Wirtualne Laboratoria

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Advertisements

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
TECHNIK LOGISTYK „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
Co to jest spacer edukacyjny?
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
Doradca finansowy.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Raport badawczy „Kariera po studiach”
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?
Zarządzanie Studia II stopnia
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
TECHNIKUM BUDOWLANE.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie do konkursu
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Specjalność wydawnicza
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Wirtualne Laboratoria praca w wirtualnej firmie – rzeczywiste umiejętności Opracował: Bartosz Osmola Koordynator merytoryczny projektu Wirtualna laboratoria – sukces innowacji wersja z dnia: 10.09.2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Plan prezentacji www.laboratoria.wsl.com.pl Dlaczego warto uczyć się z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów? FILMY o Wirtualnych Laboratoriach – zobacz co to jest i do czego służy… Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”? Korzyści dla uczelni wyższych i pracodawców wynikające z edukacji uczniów szkół ponadgimnazjalnych z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów.

www.laboratoria.wsl.com.pl Dlaczego warto uczyć się z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów (WL)? 1. Ucz się obsługi bardzo zaawansowanego, informatycznego systemu biznesowego klasy ERP (Enterprise Resource Planning), który obecnie wykorzystywany jest w wielu firmach logistycznych i produkcyjnych. 2. Wykonuj w systemie ćwiczenia, które są identyczne jak zadania wykonywane przez pracowników firm – uczysz się rozwiązywać problemy w ujęciu procesowym. 3. Poznaj WL a łatwiej odnajdziesz się, w każdym innym systemie ERP – system ERP, który będziesz obsługiwać (iScala) działa na takich samych schematach jak inne systemy informatyczne tej klasy. 1+2+3 = Zwiększ swoje szanse na lepsze studia i pracę w przyszłości – nauczyć się przydatnych umiejętności z zakresu obsługi informatycznych systemów biznesowych.

To tylko wybrane przykłady firm wykorzystujących system iScala… www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.1 Ucz się obsługi bardzo zaawansowanego systemu biznesowego klasy ERP (Enterprise Resource Planning), który obecnie wykorzystywany jest w wielu firmach logistycznych i produkcyjnych. To tylko wybrane przykłady firm wykorzystujących system iScala…

www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.2 Wykonuj w systemie ćwiczenia, które są identyczne jak zadania wykonywane przez pracowników firm – uczysz się rozwiązywać problemy w ujęciu procesowym. Ogólny schemat działania procesowego z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów.

www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.3 Poznaj WL a łatwiej odnajdziesz się, w każdym innym systemie ERP – system ERP, który będziesz obsługiwać (iScala) działa na takich samych schematach jak inne systemy informatyczne tej klasy. Budowa różnych systemów ERP jest inna, ale ich funkcje oraz zasada działania są zbliżone – można porównać to do obsługi różnych edytorów tekstu lub przeglądarek www (interfejs jest różny, ale schemat pracy jest ten sam).

www.laboratoria.wsl.com.pl

Aby obejrzeć filmy potrzebny jest dostęp do Internetu! www.laboratoria.wsl.com.pl www.laboratoria.wsl.com.pl Aby obejrzeć filmy potrzebny jest dostęp do Internetu! Filmy zamieszczone są na platformie YouTube, a dostęp do nich umożliwiony jest poprzez stronę internetową projektu:

„Korzyści z nauki w WLLSiM” 9:10 min www.laboratoria.wsl.com.pl „Korzyści z nauki w WLLSiM” 9:10 min Pamiętaj o możliwości obejrzenia filmu w rozdzielczości HD! „Wirtualne Laboratoria – czy przyda Ci się to w firmie” 8:02 min Pamiętaj o możliwości obejrzenia filmu w rozdzielczości HD!

Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”? www.laboratoria.wsl.com.pl Dlaczego uczeń w Wirtualnych Laboratoriach to już „PRACOWNIK”? 1. Pracujesz w trakcie zajęć na pełnej wersji oprogramowania biznesowego (nie jest to wersja demo lub uproszczona wersja edukacyjna) – siadając przed ekranem komputera z punktu widzenia narzędzia jakim dysponujesz nie różnisz się niczym od pracownika przedsiębiorstwa. 2. System informatyczny to nie wszystko co otrzymujesz, masz od dyspozycji pomoce dydaktyczne (prezentacje, filmy, itp.). Materiały te zostały opracowane we współpracy z firmami logistycznymi (np. Kuehne + Nagel, PROMAG S.A.) – z punktu widzenia praktyczności zdobywanej wiedzy stajesz się pracownikiem firmy logistycznej na szkoleniu. 3. Ćwiczenia w II tomie skryptu zostały tak opracowane, że składają się na funkcjonowanie wirtualnej firmy, której pracownikiem jesteś TY. 1+2+3 = Zaprzeczenie zasady „3Z” (zakuć- zdać-zapomnieć). Wirtualne Laboratoria to praktyczne umiejętności, które możesz opanować!

Wykorzystany jako rdzeń Wirtualnych Laboratoriów system iScala www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.1 Pracujesz w trakcie zajęć na pełnej wersji oprogramowania biznesowego (nie jest to wersja demo lub uproszczona wersja edukacyjna) – siadając przed ekranem komputera z punktu widzenia narzędzia jakim dysponujesz nie różnisz się niczym od pracownika przedsiębiorstwa. Wykorzystany jako rdzeń Wirtualnych Laboratoriów system iScala jest tak rozbudowanym narzędziem informatycznym, że pozwala w oparciu o niego kształcić uczniów różnych specjalności – technicy logistycy są pierwszymi uczniami, którzy przestali czytać o systemie ERP, a zaczęli naukę jego obsługi.

www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.2 System informatyczny to nie wszystko co otrzymujesz, masz do dyspozycji pomoce dydaktyczne (prezentacje, filmy, itp.). Materiały te zostały opracowane we współpracy z firmami logistycznymi (np. Kuehne + Nagel, PROMAG S.A.) – z punku widzenia praktyczności zdobywanej wiedzy stajesz się pracownikiem firmy logistycznej na szkoleniu. Bezpośrednie zaangażowanie firm logistycznych w opracowanie filmów dydaktycznych oraz prezentacji multimedialnych nadało tym materiałom unikatowej wartości praktycznej.

www.laboratoria.wsl.com.pl Ad.3 Ćwiczenia w II tomie skryptu zostały tak opracowane, że składają się na funkcjonowanie wirtualnej firmy, której pracownikiem jesteś TY. Ćwiczenia, które będziesz wykonywać w Wirtualnych Laboratoriach zawsze odzwierciadlają faktyczne zadania realizowane w przedsiębiorstwach.

www.laboratoria.wsl.com.pl

Wirtualne laboratoria – pracodawcy www.laboratoria.wsl.com.pl Wirtualne laboratoria – pracodawcy otrzymanie wykształconego kandydata do pracy, posiadającego podstawę teoretyczną jak również praktyczne umiejętności obsługi systemu informatycznego (z różnych obszarów funkcjonalności systemu) absolwent, umie przewidywać konsekwencje podjętych działań i reaguje na destabilizację realizowanego procesu (dzięki symulacjom w ramach zadań w WL) Wirtualne laboratoria – Uczelnie wyższe absolwent pewny swojej wiedzy i zdobytych umiejętności podczas zajęć WL absolwent umiejący wykorzystać zdobytą wiedzę w szkole ponadgimnazjalnej w procesie dydaktycznym w szkole wyższej Prezes Kuehne + Nagel w Polsce Tobias Jerschke

- loginy oraz hasła potrzebne do pracy w systemie www.laboratoria.wsl.com.pl www.laboratoria.wsl.com.pl PIERWSZE LOGOWANIE - instrukcja logowania dla uczniów znajduje się na stronie internetowej projektu - loginy oraz hasła potrzebne do pracy w systemie posiadają nauczyciele

www.laboratoria.wsl.com.pl

Wirtualne laboratoria – sukces innowacji Dziękujemy za uwagę! Wirtualne laboratoria – sukces innowacji Projekt ma na celu stworzenie innowacyjnej metody kształcenia z wykorzystaniem zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych w prowadzeniu laboratoriów zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych. W sposób najprostszy metodę tę można wyjaśnić jako stworzenie możliwości korzystania przez szkoły z oprogramowania dotąd dla nich niedostępnego (bariery o charakterze finansowym, technicznym i organizacyjnym) do realizacji laboratoriów zawodowych. Wyższa Szkoła Logistyki – beneficjent Wyższa Szkoła Logistyki jest pierwszą w Polsce uczelnią logistyczną, utworzoną w 2001 roku z inicjatywy Instytutu Logistyki i Magazynowania (JBR) oraz Centrum Edukacji Logistycznej. Uczelnia przejęła rolę patrona edukacyjnego dla szkół ponadgimnazjalnych kształcących w zawodach: technik logistyk i technik spedytor w zakresie nowoczesnego kształcenia dostosowanego do potrzeb rynku pracy. L-Systems – partner Dynamicznie rozwijającą się firmą, powołaną przez doświadczonych konsultantów, mających za sobą wiele wdrożeń systemów ERP zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Misją firmy jest stworzenie warunków uczelniom wyższym do prowadzenia zajęć dydaktycznych ze zintegrowanych systemów biznesowych, poprzez udostępnianie im licencji systemów ERP wraz z materiałami szkoleniowymi, bazami danych, prezentacjami, a następnie świadczenie im serwisu systemów.