metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Konstruowanie programu nauczania
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Poznawanie metody projektu
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Pojęcia plastyczne czyli
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Innowacja pedagogiczna
Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Wychowanie ekologiczne
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Fotografia w pracy nauczyciela
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

cele przedmiotu:

1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

oczekiwane efekty kształcenia: WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

tematyka zajęć (30 godzin)

zajęcia nr 1 Cele i treści przedmiotu: metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Ustalenie formy zaliczenia przedmiotu. Poznanie wymagań programowych oraz metod pracy z uczniem na lekcjach edukacji plastycznej w klasach IV-VI. Wprowadzenie do teorii - dziedziny sztuki a dziedziny sztuki plastycznej zajęcia nr 2 Dziedziny sztuki plastycznej – kontynuacja. Rysunek jako jedna z głównych dziedzin sztuki plastycznej. Kreska jako forma wyrazu. Rodzaje kresek. Kreskówka „La Linea”. Najstarsze kreski na świecie. Kreski Pabla Picassa – przykłady. Warsztat 1 – zostań uczniem Picassa – próba długiej kreski. Warsztat 2 – zwierzęta ze sznurka. Różnorodne techniki plastyczne – kolaż (collage). Warsztat 3 – zwierzęta z dłoni. .

zajęcia nr 3 Malarstwo jako jedna z najważniejszych dziedzin sztuki plastycznej. Kreska a plama. Najdroższe obrazy świata. Warsztat 1 – plamy z gwaszu. Perspektywa w malarstwie i sztuce. Warsztat 2 – technika fotodomalówki. zajęcia nr 4 Barwy w sztuce. Barwy podstawowe, pochodne i dopełniające (kontrastujące). Gama barw. Barwy zimne i ciepłe. Walor a odcień. Akcent kolorystyczny. Warsztat 1 – łąka z lotu ptaka – rozlewanki. Wybrane nurty w sztuce - fowizm, formizm, impresjonizm, ekspresjonizm, kubizm, abstrakcjonizm, unizm, surrealizm i inne. Warsztat 2 – fantastyczny świat kubizmu w ciepłych lub zimnych barwach.

zajęcia nr 5 Barwy niekolorowe, czyli czerń i biel. Barwa, perspektywa, proporcje, pejzaż. Co to jest pejzaż miejski? Weduta. Marina. Nokturn (Canaletto, Monet). Warsztat 1 – tworzymy dyptyk: kamieniczki dniem i nocą. Papier jako technika w sztuce plastycznej Warsztat 2 – biżuteria z papieru zajęcia nr 6 Collage/kolaż. Metody i projekty rozwijające myślenie metaforyczne. Warsztat 1 – kosmos (chlapanka/nakrapianka). Siadamy wygodnie. Wyruszamy w podróż do gwiazd. Muzyka. Galaktyki, mgławice. Warsztat 2 – kartka urodzinowa, noworoczna, gratulacyjna, dyplom, itp. W oparciu o technikę collage

zajęcia nr 7 Prezentacja indywidualnych projektów studentów. Cz 1 zajęcia nr 8 Prezentacja indywidualnych projektów studentów. Cz 2 Podsumowanie i ocena wszystkich zajęć w semestrze. Ewaluacja studentów. Wpis zaliczeń.

Literatura podstawowa: Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

O ocenie końcowej z zaliczeń decydują 2 elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 54 punktów: 1. Prezentacja projektu: konspekt jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce Przedstawienie i omówienie trzech przykładowych prac wykonanych samodzielnie przez studenta trzema różnymi technikami, powiązanych z realizacją planowanej lekcji. MAX 30 punktów 2. Aktywność na zajęciach warsztatach (8 zajęć x 3 punkty). MAX 24 punkty. Istnieje możliwość dodatkowych punktów podczas zajęć za wykonanie wyjątkowo atrakcyjnych prac.

Oceny: 2.0 0-24 3.0 25-31 3.5 32-36 4.0 37-42 4.5 43-48 5.0 49-54

Przebieg zaliczenia: PREZENTACJA PROJEKTÓW odbędzie się dwóch ostatnich zajęciach ćwiczeniowych w dniach w każdej z grup. Na pierwszych zajęciach w każdej grupie zostanie sporządzona lista wg której będą odbywały się prezentacje

konsultacje niedziele 19.00-19.45 p. 334b bud. C lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)