marcin Kopczyński, konsultant PODN

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Opracowanie (fragmenty) Maria Kaczmarek
Reforma Edukacji
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
zmiany od września w naszych placówkach
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:

Sześciolatek idzie do szkoły
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Gimnazjum Nr 86 w Warszawie
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

marcin Kopczyński, konsultant PODN Zmiany w Ustawie Karta Nauczyciela. Nowa podstawa programowa dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia. Spotkanie sieci współpracy marcin Kopczyński, konsultant PODN

OCENA PRACY Obowiązkowa co trzy lata pracy w szkole od dnia nadania stopnia awansu zawodowego Ocena po zakończonym stażu Na podstawie kryteriów określonych rozporządzeniem MEN Na podstawie regulaminu określającego wskaźniki oceny pracy przygotowanego przez dyrektora szkoły (ustalenie poziomu spełniania poszczególnych kryteriów) Rozszerzenie skali ocen: wyróżniająca, bardzo dobra, dobra, negatywna Kontraktowych i mianowanych ocenia się po raz pierwszy do 31 sierpnia 2021, chyba, że rozpocznie awans, to po stażu Dyplomowanych, którzy 1 września 2018 maja co najmniej 3 lata pracy od uzyskania awansu będą ocenieni po raz pierwszy na nowych zasadach do 30 czerwca 2020

AWANS Na kontraktowego - zdanie egzaminu Na mianowanego - zdanie egzaminu Na dyplomowanego - uzyskanie akceptacji Wydłużenie stażu – stażysta 1 rok i 9 miesięcy,

ZATRUDNIANIE

Począwszy od roku szkolnego 2019/2020 wprowadzona zostanie nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia w oddziałach dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej oraz dla szkoły policealnej. W roku szkolnym 2019/2020 naukę w branżowej szkole I stopnia rozpoczną pierwsi absolwenci ośmioletniej szkoły podstawowej. Projekt rozporządzenia przewiduje dla nich nową podstawę programową kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia

Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia będzie wdrażana sukcesywnie począwszy od roku szkolnego 2019/2020 w klasach I, a w następnych latach w kolejnych klasach tej szkoły. W pozostałych klasach branżowej szkoły I stopnia w oddziałach dla absolwentów dotychczasowego gimnazjum będzie realizowana dotychczasowa podstawa programowa kształcenia ogólnego tj. w roku szkolnym: 2019/2020 w klasach I, II i III 2020/2021 w klasach II i III 2021/2022 w klasach III

Od 2020/2021 nowa podstawa dla branżowej szkoły II stopnia Od roku szkolnego 2019/2020 nowa podstawa dla 4-letniego LO i 5-letniego technikum. Podstawa określa zestaw celów kształcenia, treści nauczania opisane w formie ogólnych i szczegółowych wymagań dot. wiedzy i umiejętności. Co nowego? Powrót do spiralnego układu treści – powtarzanie i utrwalanie Wprowadzenie korelacji międzyprzedmiotowej Szersze uwzględnienie TIK Rozwijanie pracy zespołowej, grupowe rozwiązywanie problemów, realizacja projektów

Ogólny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych czteroletnie liceum ogólnokształcące dla młodzieży – 123 godzin pięcioletnie technikum – 171 godzin szkoła branżowa II stopnia dla absolwentów szkoły branżowej I stopnia po gimnazjum – 59 godzin szkoła branżowa II stopnia dla absolwentów szkoły branżowej I stopnia po ośmioletniej szkole podstawowej – 68 godzin Należy pamiętać, że w latach szkolnych: 2017/2018–2021/2022 – w klasach dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego 2017/2018–2022/2023 – w klasach dotychczasowego czteroletniego technikum 2017/2018–2019/2020 – w klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego dla tych szkół, określoną w rozporządzeniu MEN z 27 sierpnia 2012 r.

Liczba godzin obowiązkowych zajęć 1) W liceach ogólnokształcących i technikach (III etap kształcenia) został zwiększony tygodniowy wymiar godzin historii (z 2 do 8) oraz geografii, biologii, chemii i fizyki (z 1 do 4) realizowanych w zakresie podstawowym. Historia jest zaliczana do grupy przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym w wymiarze 6 godzin tygodniowo 2) W liceum ogólnokształcącym uczniowie będą mogli wybrać od 2 do 3 przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym 3) Zwiększony został wymiar godzin przeznaczonych na realizację w zakresie rozszerzonym przedmiotu wiedza o społeczeństwie do 8 godzin tygodniowo

Należy podkreślić, że: podstawa programowa – z samej swej natury – wyznacza jedynie ramy kształcenia; ramy te określone są wyłącznie przez wymagania, jakie powinien spełniać uczeń na zakończenie każdego etapu edukacyjnego; podstawa programowa nie określa „maksymalnego” poziomu – nauczyciele mogą wykraczać poza zakres wymagań określonych w podstawie programowej i dostosowywać tempo pracy i wymagania do możliwości uczniów; podstawa programowa w żaden sposób nie ogranicza nauczyciela, również jeżeli chodzi o wybór technik lub środków nauczania; dokument nie jest poradnikiem metodycznym, nie wskazuje „jedynej słusznej” drogi prowadzącej do realizacji założonych w nim celów. W szkole branżowej II stopnia po gimnazjum bez WOS

Podstawa z historii Będzie realizowana w całym cyklu nauczania Wymagania z PP nie mogą być traktowane jako zestaw tematów lekcji. Jest to rejestr zakładanych umiejętności i będą podstawa do konstruowania arkusza maturalnego Dobór metod i środków dydaktycznych powinien uwzględniać możliwości i potrzeby uczniów Zaleca się wycieczki do miejsc pamięci i muzeów oraz pozalekcyjne formy edukacji: pobyty studyjne, wymiany młodzieży, konkursy, akademie szkolne, rekonstrukcje historyczne

Treści nauczania obejmują 59 działów tematycznych, w których znajdują się wymagania z zakresu podstawowego i zakresu rozszerzonego Klasa I- starożytność – średniowiecze Klasa II – do 1815 r. Klasa III – do 1939 r. Klasa IV lub IV i V – po 1939 r.

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej1) z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia