Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z języka angielskiego „Rozmawiajmy w obcym języku”. Zajęcia realizowane w ramach projektu nr WND-RPO.03.01.02-20-0078/15 pn. „Postaw na sukces” w Zespole Szkół Agroprzedsiębiorczości im. Szkół Podchorążych Rezerwy w Zambrowie.
CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Program miał na celu umożliwienie uczniom powtórzenia i utrwalenia poznanego na lekcjach materiału leksykalnego i gramatycznego oraz przyswojenia, przećwiczenia i utrwalenia zwrotów niezbędnych w skutecznym porozumiewaniu się w języku angielskim. Program był zgodny z aktualną podstawą programową i standardami wymagań.
UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU Treści zajęć dotyczyły materiału realizowanego na lekcjach języka angielskiego ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczenia umiejętności komunikacji. Zajęcia prowadzone były metodami aktywizującymi, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poprawną komunikację. Program zakładał zastosowanie różnorodnych form i metod pracy min. wykorzystanie laboratorium językowego.
CELE KSZTAŁCENIA Cele ogólne Przyswojenie przez uczniów słownictwa i struktur gramatyczno-językowych umożliwiających sprawną komunikację. Zdobycie przez uczniów umiejętności poprawnego porozumiewania się w sytuacjach codziennych. Kształtowanie postaw opartych na otwartości i sprawnym funkcjonowaniu we współczesnym świecie.
CELE KSZTAŁCENIA Cele szczegółowe Posługiwanie się słownictwem i zwrotami wykorzystywanymi w celu wymiany informacji. Ćwiczenie umiejętności komunikowania się w mowie i piśmie: dialogi, opisy, rozumienie tekstów pisanych, redagowanie wiadomości. Zwrócenie uwagi na precyzję i poprawność wypowiedzi. Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu i mówienia.
SPOSOBY OSIĄGANIA CELÓW W celu osiągnięcia maksymalnych efektów nauczania stosowane były różnorodne metody zachęcające uczniów do przyswajania wiedzy, aktywnej pracy na lekcji, samodzielności i kreatywności. Przekazywane treści rozbudzały w uczniach ciekawość oraz motywowały do samodzielnego poszukiwania informacji.
EWALUACJA PROGRAMU Ocena efektów zrealizowanego programu oparta była na zestawieniu i porównaniu wyników testów: wstępnego i końcowego. Wyniki, zarówno te odnoszące się do całej grupy, jak i indywidualne, zostaną przedstawione uczniom podczas trwania i po zakończeniu programu.
W ramach projektu „Postaw na sukces” funkcjonowało 6 grup W ramach projektu „Postaw na sukces” funkcjonowało 6 grup. 48 osób z klasy I, II i III Liceum Ogólnokształcącego uczestniczyło w zajęciach z języka angielskiego. Udział uczniów w zajęciach to niewątpliwie zwiększenie szansy na lepsze wyniki na egzaminie maturalnym z języka angielskiego. To także możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy i kompetencji w dalszym życiu, szczególnie wzrost ich konkurencyjności na rynku pracy.