Sposoby skutecznej komunikacji ze studentami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Komunikacja interpersonalna
Wywieranie wpływu na ludzi
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
Rozmowa kwalifikacyjna
Skuteczne zachowania na rynku pracy
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
opracowała: Dorota Maciejewska
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
warsztaty dla rodziców
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Praca z dzieckiem agresywnym
INSTRUKCJA NA UDANE MAŁŻEŃSTWO.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Przemoc i agresja wśród dzieci
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
O korzeniach i skrzydłach…
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
w praktyce pedagogicznej
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Umiejętność obserwacji.
Szkolny system wychowawczy
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Nauka o komunikowaniu - perswazja i manipulacja
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikowania się
Praca w zespole.
The Leader in Me.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PSYCHOLOGICZNE I PEDAGOGICZNE UWARUNKOWANIA ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Opresyjna i nieopresyjna
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Co oznacza zachowanie asertywne ?
Wolontariusz roku.
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Sposoby skutecznej komunikacji ze studentami henryk.mruk48@gmail.com Poznań, 1 lutego 2019

Sposoby skutecznej komunikacji komunikowanie się – odpowiedzi na pytania, wyjaśnianie, zasady, reguły, informowanie, argumentowanie, kontrargumentowanie, uzgadnianie, prowadzenie rozmów, rozwiązywanie konfliktów porozumiewanie się a komunikowanie – mamamanas skuteczność w komunikowaniu się – utrzymanie relacji, polepszenie relacji, stopień osiągania celu, zadowolenie, satysfakcja po obydwu stronach elementy skuteczności komunikacji - znajomość kodu (słowa, kontekst), warunki w których prowadzona jest rozmowa, utrzymywanie uwagi partnerów, umiejętność aktywnego słuchania, interpretacja (parafraza) - RODO

Sposoby skutecznej komunikacji studenci – pokolenie „Z” - urodzeni w III tysiącleciu transparentność, nowe terminy, obraz, media społecznościowe, szacunek, bezpośredniość w czym mogę pomóc? - a słucham, proszę zdalnie a bezpośrednio krótka forma bardziej preferowana – „ty” zasady poprawności – trudno (ciężko), dzień dobry (witaj), przygotować (ogarnąć), mądry, nie mądry, zdrobnienia – raczej nie - zawsze faktura, pieniądze rozkłady normalne – szczególne przypadki trudnych rozmów, różnice kulturowe, uczciwość - ograniczona

Sposoby skutecznej komunikacji pewność siebie – kierowanie swoim życiem gdybym wygrała w Lotto – to co? – byłabym tutaj! pasja - satysfakcja - pieniądze harmonia wszystkich elementów życia – metafora 5 kul radzenie sobie ze stresem kultura organizacyjna dziekanatu wyposażenie fabryczne – silne strony wiedza o mózgu – talent, uczenie się, wartości umiejętność panowania nad emocjami – świadomość własnego temperamentu

Sposoby skutecznej komunikacji zasada 55/38/7 - efekt pierwszego wrażenia „wierzymy w to co widzimy” – znaczenie komunikacji niewerbalnej model mentalny kształtuje komunikację niewerbalną – chcę pracować ze studentami spójność komunikacji werbalnej i niewerbalnej warunkuje skuteczność wykrywanie sprzecznych sygnałów u partnerów to, jak mówisz ważniejsze od tego co mówisz poczucie bezpieczeństwa wzmacnia pewność siebie

Model komunikowania się Nadawca ##### Odbiorca emocje, myśli, słowa przeszkody słowa, myśli, emocje Środowisko A Środowisko B

Sposoby skutecznej komunikacji znajomość psychologii studenta, człowieka awersja do strat - bardziej odczuwana emocjonalnie ograniczony wybór ułatwia decydowanie wersja środkowa – wyższe zadowolenie umysł nie lubi być zaskakiwany – dystans do decyzji słowa mają znaczenie – inwestycja, wartość zbyt duża liczba argumentów nie jest wskazana rzeczy najważniejsze na początku i na końcu skłonność ludzi do dzielenia się informacjami negaty. emocje silniejsze od rozumu

Sposoby skutecznej komunikacji studenci – młodość, radość, miłe relacje od człowieka otrzymujesz to czego się po nim spodzie. pozytywnie – 90% zdaje w terminie podobne słowa, fakty prewencja – ograniczanie tworzenia sytuacji trudnych Niemcy i Japonia – „bo jesteśmy Azjatami jak wy” komplementowanie ćwiczenia, praktyka – umysł przygotowany radzi sobie informacje, hasła – w tle – „Miłych Walentynek” czy ma pan jakieś ostatnie pytanie?

Sposoby skutecznej komunikacji należy unikać używania słowa „udało się” - zdany egz. co stało na przeszkodzie, że…” – „zamiast dlaczego? „szczerze mówiąc”, „ proszę mnie źle nie zrozumieć” - unikać „to moja decyzja, ja tak zdecydowałem”, a unikać słabych form – chciałbym, czy mogę, proponuję „spóźniłeś się 20 minut” niż „jesteś niepunktualny” „jak możemy współpracować?” , wyzwanie a nie problem unikać – „co mogę dla ciebie zrobić? damy radę zamiast dasz radę „to wszystko, co mogę zrobić w tej sprawie” „co cię nie zabije to cię wzmocni” – bzdura! „moim skromnym zdaniem” – też nie

Sposoby skutecznej komunikacji unikać terminu „spróbuj” jeśli można to rozumiem zamiast „tak”, „nie” mózg nie rozumie słowa „nie” – proszę nie myśleć, że cokolwiek zaginęło” presupozycje - „doskonale pan wie, że regulamin obowiązuje nas wszystkich”, „wszyscy studenci już dokonali wyboru seminarium” zamiast „ale” stosować „i” metafory – „wyposażenie fabryczne” dostosowanie się do studenta prowadzenie studenta w dalszej części rozmowy

Sposoby skutecznej komunikacji zasady asertywności stanowczość bez przemocy, bez nacisku łagodność bez uległości, bez ulegania emocjom, presji techniki perswazji bez manipulacji – bez wykorzystywania niewiedzy studenta zasady komunikacji – aspekt asertywności sposób komunikacji ważniejszy niż treść język ciał zgodny ze sposobem komunikacji rozmowa z człowiekiem – bez wybuchów złości nie mów komuś, jaki jest nie mów, że coś jest źle nie wyrażaj negatywnych emocji słuchaj aktywnie mówienie „ja” oznacza branie odpowiedzialności

Sposoby skutecznej komunikacji budowanie kultury zespołu odpowiedzialność lidera z kulturę, system wartości zaufanie podstawą relacji cel jest najważniejszy zaangażowanie – wsparcie w zespole otwartość – szczerze czy zgodnie? odnoszenie się do siebie nawzajem – formy grzeczno. wspieranie siebie, komplement odwołanie do wyższej instancji permesso, grazie, perdono

Techniki wywierania wpływu Utrwalone wzorce zachowań Prośba uzasadniona – bardziej skuteczna Reguła kontrastu Reguła wzajemności Większa i mniejsza prośba – odmowa i zgoda Zaangażowanie i konsekwencja Reguła społecznego dowodu słuszności Reguła lubienia i sympatii Reguła autorytetu Reguła niedostępności

Metody odpierania zastrzeżeń Metoda pytania informacyjnego - „jak pan to rozumie”? Metoda „tak, ale” - rozumiem Metoda wady - zalety Metoda uprzedzenia – spójrzmy na zapisy w regulaminie Metoda lodołamacza Pytania retoryczne - czy dyplom nie jest tego wart? Metoda podzielenia lub pomnożenia Metoda zwrotu – czy jest pan pewien? Metoda dochodzenia krokami Metoda odsunięcia w czasie – do tego jeszcze wrócimy Metoda odwrócenia uwagi Metoda odkrycia się – co pan proponuje?

Pietkiewicz E., Etykieta menedżera, CIM, Warszawa 1998 Literatura Adler R.B., Rosenfeld L.B., Proctor II R.F., Relacje interpersonalne, Poznań 2007 Thomson P., Sposoby komunikacji interpersonalnej, Zysk i S-ka , Poznań 1998 Pietkiewicz E., Etykieta menedżera, CIM, Warszawa 1998 Ekman P., Kłamstwo, WN PWN, Warszawa 2012 Łazarewicz C., Sześć pięter luksusu, Znak, Kraków 2013 Scott, Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach, Warszawa 2016 Wiktor J., Komunikacja marketingowa, WN PWN, Warszawa 2013 Covey St. R., 7 nawyków skutecznego działania, MEDIUM, Warszawa 1996 Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 1996 Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, War. 2000 Heath R. Uwieść podświadomość, GWP, Gdańsk 2014 Kisielewicz A., Logika i argumentacja, PWN, Warszawa 2017 Sapolsky R. Dlaczego zebry nie mają wrzodów? , Warszawa 2012 Filmy - Jak to się robi? Żelazna dama, Jak zostać królem, Everest, Most szpie..

Dziękuję za uwagę henryk.mruk48@gmail.com