Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Jak finansować rozwój działalności gospodarczej – unijne pożyczki dla firm Leszno, 17 czerwca 2011 r. Ewelina Śmichurska.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
PRODUKTY ZABEZPIECZAJĄCE TRANSAKCJE KREDYTOWE ORAZ INFORMACJE NA TEMAT INICJATYWY UNIJNEJ JEREMIE LESZNO, 17 czerwca 2011 Samorządowy Fundusz Poręczeń.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
EFaktor S.A. Prezentacja produktowa Dla kogo faktoring?
Dochody JST 2004 – 2012, perspektywa 2013 – 2020 Warszawa, 20 czerwca 2013 Senat RP.
PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ NA LATA oraz BUDŻETU MIASTA NA 2012 ROK.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Temat 3. Sytuacja przedsiębiorstw geodezyjnych zrzeszonych w Polskiej Geodezji Komercyjnej w 2012 r. Tezy do dyskusji Waldemar Klocek.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
„ Kredyty mieszkaniowe: rodzaje, pułapki. ” Aleksandra Łukasiewicz, Open Finance SA Warszawa, 6 grudnia 2006.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Logisys sp. z o.o. Ostatnia 1c Kraków KRS NIP REGON Kapitał zakładowy: ,00 zł © Logisys. Wszelkie prawa.
Finansowanie inwestycji – czy kredyt bankowy?. Dlaczego inwestują Szpital Poprawa jakości leczenia Dopasowanie do standardów Wprowadzenie nowych usług.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
ZAD Ł U Ż ENIE NA DZIE Ń 31.XII.2008 R. I WYNIKI FINANSOWE ZA OKRES I-XII 2008 ROK SP ZOZ DLA KTÓRYCH SAMORZ Ą D WOJEWÓDZTWA DOLNO Ś L Ą SKIEGO JEST ORGANEM.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
GOSPODARKA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY MIASTO OŁAWA W ASPEKCIE UDZIAŁU GMINY W ZWIĄZKU MIĘDZYGMINNYM ŚLĘZA-OŁAWA (PODSUMOWANIE 2 LAT FUNKCJONOWANIA.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Studium przypadku Crivina Ogrezeni (położona niedaleko Bukaresztu, Rumunia) Przedsięwzięcie – budowa i eksploatacja zakładu uzdatniania wody Celem projektu.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2015 Wielkości rzeczywiste Załącznik Nr 3 do protokołu Nr X/15 sesji Rady Miejskiej w dniu 30 września 2015.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus Forum Rynku Zdrowia Warszawa,
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Załącznik do protokołu Nr XLVIII/14 sesji Rady Miejskiej w Nowem w dniu 24 września 2014 roku WYKONANIE BUDŻETU GMINY NOWE za I półrocze 2014 Wielkości.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Edyta Szymczak Prezes Zarządu ERIF BIG S.A.
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Budowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Kozodrzy
MINISTER FINANSÓW ZATRZYMUJE ROZWÓJ POLSKI.
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
PROPOZYCJA ZMIAN OPŁAT
Postęp wdrażania RPO WSL
Piotr Zimmerman – doradca restrukturyzacyjny (nr licencji 844)
Finansowanie zadań oświatowych
Finansowanie zadań oświatowych na przestrzeni lat 2008 – 2018
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Gospodarowanie odpadami
Omówienie Raportu o Stanie Gminy Pobiedziska za rok 2018
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.

Zakres realizacji zadań publicznych, szczególnie prorozwojowych, uzależniony jest od stanu finansów Miasta Elbląga, jego kondycji finansowej oraz poziomu zadłużenia. Na początek 2015 roku zadłużenie Miasta wynosiło ok. 366,9 mln zł (dług – 75,37%, przy ustawowym – max 60%), dlatego też został wprowadzony plan oddłużania Miasta. Plan ten zakłada głównie: niezaciąganie żadnych instrumentów dłużnych w latach 2016-2018 spłata kredytów ujętych w WPF przedterminową spłatę kredytów ujętych w rozchodach w latach następnych restrukturyzację zadłużenia od 2019 roku W wyniku wdrożenia powyższego planu dług Miasta Elbląg uległ drastycznemu zmniejszeniu, przez co nastąpiła znaczna poprawa zdolności kredytowej.

DŁUG MIASTA ELBLĄGA 2015 – 2018

W latach 2015-2018 spłacono ok. 63 mln zł W latach 2015-2018 spłacono ok. 63 mln zł. Zmniejszenie zadłużenia dało Miastu możliwość korzystania z funduszy Unii Europejskiej w perspektywie finansowej 2014-2020 na dofinansowanie zadań inwestycyjnych. W mijającej kadencji z funduszy zewnętrznych (unijnych i ministerialnych) pozyskano ponad 242 mln zł na ponad 50 projektów.

Następnym etapem planu oddłużania Miasta jest restrukturyzacja zadłużenia w latach 2019-2023. Założenia Restrukturyzacją zadłużenia objęta jest część długu w wysokości 145.940.912 zł w latach 2019–2023 (tj. 5 –letnia kadencja władz samorządowych).

DŁUG NA KONIEC KADENCJI

Zawiera: Przesunięcie terminów spłat rat kredytów/obligacji. Zmniejszenie planowanych na lata 2019 – 2023 emisji obligacji. Emisja obligacji w 2019 r. wyłącznie na spłatę części długu. Zmniejszenie obciążeń z tytułu spłat rat kredytowych ujętych w rozchodach budżetu Miasta w latach 2019-2023. Zwiększenie nakładów na inwestycje. Zmniejszenie długu Miasta. Coroczną spłatę części długu w niższych ratach.

Rozchody budżetu – spłata długu w latach 2019 – 2023 SPŁATY Z WPF PROPOZYCJA ROZCHODY PO ZMIANACH PRZESUNIĘCIE TERMINÓW SPŁAT SPŁATA DŁUGU Z EMISJI OBLIGACJI W 2019 R. SPŁATA DŁUGU Z DOCHODÓW 2019 27.908.988 PKO BP: Obligacje 6.050.000 Kredyty 6.888.000  12.938.000 Millennium – 7.040.000 Pekao SA – 5.000.000  12.040.000 EBI – 2.930.988  29.530.988 2.930.988 Przychody: Obligacje – 25.000.000 Przychody: Obligacje 26.600.000 na spłatę długu w latach 2019-2021 – 26.600.000 2020 27.786.567 Obligacje 8.750.000 Kredyty 1.391.200 Pekao SA: Obligacje 5.500.00  15.641.200 Millennium – 7.530.000 (spłata przed terminem – w 2019 r.) EBI – 4.615.367 4.615.367 Przychody: Obligacje – 19.000.000 Przychody: nie planuje się zwiększenia długu

Rozchody budżetu – spłata długu w latach 2019 – 2023 SPŁATY Z WPF PROPOZYCJA ROZCHODY PO ZMIANACH PRZESUNIĘCIE TERMINÓW SPŁAT SPŁATA DŁUGU Z EMISJI OBLIGACJI W 2019 R. SPŁATA DŁUGU Z DOCHODÓW 2021 29.895.357 Obligacje: PKO BP 9.250.000 Pekao SA 9.000.000  18.250.000 Millennium – 7.030.000 (spłata przed terminem – w 2019 r.) EBI – 4.615.357 4.615.357 Przychody 12 mln zł – emisja obligacji komunalnych 2022 29.980.000 11.750.000 Pekao SA 15.500.00  27.250.000 Millennium – 0 Kredyt- 4.279.200 Millenium 2.730.000  7.009.200 7.009.200 11 mln, - emisja obligacji komunalnych 2023 30.370.000 12.750.000 Pekao SA 15.500.00  28.250.000 4.000.000 Millennium 2.120.000  6.120.000 6.120.000 11 mln zł – emisja obligacji komunalnych  145.940.912 W tym: Obligacje – 94.050.000 Kredyty – 8.279.200 26.600.000 25.290.912 Środki własne: Obligacje: 26.600.000  51.890.912

Porównanie wysokości spłat w latach 2019–2023 ze środków miasta

PRZESUNIĘCIE TERMINÓW PŁATNOŚCI W 2019 R. NA SPŁATĘ ZADŁUŻENIA 145.940.912 PRZESUNIĘCIE TERMINÓW PŁATNOŚCI OBLIGACJI: 94.050.000 PKO BP – 48.550.000 Pekao SA – 45.500.000 KREDYTÓW: PKO BP z 2019 r. na 2022 r. – 2.888.000 z 2020 r. na 2022 r. – 1.391.200 z 2019 r. na 2023 r. – 4.000.000 EMISJA OBLIGACJI 26.600.000 zł W 2019 R. NA SPŁATĘ ZADŁUŻENIA 26.600.000 raty 2019 r. – 12.040.000 raty 2020 r. –7.530.000 raty 2021 r. – 7.030.000 SPŁATY 2019 – 2023 51.890.912 w tym: - z emisji obligacji – 26.600.000 - spłaty z dochodów własnych – 25.290.912: 2019 r. – 2.930.988 2020 r. – 4.615.367 2021 r. – 4.615.357 2022 r. – 7.009.200 2023 r. – 6.120.000

1) ROZCHODY 2019-2023 WPF - 145 940 912 zł PROPOZYCJA - 51 890 912 zł 2) W latach 2019-2023 jedynie emisja obligacji komunalnych w 2019 r. w wys. 26 600 000 zł na częściową spłatę zobowiązań 2019-2021 94 050 000 zł

KOSZTY OBSŁUGI RESTRUKTURYZACJI ZADŁUŻENIA ROZCHODY: OBLIGACJE/KREDYTY W DŁUGU MIASTA KOSZTY 2019-2023 2024-2034 SUMA LAT WPF 9 399 768 PROPOZYCJA 16 388 812 30 075 335 46 464 147 skutki finansowe 6 989 044 37 064 379 PRZYCHODY: NOWE EMISJE OBLIGACJI KOSZTY 2019-2023 2024-2034 SUMA LAT WPF 9 246 060 35 142 468 44 388 528 PROPOZYCJA 26,6 mln zł 4 538 011 9 124 939 13 662 950 różnica 30 725 578 WZROST KOSZTÓW OBSŁUGI 6 338 801

ŚRODKI NA PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNE W LATACH 2019-2023 DODATKOWE ŚRODKI NA INWESTYCJE W LATACH 2019-2023 –  66 mln zł MOŻLIWOŚĆ POZYSKANIA ŚRODKÓW Z UNII EUROPEJSKIEJ –  360 mln zł ŁĄCZNIE NA INWESTYCJE  430 mln zł

ZMNIEJSZENIE DŁUGU MIASTA W LATACH 2019-2023 Dług Miasta Elbląga w WPF na 2019r: 303.890.912 dług po zmianach: 278.600.000 ZMNIEJSZENIE DŁUGU MIASTA W LATACH 2019-2023 25 290 912 zł

Dziękuję za uwagę