Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

Uniwersytet Nowoczesny – Współpraca Założenia projektu
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Kształtowanie motywacji pracowników
Projektowanie programów studiów
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Raport z realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Twórczy Nauczyciel
Spotkanie UZZJK i WZZJK
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Uniwersytet Rzeszowski
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA II STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
EGZAMINY DYPLOMOWE STUDIA I STOPNIA ROK AKADEMICKI 2015/2016 WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB.
TECHNIKA CIEPLNA (Z WYMIANĄ CIEPŁA) laboratoria Łukasz AMANOWICZ Karol BANDURSKI.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Projektowanie kwestionariusza
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Kierunki rozwoju kadr systemu ochrony zdrowia w Polsce
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
PYTANIA POMOCNICZE Co mi się podobało, a co nie?
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
Podsumowanie dysputy o jakości kształcenia na Wydziale Lekarskim
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
WYDZIAŁ NAUK O ZDROWIU UMB
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2017/2018 Łódź 2017

Kwestionariusz ankiety obowiązujący w roku akademickim 2017/2018 Siedem pytań zamkniętych, jedno pytanie otwarte. Pięciostopniowa skala ocen: 1 - ocena bardzo niska, 2 – ocena niska, 3 – ocena przeciętna, 4 – ocena dobra, 5 – ocena bardzo dobra. Ocenione zagadnienia: Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie. Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji. Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć. Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/ kompetencji społecznych. Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania. Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował. Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta.

Liczba wypełnionych ankiet WYDZIAŁ SEM. LETNI 2017/18 SEM. ZIM. 2017/18 SEM. LETNI 2016/17 2016/17 SEM. LETNI 2015/16 2015/16 SEM. LETNI 2014/15 2014/15 SEM. LETNI 2013/14 Wydział Lekarski 3851 4679 4223 4691 4318 5705 5344 9325 5386 6728 Oddział Stomatologiczny 858 1208 1420 1744 2573 1719 3156 1981 2955 Wydział Wojskowo-Lekarski 2776 2440 3224 4600 3146 5681 3875 8064 8508 6626 Wydział Farmaceutyczny 1457 1465 1708 1855 1405 2853 2501 6065 2524 4062 Wydział Nauk o Zdrowiu 2162 3774 1482 2170 2715 4564 2465 5411 3512 5439 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 1737 2492 1466 2291 1411 2402 2193 5213 2855 3971 Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyplomowego 696 746 678 616 1190 1377 1014 1769 671 917 Cds.OiOSwJA 259 453 249 436 287 473 271 245 38 108 OGÓŁEM 13796 17257 14450 17867 16216 25628 19382 39248 25475 30806

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy (1) SEM. LETNI 2017/2018 SEM. ZIMOWY 2017/2018

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy (2) SEM. LETNI 2016/2017 SEM. ZIMOWY 2016/2017 SEM. LETNI 2015/2016 SEM. ZIMOWY 2015/16

Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy (3) SEM. LETNI 2014/2015 sem. zimowy 2014/2015 sem. letni 2013/2014 sem. zimowy 2013/2014

Liczba studentów wypełniających ankiety Łączna liczba studentów Semestr

Liczba ocenionych nauczycieli Semestr

Średnia ocen z pytania Pyt. 1 Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 2 Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 3 Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 4 Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 6 Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Wydział

Średnia ocen z pytania Pyt. 7 Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Wydział

Liczba wypełnionych ankiet – sem. letni 2017/2018 KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU PROCENT STUDENTÓW, KTÓRZY WYPEŁNILI ANKIETY NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 216 41 211 19,43 Biotechnologia medyczna 501 79 277 28,52 Cds.OiOSwJA 259 71 759 9,35 Dietetyka 405 60 318 18,87 Elektroradiologia 195 34 98 34,69 Farmacja 1011 139 644 21,58 Fizjoterapia 1049 131 690 18,99 Koordynowana opieka senioralna 44 16 48 33,33 Kosmetologia 230 38 197 19,29 Lekarski 3851 481 1960 24,54 Lekarsko-dentystyczny 764 184 689 26,71 Pielęgniarstwo 1247 185 662 27,95 Położnictwo 490 359 27,30 Ratownictwo medyczne 663 92 356 25,84 Techniki dentystyczne 94 26 13,33 Wojskowo-lekarski 2146 301 1293 23,28 Zdrowie publiczne 631 93 344 27,03 OGÓŁEM 13796 2069 9100

Liczba wypełnionych ankiet – sem. zimowy 2017/2018 KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU PROCENT STUDENTÓW, KTÓRZY WYPEŁNILI ANKIETY NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 285 44 211 20,85 Biotechnologia medyczna 638 85 277 30,69 Cds.OiOSwJA 453 70 759 9,22 Dietetyka 950 101 318 31,76 Elektroradiologia 108 23 98 23,47 Farmacja 846 138 644 21,43 Fizjoterapia 993 121 690 17,54 Koordynowana opieka senioralna 128 14 48 29,17 Kosmetologia 334 47 197 23,86 Lekarski 4679 510 1960 26,02 Lekarsko-dentystyczny 1065 188 689 27,29 Pielęgniarstwo 1768 662 31,87 Położnictwo 724 114 359 31,75 Ratownictwo medyczne 1189 124 356 34,83 Techniki dentystyczne 143 51 195 26,15 Wojskowo-lekarski 2062 316 1293 24,44 Zdrowie publiczne 892 117 344 34,01 OGÓŁEM 17257 2274 9100

Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach Kierunek

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na kierunki Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2017/18 ZIMOWY 2017/18 Średnia 4,42 - 4,85 4,26 – 4,85 SD 0,46 – 1,06 0,48 – 1,21 SD – odchylenie standardowe

Wnioski z analizy uwag szczegółowych Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć: brak właściwej organizacji zajęć; prowadzenie zajęć metodą czytania ze slajdów; przygotowywanie nieczytelnych, przeładowanych informacjami prezentacji; przekazywanie wiedzy w sposób niezrozumiały, nieprzystępny dla studentów; brak zaangażowania w prowadzenie zajęć; przekazywanie na zajęciach nieprzydatnych lub nieaktualnych treści; nieprzygotowanie wykładowcy do prowadzenia zajęć; brak tłumaczenia kolejnych etapów pracy na zajęciach praktycznych; nieprzekazywanie materiałów dydaktycznych studentów lub przekazywanie ich dużym opóźnieniem tuż przed ustalonym terminem zaliczenia przedmiotu; treści przekazywane na zajęciach nie pokrywają się z treściami wymaganymi na zaliczeniu przedmiotu; nieprzestrzeganie Regulaminu Studiów; zbyt mało praktyki na zajęciach klinicznych;

Wnioski z analizy uwag szczegółowych Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć c.d.: spóźnianie się na zajęcia zajęć; kończenie zajęć przed czasem; opuszczanie przez wykładowcę sali podczas trwania zajęć; przestarzały sprzęt; niesprawiedliwe ocenianie, brak jasnych kryteriów oceniania; wprowadzanie stresującej, nerwowej atmosfery na zajęciach; używanie przez wykładowcę wulgarnego słownictwa; zbyt dużo dygresji niezwiązanych z tematem zajęć; długie oczekiwanie na sprawdzenie kolokwiów, egzaminów.

Wnioski z analizy uwag szczegółowych 2. Uwagi dotyczące relacji wykładowca – student: brak szacunku wobec studentów, obrażanie studentów, niestosowne żarty; utrudniona komunikacja wykładowca – student (nieodpowiadanie na pytania podczas zajęć, brak pomocy przy zadaniach, nieodpowiadanie na maile).

Rekomendacje REKOMENDACJA UZASADNIENIE Zapoznanie najniżej ocenionych osób z treścią uwag do nich kierowanych. Z przeanalizowanego materiału z ewaluacji zajęć w tym semestrze wynika, iż tego typu działania są celowe i potrzebne. W kilku przypadkach negatywnie ocenionych osób w poprzednich semestrach studenci zauważyli poprawę, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć. Można przypuszczać, iż jest to efekt otrzymania przez tych wykładowców informacji zwrotnej o negatywnych aspektach ich pracy. Szkolenia z zakresu komunikacji i innych umiejętności „miękkich” dla wykładowców. Z informacji przekazywanych przez studentów wynika, iż mimo dobrego merytorycznego przygotowania danego wykładowcy do prowadzenia zajęć, ma on trudności z przekazaniem wiedzy w sposób jasny i zrozumiały oraz nie jest otwarty na kontakt ze studentem.

Rekomendacje c.d. REKOMENDACJA UZASADNIENIE Szkolenia z zakresu przygotowania i przedstawiania prezentacji multimedialnych (Power Point, Prezi). Wielu wykładowców chętnie korzysta z pomocy w postaci prezentacji multimedialnych. Często są one jednak przygotowane i prezentowane niezgodnie z zasadami i w efekcie zamiast wzbogacać zajęcia, czynią je nieatrakcyjnymi dla słuchających. Przeprowadzenie hospitacji zajęć osób najniżej ocenionych. Celem przeprowadzenia hospitacji powinna być weryfikacja uwag studentów oraz wskazanie tych elementów prowadzenia zajęć, które wymagają poprawy.

Średnia ocen z pytania Pyt. 1 Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 2 Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 3 Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 4 Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 6 Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytania Pyt. 7 Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Kierunek

Średnia ocen z pytań zamkniętych TREŚĆ PYTANIA SEM. LETNI 2017/18 SEM. ZIMOWY ŚREDNIA SD Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie 4,77 0,67 4,75 0,68 Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji (jeśli nie korzystałeś, zaznacz "nie dotyczy") 4,78 0,72 4,74 0,74 Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć 4,76 0,66 0,69 Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/ kompetencji społecznych 4,65 0,82 4,61 0,87 Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania 4,66 0,88 Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował 4,60 0,86 Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał sie wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta 4,70 0,81 4,67 0,83 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na Wydziały SEM. LETNI 2017/18 SEM. ZIMOWY 2017/18 ŚREDNIA SD Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa Wydziału Nauk o Zdrowiu 4,76 0,68 4,70 0,76 Wydział Nauk Biomedycznych i Kształcenia Podyplomowego 4,75 0,75 4,73 0,70 Wydział Nauk o Zdrowiu 0,71 4,66 0,77 Wydział Farmaceutyczny 4,71 0,73 4,65 0,81 Wydział Lekarski 4,67 Wydział Lekarski Oddział Stomatologiczny 0,87 0,88 Wydział Wojskowo-Lekarski 4,68 0,85 0,83 SD – odchylenie standardowe

Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na wydział Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2017/18 ZIMOWY 2017/18 Średnia 4,42 – 4,76 4,63 – 4,73 SD 0,68 – 1,00 0,70 – 0,92 SD – odchylenie standardowe