Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony"— Zapis prezentacji:

1 Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony
Izabela Bernau-Ławniczak Lubomira Trojan

2 Zmienia się kontekst społeczny
Idea Urzędu Marszałkowskiego: stworzenie Samorządowej Akademii Umiejętności – przestrzeni spotkań, wymiany wiedzy i doświadczeń urzędników pracujących w różnych obszarach na terenie województwa śląskiego. Zmienia się kontekst społeczny

3 zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie
PROCES KREATYWNY zmieniający abstrakcyjne myślenie w konkretne działanie

4 Zmienia się kontekst społeczny
Cel: - zobaczyć wyzwanie z innej, nieoczywistej strony, - wejść w buty” odbiorców i zobaczyć ich potrzeby, - znaleźć zespołowo rozwiązań Jest to możliwe dzięki metodzie design thinking. Zmienia się kontekst społeczny

5 Zmienia się kontekst społeczny
Zmiana społecznego kontekstu wydłużanie się życia społeczeństw nowe technologie coraz większa mobilność (migranci, imigranci) urbanizacja nowe podziały społeczne – wg stylu życia i wartości, a nie płci, wieku, poziomu sprawności zmiana struktury rodziny zmiana wartości (trendy, ekologia, zrównoważony rozwój, poszukiwania duchowe) Zmienia się kontekst społeczny

6 Design to inteligentne, kreatywne rozwiązanie dla zmieniających się
i różnych ludzkich potrzeb Pete Kercher

7 Design jest zbyt ważny, aby go zostawić w rękach projektantów. Tim Brown

8 Jak jest w instytucjach publicznych?
80% wszystkich firm uważa swoje usługi za dobre. Tylko 8% konsumentów to potwierdza Studie Bain & Company, Niemcy Jak jest w instytucjach publicznych?

9 design thinking: projektowanie to proces rozpoczynający się od analizy i badań prowadzony przez zespoły interdyscyplinarne przy współudziale ostatecznych odbiorców poddany weryfikacji i testowany

10 Statystyka vs. człowiek
Statystyka Człowiek rezultaty statystyczne inspirujące historie wiadomości z drugiej ręki bezpośrednie obserwacje rynek określony przez segment osoba sama się definiuje beznamiętne dane emocje i aspiracje ogólne trendy myślenie indywidualne życie opisywane życie doświadczane ograniczone ramy otwarcie możliwości dane, numery, procenty wywiady, szkice, video Statystyka vs. człowiek

11 Na czym polegają procesy
myślenia projektowego?

12 Metodologia inclusive design
Norweska Rada Designu

13 1. Zrozumieć: Cel: zrozumienie kontekstu i otoczenia
Poznanie potrzeb klientów/użytkowników Narzędzia: mapy interesariuszy, persony, ścieżki klienta, mapy emocji

14 Tworzymy mapy interesariuszy

15

16

17 Postawienie wyzwania: W jaki sposób możemy…?
- tworzenie podstawowych wyzwań projektowych - wybór obszaru/ wyzwania do dalszej pracy

18 2. Stworzyć: Cel: zespołowe stworzenie wielu rozwiązań (zespoły interdyscyplinarne) Narzędzia: burza mózgów, metoda lotosu, metoda odwróconego problemy, filtrowanie pomysłów, tworzenie scenariuszy

19

20 3. Ocenić: Cel: stworzenie scenariuszy usługi, prototypów
Narzędzia: wizualizacja , prototypowanie, wideo, odgrywanie ról, ocena prototypów

21 Szablony wizualizacji
Rysujemy historie Projektujemy system usługi, mechanizm - jak wybrane pomysły wyglądałyby w rzeczywistości? Jakie cechy i funkcje ma dana usługa? Kto będzie ją realizował?

22 Narysowane historie (storyboards)

23

24 Prototypowanie, weryfikacja

25 4. Udoskonalić: Cel: zaprojektowanie idealnej usługi w oparciu o wcześniej zdobytą wiedzę Narzędzia: tworzenie szczegółowego planu usługi (interakcji) tzw. blueprint

26


Pobierz ppt "Metoda design thinking, czyli spojrzenie z drugiej strony"

Podobne prezentacje


Reklamy Google