System kształcenia nauczycieli w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Advertisements

Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Kształcenie w zakresie geomatyki na kierunku leśnictwo Grażyna Kamińska Katedra Urządzania Lasu, Geomatyki i Ekonomiki Leśnictwa Wydział Leśny SGGW.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
1 Zajęcia I Młodzież na rynku pracy Regionalne i lokalne rynki pracy, rok akad. 2013/2014.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Co nam przyniosą proponowane zmiany w sposobie podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych? Projekt rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa.
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Dr inż. Barbara Niekraszewicz.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź INAUGURACJA I ROKU STUDIÓW DOKTORANCKICH STACJONARNYCH.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Program kształcenia na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia zmiany wynikające z nowelizacji ustawy PoSzW Spotkanie dla rad programowych.
Zawody wymagające wyższego wykształcenia
GWSH w rankingach „GWSH - Najbardziej prestiżowa Uczelnia Niepubliczna
Praktyka zawodowa Harmonogram realizacji praktyk zawodowych
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
PROGRAM DOBLE DIPLOMA.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Sylabusy.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Powtarzanie roku studiów
WYMIANA MIĘDZYUCZELNIANA MOSTUM
kształcących w zawodach
Wydział Lekarsko-Biotechnologiczny i Medycyny Laboratoryjnej
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Warszawa, 25/10/2017.
WYDZIAŁ INŻYNIERII ŚRODOWISKA I GEODEZJI
Ustawa 2.0- wyzwania dla doktorantów i młodych pracowników nauki
Wydział Nauk o Środowisku
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Dostosowanie programów studiów do nowych przepisów dotyczących kształcenia w szkolnictwie wyższym Szczecin 09 listopad 2018.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
Wstępne założenia strzeleckiego programu budowy mieszkań
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Program Edukacja (MF EOG )
Zapis prezentacji:

System kształcenia nauczycieli w Polsce Каминьска Малгожата доктор гуманитарных наук в области педагогики адъюнкт Педагогический факультет Высшая школа им. Павла Влодковица в г. Плоцке 

Proces Boloński (1999) – Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego (wzrost prestiżu szkolnictwa wyższego) System kształcenia opartego na dwóch (studia licencjackie i magisterskie) / trzech (studia doktoranckie) poziomach kształcenia Przejrzyste i porównywalne systemy stopni oraz wdrożenie Suplementu do Dyplomu System punktów kredytowych (ECTS – European Credit Transfer System) Mobilność studentów, nauczycieli akademickich, naukowców Współpraca w zakresie zwiększenia poziomu jakości szkolnictwa wyższego

Kształcenie wstępne (formalne) nauczycieli w Europie Modele kształcenia Model równoległy Model etapowy

W Polsce – model równoległy Przygotowanie pedagogiczne (teoretyczne i praktyczne) – średnio rok kształcenia Przygotowanie przedmiotowe (merytoryczne) Kształcenie nauczyciela

W Polsce – model równoległy Praktyki szkolne - odbywane w rzeczywistym środowisku pracy. Zazwyczaj trwają nie dłużej niż kilka tygodni. Są nadzorowane przez wyznaczonego nauczyciela i podlegają okresowej ocenie przez nauczycieli zatrudnionych w uczelni

Poziomy kształcenia studia I stopnia - co najmniej 3 lata, tytuł zawodowy licencjata studia II stopnia - 2 lata, tytuł zawodowy magistra studia III stopnia (doktoranckie) - 4 lata, stopień naukowy doktora

Profile kształcenia Akademicki - ogólny Praktyczny