Procedury bezpieczeństwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZAPOBIEGANIE WYSTĘPOWANIU DOPALACZY W SZKOŁACH Ciechanowska Komenda
Advertisements

Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Bezpieczna ewakuacja z budynku
PROCEDURY POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH ZAGROŻENIA DZIECI I MŁODZIEŻY PRZESTĘPCZOŚCIĄ, DEMORALIZACJĄ I UZALEŻNIENIAMI ORAZ AGRESYWNYM ZACHOWANIEM Niepubliczny.
Przyjęty przez Radę Ministrów 13 stycznia 2004 r.
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
W PRZYPADKU ZAGROŻENIA
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
Jestem aktywny i aktywizuję innych
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Wybrane procedury postępowania niepełnoletnich uczniów w szkole
Działania interwencyjne podjęte kroki
Wydział Prewencji KWP w Krakowie
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Zachowania w sytuacjach zagrożeń
Alarmy i sygnały alarmowe
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Tydzień Bezpieczeństwa w naszej szkole
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego REALIZATOR PROJEKTU: WSPÓŁPRACA: MIASTA ŁÓDŹ
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
Szkoła wspomaga wychowanie
Prawa i obowiązki ucznia.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
Sytuacje kryzysowe w szkole
Procedury postępowania wobec nieletnich uczniów
Bezpieczeństwo w szkole
i bezpieczeństwa uczniów
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
EWAKUACJA SZKOŁY.
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Tydzień działań profilaktycznych
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA NR 3
Wydzia ł Prewencji KWP w Krakowie BEZDOMNI, SAMOTNI I BEZRADNI ZIMĄ.
Działania interwencyjne podjęte kroki
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Szczecin, ul. Ks. Kujota 9 tel , fax INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA MIESZKAŃCÓW.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
 promocja,  kształtowanie,  zwiększenie poczucia bezpieczeństwa w szkołach.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
OCENA DZIAŁANIA WCPR W GORZOWIE WLKP. 16 Stycznia 2014 r.
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ dla Rad Pedagogicznych
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO
EWAKUACJA SZKOŁY.
Co w szkole jeszcze „piszczy”?
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO
Wydział Prewencji KWP w Krakowie
Zadania pedagoga szkolnego
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA INTEGRACYJNEGO
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
BEZPIECZNA SZKOŁA Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

Procedury bezpieczeństwa w Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Kobiórze

Procedury obowiązujące w szkole: Procedura postępowania w sytuacji występowania zachowań agresywnych wśród uczniów. Procedura postępowania w sytuacjach , gdy uczeń zakłóca tok lekcji . Procedura postępowania w sytuacji podejrzenia nadużywania mediów z wykorzystaniem narzędzi elektronicznych. Procedura postępowania w sytuacji podejrzenia występowania przemocy w rodzinie ucznia. Procedura postępowania w sytuacjach niszczenia mienia przez uczniów (wandalizm, dewastacje).

Procedury obowiązujące w szkole – c.d. Procedura postępowania z uczniem wagarującym. Procedura postępowania w sytuacji, gdy uczeń jest pod wpływem alkoholu / narkotyków /dopalaczy. Procedura postępowania w sytuacji, gdy uczeń korzysta na lekcji z telefonu komórkowego lub jego telefon komórkowy zakłóca tok lekcji. Procedura organizacji dyżurów nauczycieli w czasie przerw śródlekcyjnych. Procedura kontaktów z rodzicami ucznia. Procedura komunikowania się w przypadku nagłego zachorowania lub wypadku ucznia.

Procedury obowiązujące w szkole są elementem Programu Wychowawczo – Profilaktycznego zatwierdzanego przez Radę Rodziców i przyjętego przez Radę Pedagogiczną.

Procedury reagowania w przypadku wystąpienia wewnętrznych i zewnętrznych zagrożeń fizycznych w szkole Do najczęściej występujących zewnętrznych zagrożeń fizycznych należą: podejrzenie podłożenia ładunku wybuchowego, podejrzenie otrzymania podejrzanej przesyłki, włamanie do szkoły połączone z kradzieżą, agresywne zachowanie ucznia, wtargnięcie osoby posiadającej broń, wtargnięcie terrorysty do szkoły, zagrożenie wybuchem pożaru lub wybuch pożaru, zagrożenie wybuchem gazu lub wybuch gazu, zagrożenie niebezpiecznymi środkami chemicznymi lub biologicznymi, zagrożenie katastrofą budowlaną i zagrożenie siłą żywiołową.

W każdym z powyższych przypadków dochodzi do ogłoszenia alarmu i ewakuacji . Alarm lokalny w szkole jest sygnałem, który jest znany wszystkim uczniom i pracownikom szkoły. Tylko w wypadku, gdy nastąpiło bezpośrednie zagrożenie życia, nauczyciel sam podejmuje decyzję o ewakuacji, nie czekając na ogłoszenie alarmu. O ewakuacji decyduje dyrektor, który po otrzymaniu meldunku od nauczyciela lub innej osoby zgłaszającej zagrożenie oraz rozpoznaniu sytuacji podejmuje decyzję o zawiadomieniu służb (policja, straż pożarna) i ogłoszeniu alarmu.

Służby, które należy bezzwłocznie informować o zagrożeniu:  Policja 997  Straż Pożarna 998  Pogotowie Ratunkowe 999  Europejski Telefon Alarmowy obowiązującym na terenie całej Unii Europejskiej 112  Pogotowie Energetyczne 991  Pogotowie Gazowe 992  Pogotowie Ciepłownicze 993  Pogotowie Wodno-Kanalizacyjne 994  Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego 987  Infolinia Policji (połączenie bezpłatne) 800 120 226.

Najważniejsze zasady, które powinien pamiętać i przestrzegać każdy uczeń z chwilą ogłoszenia alarmu w szkole: 1) słuchaj i wykonuj dokładnie polecenia nauczyciela , 2) bądź opanowany, nie ulegaj panice, 3) po przerwaniu zajęć udaj się na miejsce zbiórki wraz z klasą drogą wskazywaną przez nauczyciela , 4) pomagaj osobom słabszym , 5) bezwzględnie podporządkowuj się osobom funkcyjnym , 6) nie lekceważ zagrożenia, nawet wówczas, gdy nie zagraża ci bezpośrednio.

Osoby i instytucje, do których można się zgłosić o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wychowawczej w szkole: dyrektor, wicedyrektor pedagog, psycholog wychowawca, nauczyciel pielęgniarka szkolna

Osoby i instytucje, do których można się zgłosić o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wychowawczej poza szkołą : Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Pszczynie, Dział Pomocy Rodzinie i Interwencji Kryzysowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Pszczynie, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kobiórze .