Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
ABC nauczyciela przygotowującego uczniów do konkursu polonistycznego
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w grudniu 2013 r.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Modyfikacja egzaminu maturalnego
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin próbny w gimnazjum
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
S PRAWDZIAN KLASY VI 1 KWIETNIA 2015 R.. Lp. PrzedmiotIlość pkt. max. Ilość pkt. % 1j. polski matematyka j. angielski
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY OD ROKU SZKOLNEGO 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty.
SPOTKANIE Z RODZICAMI klas ósmych SP nr 2 w Słubicach
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Egzamin ósmoklasisty Harmonogram:
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Strony www informujące o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019 JĘZYK POLSKI OPRACOWANIE: Maja Gąsik

Charakterystyka testu Arkusz egzaminacyjny składał się z 20 zadań: 9 zadań zamkniętych – 9 pkt, 11 zadań otwartych – 41 pkt. Maksymalna liczba punktów - 50

Charakterystyka zadań zamkniętych Zadania zamknięte wymagały od ucznia umiejętności odbioru tekstu i wykorzystania zawartych w nim informacji, rozumienia utworów literackich oraz znajomości terminów służących do opisywania języka.

Charakterystyka zadań otwartych Zadania otwarte wymagały znajomości wybranych utworów literatury polskiej, umiejętności argumentowania oraz zredagowania ogłoszenia.

Charakterystyka zadań otwartych cd. Zadania otwarte wymagały zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej na temat: Napisz opowiadanie o spotkaniu jednego z bohaterów lektury obowiązkowej z bohaterem innego utworu literackiego. Spotkanie to będzie początkiem wspólnej przygody, która zmieni losy jednego z nich.

Charakterystyka zadań otwartych cd. Zadania otwarte wymagały zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej na temat: Chodzenie z głową w chmurach to nieodłączna cecha młodości. Napisz rozprawkę, w której rozważysz, czy okres młodości wybranego bohatera lektury obowiązkowej oraz bohatera innego utworu literackiego to był tylko czas marzeń i beztroski.

Łatwość wykonania

Podział zadań ze względu na stopień trudności

Wyniki w poszczególnych zakresach

STATYSTYKA TESTU 8a 8b 8c 8d SZKOŁA ŚREDNIA 50,7% 40,2% 52,4% 53,9%   8a 8b 8c 8d SZKOŁA ŚREDNIA 50,7% 40,2% 52,4% 53,9% 49,3% MAX 38 35 37 40 MIN 8 6 9 12 ROZSTĘP 30 29 28 34

Zagadnienia wymagające poprawy Znajomość wybranych utworów z literatury polskiej. Porządkowanie informacji w zależności od ich funkcji w przekazie. Rozumienie różnych tekstów kultury. Znajomość pojęcia ironii i rozpoznawanie jej w tekście.

Zagadnienia wymagające poprawy cd. Poprawne stosowanie imiesłowowego równoważnika zdania oraz rozumienie jego funkcji. Rozpoznawanie wyrazu podstawowego i pochodnego oraz rodziny wyrazów. Wskazywanie formantu w wyrazie pochodnym.

Zagadnienia wymagające poprawy cd. Praktyczne wykorzystanie zasad tworzenia argumentów. Wnioskowanie jako element wywodu argumentacyjnego. Redagowanie ogłoszenia. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w ogłoszeniu.

Zagadnienia wymagające poprawy cd. Wykorzystanie elementów twórczych w opowiadaniu i elementów retorycznych w rozprawce. Tworzenie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym na zadany temat. Stosowanie zasad ortografii i interpunkcji w pracy pisemnej. Dobieranie właściwych tekstów kultury przy redagowaniu rozprawki i opowiadania. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w streszczeniu.

Wyszukiwanie potrzebnych informacji w tekście. MOCNE STRONY Wyszukiwanie potrzebnych informacji w tekście. Wykorzystywanie w interpretacji utworów literackich kontekstu kulturowego. Stosowanie związków frazeologicznych i rozumienie ich znaczenia. Poprawne stosowanie form imiesłowów w zdaniu.

Odróżnianie argumentu od przykładu. Uzasadnianie własnej opinii. MOCNE STRONY Odróżnianie argumentu od przykładu. Uzasadnianie własnej opinii. Stosowanie zasad ortografii. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi w opowiadaniu i rozprawce.

WNIOSKI powtórzenie i utrwalenie wybranych lektur obowiązkowych, W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: powtórzenie i utrwalenie wybranych lektur obowiązkowych, analizowanie i interpretowanie różnych tekstów kultury, odczytywanie intencji wypowiedzi, w tym ironii, powtórzenie wybranych zagadnień z nauki o języku, składni i słowotwórstwa.

kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków, WNIOSKI W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków, redagowanie różnych pism użytkowych, doskonalenie umiejętności redagowania wypowiedzi pisemnych poprawnych pod względem językowym oraz ortograficznym i interpunkcyjnym.

sposoby urozmaicania narracji w opowiadaniu, WNIOSKI W dalszej pracy należy zwrócić uwagę na: analizę tematu dłuższej wypowiedzi pisemnej, kształcenie umiejętności tworzenia argumentów i wyciągania wniosków, sposoby urozmaicania narracji w opowiadaniu, wnikliwość argumentacji w rozprawce.

Dziękujemy za uwagę 