odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Organizacja kształcenia zawodowego w zmienionym systemie oświaty od września 2012 r. oraz wyniki egzaminów zewnętrznych.
Advertisements

Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU Technikum nr 2 Architektoniczno-Budowlane Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 Architektoniczno-Budowlana.
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowej Kadry dla gospodarki RPO WiM Podziałanie II i III typ projektów Olsztyn, 15 grudnia 2015 r.
POWIATOWE CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO I PRAKTYCZNEGO W BĘDZINIE ul. I. Krasickiego 17, 42 – 500 Będzin tel , fax www:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZAWODOWEJ Z PRACODAWCAMI Prezentacja opracowana na potrzeby spotkania roboczego dotyczącego współpracy na rzecz podniesienia jakości.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Opracowanie (fragmenty) Maria Kaczmarek
Reforma Edukacji
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej

Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
konkursu nr RPSL IZ /17 w ramach RPO WSL
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dane szkoły Branżowa Szkoła I Stopnia Nr 3 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Legnicy ul. Lotnicza 26
Programy nauczania.
Zawody szkolnictwa zawodowego w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
REFORMA EDUKACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
ym Pracodawca potrzebny od zaraz
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
aktualne zmiany w systemie oświaty
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
INTERREG V-A Republika Czeska - Polska
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe i ustawy o systemie oświaty oraz innych ustaw

odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego CELE ZMIAN odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego rozwój szkolnictwa odpowiadającego potrzebom poszczególnych branż zwiększenie wpływu pracodawców, firm oraz organizacji zrzeszających przedsiębiorstwa na funkcjonowanie kształcenia zawodowego promocja szkolnictwa branżowego wśród uczniów i ich rodziców

UCZEŃ W CENTRUM ZMIAN NOWA ORGANIZACJA SZKOLNICTWA BRANŻOWEGO OFERTA KSZTAŁCENIA ADEKWATNA DO POTRZEB RYNKU TREŚCI NAUCZANIA OPRACOWANE WE WSPÓŁPRACY Z PRACODAWCAMI SZKOŁA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRACODAWCĄ KSZTAŁCENIE W RZECZYWISTYCH WARUNKACH PRACY WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SZKÓŁ I INWESTYCJA W ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NOWE ZASADY FINANSOWANIA KSZTAŁCENIA

uelastycznienie branżowej szkoły II stopnia NOWA ORGANIZACJA SZKOLNICTWA BRANŻOWEGO uelastycznienie branżowej szkoły II stopnia odejście od podziału szkół policealnych na szkoły dla młodzieży i szkoły dla dorosłych w systemie oświaty funkcjonują wyłącznie szkoły publiczne oraz szkoły niepubliczne (z wyjątkiem szkół artystycznych)

NOWA ORGANIZACJA SZKÓŁ SZKOŁA POLICEALNA DLA MŁODZIEŻY SZKOŁA POLICEALNA: TRYB DZIENNY TRYB STACJONARNY TRYB ZAOCZNY ZAWODY NA V POZIOMIE PRK SZKOŁA POLICEALNA DLA DOROSŁYCH BRANŻOWA SZKOŁA II STOPNIA: TRYB DZIENNY TRYB STACJONARNY TRYB ZAOCZNY + KKZ BRANŻOWA SZKOŁA II STOPNIA

NOWA ORGANIZACJA PLACÓWEK CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO OŚRODEK DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO

opiniowanie kierunków kształcenia przez wojewódzkie rady rynku pracy OFERTA KSZTAŁCENIA ADEKWATNA DO POTRZEB RYNKU prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy obwieszczenie MEN w sprawie prognozy co roku do 1 lutego, w 2019 r. – do 31 marca opiniowanie kierunków kształcenia przez wojewódzkie rady rynku pracy rozporządzenie w sprawie zawodów szkolnictwa branżowego

podstawy programowe odpowiadające potrzebom poszczególnych branż TREŚCI NAUCZANIA OPRACOWANE WE WSPÓŁPRACY Z PRACODAWCAMI podstawy programowe odpowiadające potrzebom poszczególnych branż kryteria weryfikacji efektów kształcenia przygotowanie do nabywania uprawnień branżowych możliwość zdobywania przez uczniów dodatkowych umiejętności zastąpienie tradycyjnych podręczników materiałami edukacyjnymi, w tym e-materiałami

tworzenie klas patronackich współpraca przy programie nauczania SZKOŁA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRACODAWCĄ obowiązkowa współpraca z pracodawcą w danym zawodzie (porozumienie, umowa): tworzenie klas patronackich współpraca przy programie nauczania realizacja praktycznej nauki zawodu wyposażenie warsztatów lub pracowni organizacja egzaminów zawodowych doskonalenie nauczycieli realizacja doradztwa zawodowego i promocja kształcenia zawodowego

zwiększenie wynagrodzenia uczniów-młodocianych pracowników KSZTAŁCENIE W RZECZYWISTYCH WARUNKACH umowy stażowe dla uczniów technikum z możliwością wynagrodzenia i stażem pracy zwiększenie wynagrodzenia uczniów-młodocianych pracowników określenie standardów kursów dla instruktorów praktycznej nauki zawodu

WZMOCNIENIE POTENCJAŁU SZKÓŁ I INWESTYCJA W ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELI możliwość prowadzenia turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych oraz kursów umiejętności zawodowych zwolnienie od podatku darowizn na cele kształcenia zawodowego gromadzenie na rachunku wydzielonym środków z tytułu usług świadczonych przez szkoły w ramach kształcenia zawodowego wprowadzenie obowiązkowych szkoleń branżowych dla nauczycieli kształcenia zawodowego (40h przez trzy lata)

EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO wprowadzenie obowiązku przystąpienia do egzaminu NOWE ZASADY FINANSOWANIA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO zróżnicowanie subwencji ze względu na deficytowość oraz kosztochłonność zawodów