ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Warsztaty psychologiczne
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektami partnerskimi
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Jak się robi plan marketingowy?
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Poprawienie relacji miedzy ludzkich – prezentacja .
Niby banalne pytanie, a jednak nie jest tak łatwo na nie odpowiedzieć
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
NATURALNA SOCJOLOGIA Czyli jak pytać, badać, wyciągać wnioski by nam się to naprawdę przydało? Projekt Społeczny 2012, Uniwersytet Warszawski.
Szkolenia, Coaching, PR.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Edukacja zdrowotna w praktyce
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
w praktyce pedagogicznej
Jak wybrać zawód?.
KREATYWNOŚĆ METODY TWÓRCZEGO MYŚLENIA
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Wartości w życiu człowieka
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Szkoła z klasą 2.0 edycja 2012/2013
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Metoda sześciu kapeluszy
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Co to jest ZAZ Zakład Aktywizacji Zawodowej Definicja Przeznaczony jest dla osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego lub umiarkowanego stopnia.
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Innowacje w pracy – szybka ścieżka zatrudnienia Imię i nazwisko trenera.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Idziemy z duchem czasu – podstawy kodowania i konstruowania z wykorzystaniem klocków littlebits Podsumowanie działań.
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
Jak efektywni liderzy budują i wykorzystują sieć kontaktów
ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”
ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA”
Zapis prezentacji:

ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA” CYKL SZKOLENIOWY: analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych WARSZTAT NR 2 ORGANIZATOR: LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA „GÓRNA PROSNA” PROWADZI: DAGMARA DUCHNOWSKA – KOOPERATYWA TRENERÓW „WILD BOAT” KOLONOWSKIE, 21-22 SIERPNIA 2018 R.

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW RYSUJEMY MAPĘ GRY TERENOWEJ CZY ODLEGŁOŚĆ MA ZNACZENIE? MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM. GRAFIKA GRY A UCZESTNICY GRY TERENOWEJ, CZYLI KTO CO ZROZUMIE, GDY ZOBACZY? ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW MAPA ZASOBÓW NARZĘDZIEM DO AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ. GRA TERENOWA ZMIENIA WIEŚ? KTO NAS WESPRZE? CZYLI: SKĄD BRAĆ PIENIĄDZE NA NAGRODY? TWORZYMY PIERWSZE WERSJE SCENARIUSZY GRY TERENOWEJ.

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW Mamy zespół twórców, co dalej? Klient? Przestrzeń? Scenariusz? Marketing? Budżet? (dyskusja)

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW KLIENT = CEL

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW PRZESTRZEŃ = PLANSZA DO GRY

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW SCENARIUSZ = ZASOBY

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW MARKETING = O CO NAM CHODZI?

WARSZTAT NR 2: IDENTYFIKACJA ZASOBÓW BUDŻET = „KOMU CEGŁĘ?”

WARSZTAT NR 2: PRZYPOMNIENIE WARSZTATU NR 1 WYBIERAMY ZASOBY I PYTAMY: DLACZEGO WŁAŚNIE TE? MYŚLIMY NIEKONWENCJONALNIE, DZIAŁAMY SKUTECZNIE! MY JESTEŚMY TWÓRCAMI, KTO JEST NASZYM KLIENTEM?

MAPA ZASOBÓW NARZĘDZIEM DO AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ ANALIZA STAKEHOLDER (ANALIZA INTERESARIUSZY) jest jedną z metod wykorzystywanych w procesie badania makrootoczenia (otoczenia ogólnego) i polega na ustaleniu, a następnie zbadaniu jej strategicznych partnerów. Idea tej metody sprowadza się do przyjęcia przez organizację założenia, że jest ona swego rodzaju partnerem innych podmiotów, z którymi pozostaje w ścisłych relacjach na różnych polach swojego funkcjonowania.

WARSZTAT NR 2: PLUSY I MINUSY GRY TERENOWEJ CEL KORZYŚCI Z ORGANIZACJI GRY TERENOWEJ MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE GRA RYZYKO NAKŁADY

IDENTYFIKACJA ORAZ ANALIZA ZASOBÓW POŁĄCZCIE, CZEGO NIE DA SIĘ POŁĄCZYĆ! (PRACA W ZESPOŁACH DWUOSOBOWYCH)

WARSZTAT NR 2: TWÓRCA v KLIENT „Staram się nie podejmować decyzji, wobec których nie jestem podekscytowany” JAKE NICKELLI

RYSUJEMY MAPĘ GRY TERENOWEJ Zdjęcia, grafiki Zaangażowani ludzie Zaangażowane zasoby Zaangażowane materiały źródła Mapa terenu Stanowiska (punkty) Odległości Dostępność

KLIENT: TO ON WYZNACZY KONCEPCJĘ NASZEJ GRY Kim jesteś? Co ciebie interesuje? Czy masz przyjaciół, rodzinę? W jakim jesteś wieku? Jak spędzasz wolny czas? Skąd pochodzisz? Jak myślisz, po co tworzymy grę? (…)

KLIENT: TO ON WYZNACZY KONCEPCJĘ NASZEJ GRY Czas gry i odległości Odległość dostosowana do klienta czy zasobów? Razem czy osobno? Z ludźmi, czy samodzielnie?

MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM Zadowolony klient: Odczuwa satysfakcję z wykonanego zadania, ale.. nie jest zmęczony Otrzymuje nagrodę, ale… nie tylko o nią walczy Wykorzystuje wiedzę i doświadczenie, ale… nie jest zmuszony do poszukiwania rozwiązań poza nimi

MAPA ZASOBÓW = MAPA SKARBÓW, CZYLI MYŚLENIE KLIENTEM MIEJSCE: OTWARTE CZY ZAMKNIĘTE? PRZESTRZEŃ (NP. MIEJSCOWOŚĆ LUB JEJ CZĘŚĆ): SKOJARZENIA, SZYBKIE HASŁA GRA Z UDZIAŁEM OSÓB, CZY SAMODZIELNA? NAKŁADY ZWIĄZANE Z WYBOREM TYPU GRY CZY ZASOBY PRZENIKAJĄ SIĘ LUB NAWIĄZUJĄ DO SIEBIE WZAJEMNIE? CZY KANWĄ SCENARIUSZA BĘDZIE MIEĆ ODNIESIENIA W RZECZYYWISTOŚCI, CZY TEŻ NIE? A MOŻE MIKS?

ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Szaleństwem jest robienie w kółko tej samej rzeczy i oczekiwanie różnych rezultatów. Albert Einstein

ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Otwartość Łatwość przyjmowania nowych informacji Potrzeba nowości Ciekawość intelektualna Niezależność Intuicja wytrwałość

ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Burza mózgów Moc pomysłów Bezkrytyczne podejście do proponowanych rozwiązań Akceptacja pomysłów dziwnych i nowych Pomysły są własnością grupy

ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI KREATYWNEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW Sześć kapeluszy EDWARDA de BONO MYŚLENIE W BOK! CZERWONY: EMOCJE, INTUCJA, UCZUCIA ŻÓŁTY: OPTYMIZM, CIEKAWOŚĆ, PRZYJEMNOŚĆ BIAŁY: ::ANALIZA FAKTÓW CZARNY: WADY, BRAKI, ZAGROŻENIA ZIELONY: POMYSŁY, NOWE MOŻLIWOŚCI NIEBIESKI: KONTROLA, PLAN, DYSCYPLINA

JAK GRA TERENOWA MOŻE ZMIENIĆ WIEŚ (praca w grupach)

CZY PIENIĄDZE BĘDĄ POTRZEBNE? A JEŚLI TAK? KOMU MOŻNA? – IDENTYFIKACJA WNIOSKODAWCÓW KTO MOŻE? – IDENTYFIKACJA GRANTODAWCÓW: ADMINISTRACJA PUBLICZNA (OTWARTE KONKURSY OFERT, PROGRAMY MINISTRA KULTURY, FUNDUSZE OCHRONY ŚRODOWISKA, PFRON) GRANTODAWCY - PROGRAMY KRAJOWE (DZIALAJ LOKALNIE, FIO, ASOS, PAFW, FUNDACJA GÓRAŻDŻE, FUNDACJA WBK, FUNDACJA ORANGE, FUNDACJA BATOREGO, FUNDACJA WSPÓŁPRACY POLSKO-NIEMIECKIEJ) AMBASADY I KONSULATY SPONSORZY, BARTER FUNDUSZE UNIJNE (GRANTY, PO WER) INNE ORGANIZACJE – WIĘKSZE I Z WIĘKSZYM DOŚWIADCZENIEM

DUŻO WIEMY… A PRZED NAMI PIERWSZY ZARYS GRY TERENOWEJ! PREZENTACJA POMYSŁÓW ZA I PRZECIW, CZYLI SŁABE I MOCNE STRONY BRAWA DLA TWÓRCÓW! KIM JEST KLIENT?

PODSUMOWANIE WARSZTATU

analiza zasobów, tworzenie i opracowywanie gier terenowych DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I AKTYWNY UDZIAŁ W WARSZTACIE DAGMARA DUCHNOWSKA WILD BOAT