Sieć Najciekawszych Wsi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Projekt Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Rawki Seminarium nt. Lokalna Strategia Rozwoju na lata Kaleń, 13 listopada 2007r.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Gdańsk miastem wolności.
„Turystyka w zgodzie z naturą” projekt realizowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Turystyki Wiejskiej „Słowiniec” w partnerstwie z Gminnym Ośrodkiem.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Koło Młodych przy Polskim Stowarzyszeniu Zarządzania Kadrami Warszawa 2005.
Założenia i plany Dla Animatorów tworzących Lokalne Grupy Działania Przygotowała Ewa Monika Ratajska.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Krzysztof Margol Cele projektu: -Zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe - Zwiększenie potencjału.
Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gmina Czchów na Śliwkowym Szlaku Wnioski realizowane w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju”
Gmina Gródek nad Dunajcem na Śliwkowym Szlaku
Program Alumni Jakie cele chcemy osiągnąć Co Wam oferujemy Jak będzie wyglądała praca z absolwentami programu Liderzy PAFW to program Polsko-Amerykańskiej.
KONFERENCJA Stowarzyszenia „Ślężanie - Lokalna Grupa Działania” Podsumowanie realizacji zadań oraz wykorzystania środków w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
PROW 2007 – 2013 PODSUMOWANIE w LGD „Qwsi”. Nabory ogłoszone przez LGD „Qwsi”  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” w okresie programowania 2007 – 2013 ogłosiło.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
FORMULARZE. Karta oceny zgodności operacji z LSR Numer wniosku: Imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy: Nazwa wnioskowanej operacji/projektu: Operacja/projekt.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Lokalna Grupa Działania Rozwój przedsiębiorczości przygotowała: Patrycja Butlewska.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
1.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Szkolenia dla Lokalnych Grup Działania Grudzień 2016 – czerwiec 2017
Wsparcie aktywności gospodarczej
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Dobre praktyki w zakresie dostępności budynków
Zapis prezentacji:

Sieć Najciekawszych Wsi Warsztat ofertowy Cekcyn 03-04.09.2018 Sebastian Waciega, Piotr Idziak Za treść prezentacji odpowiedzialne jest Stowarzyszenie Polska Sieć Odnowy i Rozwoju Wsi

Program, dzień I Przypomnienie wybranych wyników prac ze Strategii Sieci Najciekawszych Wsi      założenia marki SNW i zdanie pozycjonujące     wyjaśnienie procedury uzyskania Certyfikatu Uczestnika SNW zaprezentowanie i wyjaśnienie Księgi Standardów Marki i zasad jej stosowania;  założenia i konstrukcja oferty SNW  Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Program, dzień I dopracowanie wstępnych komunikatów i opowieści wsi; interpretacja dziedzictwa, czyli tworzenie narracji wokół lokalnych zasobów dziedzictwa; opracowanie pomysłów na oprowadzenie w strojach dla każdej miejscowości (scenariusze) prezentacja na temat rozwoju obszarów wiejskich, Odnowy Wsi i projektów realizowanych ze środków PROW; Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Program, dzień II doprecyzowanie oferty podstawowej wsi wybór miejsc i wydarzeń realizujących tematykę opowieści wsi; pomysły na udostępnienie miejsca do samodzielnego zwiedzania      (tematyka, formy prezentacji, działania) Kryteria: atrakcyjność i możliwości działania wsi   Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Program, dzień II omówienie i wstępne wypełnienie Formularza Oferty Wsi dla poszczególnych miejscowości​ oferta Najciekawszej Wsi w ramach święta miejscowości  działania i potrzeby do realizacji wypracowanej oferty​ jak włączyć wypracowane punkty oferty do Święta Sieci Najciekawszych Wsi​? zakończenie i omówienie zasad dalszego wsparcia dla uczestników projektu​ Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

marka parasolowa Sieci Najciekawszych Wsi, Elementy łączące SNW: marka parasolowa Sieci Najciekawszych Wsi,  wspólna komunikacja o Sieci, podobna „filozofia” tworzenia oferty, wyrównany standard oferty  wsparcie dla uczestników Sieci i ciągłe podnoszenie ich kompetencji  Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Marka SNW Fot: Adam Kałucki

Konstrukcja marki SNW Podstawą marki SNW są zasoby wsi Marka sieci SNW Oferta wsi Opowieść wsi Zasoby wsi Podstawą marki SNW są zasoby wsi Każda wieś ma swoją opowieść, która streszcza jej zasoby i inspiruje ofertę Oferty wsi budują markę sieci SW Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018 8

Obszar kompetencji SNW AKTYWNA TURYSTYKA KULTUROWA Dostarcza wartości związanych zarówno z odkrywaniem jak i uczestniczeniem, zakłada aktywność odbiorcy – uczestnika, który „zanurza się” w przestrzeń wsi i jej opowieści. Nie zwiedza ale odkrywa, aktywnie poznaje, jest to dla niego przygoda, a nie tylko wycieczka Ccx Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Grupa docelowa SNW to turyści – odkrywcy Szuka rzeczy związanych ze swoim hobby Poszukiwacz nowości Dużo ciekawych, nieodkrytych miejsc, mniej znanych atrakcji Chce wszędzie wejść, wszystkiego dotknąć, być w centrum Aktywny Wybiera miejsca pod uprawianie określonego sportu Rodzinny Szuka przestrzeni dla swojej aktywności, chce móc coś robić Chce spędzać czas wspólnie z rodziną i znajomymi Szuka atrakcji satysfakcjonujących dla wszystkich członków rodziny Dba o rozwój dzieci, chce im zapewnić wartościową rozrywkę (dzieciocentryzm) Szuka ciekawostek Turyści – odkrywcy to aktywni, rodzinni poszukiwacze nowości Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Wizyta w SNW jest jak wyprawa odkrywców

Odkrywanie SNW Praca nad ofertą AK Fot: Piotr Idziak 13

Strategia marki Sieci Najciekawszych Wsi SNW jest zbiorem ofert każda wieś posiada unikalną ofertę dla turystów Wspólne i rozpoznawalne: typy oferty standard (jakość) ofert Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Oferta bazowa (sieciowa) realizuje opowieść wsi główna atrakcja Najciekawszej Wsi buduje markę SNW Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Oferta towarzysząca dodatkowy powód wizyty zwiększa atrakcyjność wsi uzupełnia ofertę bazową Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Oprowadzanie tematyczne w stroju Miejsce udostępniane Format oferty (typy  świadczonych ofert) Przewodnik drukowany Oprowadzanie tematyczne w stroju  Miejsce udostępniane  Wydarzenie (lub punkty programu)  Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018

Oprowadzanie po wsi w stroju AK Józef Chełmoński, Babie Lato, fot: Wikipedia Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018 18

Informacje Praktyczne dla Odbiorców Jak zamówić ofertę?  Czy konieczna jest rezerwacja? W jakich godzinach jest realizowana oferta? Jak długo trwa oprowadzanie? Jaka jest cena oferty? Czy oferta jest całoroczna czy sezonowa? (Jeśli sezonowa, to w jakich miesiącach?) Kontakt? Z kim się ma kontaktować zamawiający? AK Sieć Najciekawszych Wsi, Cekcyn, 03-04.09.2018 19

Standardy marki SNW AK 20

Standardy marki: manual graficzny Materiały informacyjne i promocyjne wsi, powinny powstawać zgodnie z manualem graficznym sieci. Będzie on zawierał projekty graficzne m.in. logo, kolorystyka, typografia. Na potrzeby tworzenia materiałów graficznych sieci, powinna być zrealizowana sesja fotograficzna.

Tablica od Natalii SW Sieć Najciekawszych Wsi, Gniewino 09.04.2018 22

Standardy marki: opracowania bazowe Każda miejscowość posiada księgę wsi. Zawiera ona podstawowe i sprawdzone informacje i materiały o wsi pod kątem jej głównego komunikatu. Służy ona na potrzeby tworzenia wszystkich materiałów informacyjnych

Standardy marki: informacja dla turystów i oznakowanie trasy i obiektów informacje dla zwiedzających w przestrzeni wsi tablice interpretacyjne, powiązane ze ścieżką zwiedzania tablice będą miały funkcje narracyjne – prezentacja opowieści wsi i nawigacyjne – plan wsi z zaznaczoną trasą i atrakcjami oraz oznaczenia kierunkowe trasy w terenie.

Dziękuję za uwagę AK 25