo pozytywny. Proporcje opinii niekorzystnych wynoszą tylko 5,4 procenta.

Najważniejsze stwierdzenia Bardziej pozytywną od przeciętnej opinię na temat Polski mają mężczyźni, studenci, osoby z wyższym wykształceniem, będące w lepszej sytuacji finansowej, mieszkające w większych miastach oraz respondenci, którzy byli już w Polsce. Pozytywny obraz pokazują również wyniki skali dystansu społecznego, jedna trzecia Węgrów przyjęłaby chętnie Polaka nawet do rodziny (18,2 procenta nawet jako małżonka, a 14,9 procenta jako krewnego), 26,9 procenta chętnie przystałoby na status współpracownika, co też można uznać za bliski związek. 36,8 procenta chętnie przyjęłoby relacje sąsiedzkie, podczas gdy tylko 2,8 procenta respondentów reprezentowało postawę naprawdę dezaprobującą; oni nie chcieliby mieszkać z Polakami w jednej miejscowości, ani w jednym kraju. Biorąc pod uwagę ukryte zmienne demograficzne, bliższy związek byłby akceptowany, a więc bardziej akceptujący wobec Polaków są mężczyźni, 18–29-latkowie, studenci, osoby z wyższymi kwalifikacjami, należący do wyższych grup społecznych, mieszkający w stolicy, bezdzietni i ci respondenci, którzy kraj już odwiedzili. W dalszej części przeanalizowaliśmy opinię Węgrów na temat Polaków poprzez to, w jakim stopniu są one zgodne z czterema stwierdzeniami. Większość (80,6% respondentów) zgodziła się ze stwierdzeniem, że w Polsce dynamicznie rozwija się gospodarka. W stopniu ponadprzeciętnym zgodziły się z tym głównie osoby starsze i emeryci.

Najważniejsze stwierdzenia Według trzech czwartych respondentów Polska odgrywa ważną rolę w Unii Europejskiej. Opinia ta jest charakterystyczna głównie dla osób starszych, emerytów, osób w gorszej sytuacji finansowej i wychowujących dzieci. Węgrzy są zgodni również co do tego, że Polacy i Węgrzy są bardzo podobni do siebie (73,9 procenta zgadza się z tym w pewnym stopniu). Z istnieniem podobieństwa w stopniu ponadprzeciętnym zgadzają się osoby starsze, emeryci, osoby z wykształceniem średnim, o przeciętnej sytuacji finansowej oraz mieszkające w miastach na prowincji. Natomiast stwierdzenie, że w Polsce króluje korupcja nie jest już przyjęte jednomyślnie, co również daje pozytywny obraz. Z tym stwierdzeniem 30,6 procenta dorosłej populacji Węgier zgadza się, przeciwnych jest 36,9 procenta. O braku informacji na ten temat ze strony Węgrów świadczy to, że prawie jedna trzecia z nich nie była w stanie ocenić sytuacji.

Najważniejsze stwierdzenia Spytaliśmy także o opinie respondentów na temat trzech znaczniejszych osobistości politycznych. W przypadku wszystkich trzech wymienionych polityków najwyższy odsetek stanowiły osoby, które nie znały lub nie miały opinii na temat danej osoby, co może wskazywać na to, że Węgrzy w mniejszym stopniu śledzą wydarzenia polskiej polityki. Wśród osób wymienionych najsympatyczniejszym dla Węgrów jest były polski premier Jarosław Kaczyński – 28,8 procenta ma o nim pozytywną opinię – również proporcja opinii znaczących była w tym przypadku najwyższa, 36,7 procenta respondentów było w stanie wypowiedzieć się na ten temat. O prezydencie Andrzeju Dudzie jedna czwarta respondentów myśli pozytywnie, 4,9 procenta negatywnie, a 69,4 procenta nie sformułowało na jego temat opinii. Obecnego premiera Mateusza Morawieckiego lubi 23,2 procenta Węgrów, a 3,1 procenta myśli o nim raczej niekorzystnie. Co ciekawe, w jego przypadku najmniej osób, bo tylko 26,3 procenta respondentów sformułowało o nim znaczącą opinię, a 54,9 procenta nie zna nazwiska polityka. Związek pomiędzy Węgrami a Polską jest uważany przez 84,5 procenta Węgrów za przyjazny, co czwarty respondent uważa, że nawet w dużej mierze; podczas gdy 13,4 procenta ocenia związek jako neutralny, a 1,6% jako wrogi. Relacje między dwoma krajami są oceniane bardziej pozytywnie niż przeciętna przez mężczyzn, osoby starsze niż 60 lat, emerytów, osoby z wyższymi kwalifikacjami, będące w lepszej sytuacji finansowej, mieszkające w stolicy i posiadające osobiste doświadczenia dotyczące kraju.

Najważniejsze stwierdzenia Jedna trzecia populacji dorosłych Węgrów była już kiedyś w Polsce. To głównie uczniowie, osoby lepiej wykwalifikowane, będące w lepszej sytuacji finansowej oraz mieszkańcy stolicy lub miasta wojewódzkiego. 91,8 procenta odwiedzających kraju twierdziło, że odwiedziło go w celach turystycznych, podczas gdy przejazdem, przy okazji przesiadki było 8,7, w podróży służbowej 5,7, a z uwagi na studia 4,7 procenta. Na koniec zapytaliśmy respondentów o przyszłość stosunków obu krajów. Według 55,9 procenta dorosłej populacji stosunki zagraniczne między dwoma krajami powinny wzrosnąć, 37,9 procenta stwierdziło, że obecny poziom jest dobry, a 3,3 procenta jest za ich redukcją. Za wzrostem stosunków w stopniu wyższym niż przeciętna są mężczyźni, osoby w wieku 40– 49 lat, z wykształceniem średnim, żyjący w lepszych warunkach finansowych, osoby bezdzietne i respondenci, którzy kraj już odwiedzili.

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski

Wizerunek Polski