Zakopane 25 października 2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
radca prawny Jędrzej Klatka
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 1.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
mgr inż. Magdalena Lubiecka-Budzanowska
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
1.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Lubsza Krzysztof Pietrzak Meritum Competence.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
Filar rynkowy IV pakietu kolejowego a krajowe regulacje – zmiany i podstawowe wyzwania Anna Glapa Senior Associate Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Transport drogowy na Mazowszu
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Zakopane 25 października 2018 Quo Vadis Nowelizacjo ustawy o PTZ? Jak ma wyglądać drogowy publiczny transport zbiorowy Zdzisław Szczerbaciuk PIGTSiS październik 2018

Po co, dla czego lub dla kogo, ma być uchwalona nowelizacja? Dlaczego powszechnie twierdzi się, że ustawa o PTZ nie obowiązuje? (weszła wżycie 1 marca 2011 r. - cała – wyjątek to przepisy o przewozach na zgłoszenie, uchylenie art.8a i 8b w ustawie o ulgach, oraz w ustawie o transporcie drogowym) ale nie jest w ogóle respektowana Uznaje się, że w Polsce nie obowiązuje Rozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70? (weszło w życie 3 grudnia 2009 r, a bezwzględnie obowiązywać będzie od 3 grudnia 2019 r.) ale w zasadzie nie jest w ogóle respektowane Czy ustawy o zamówieniach publicznych i o umowie koncesji na usługi obowiązuje w sektorze transportu pasażerskiego czy też nie? 2 PIGTSiS październik 2018 2

– dla kogo ma być organizowany? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – dla kogo ma być organizowany? Dla społeczeństwa – ogółu mieszkańców, ewentualnie dla uczniów, młodzieży szkolnej, osób o ograniczonej zdolności ruchowej, itd. ; Dla jednostek samorządu terytorialnego, państwa; Dla przedsiębiorców zajmujących się zarobkowym przewozem osób; Dla dowozu pracowników do miejsc pracy; Dla turystów, wycieczkowiczów, 3 PIGTSiS październik 2018 3

– jakie cele ekonomiczne i społeczne mają zostać zrealizowane? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – jakie cele ekonomiczne i społeczne mają zostać zrealizowane? Ma zapewnić potrzebę przemieszczania społeczeństwa na obszarze JST czy kraju na poziomie odpowiednim dla występujących potrzeb, czy też nie; Ma jedynie zapewnić dowóz dzieci do szkół, czy też nie, ponieważ powinno to być zadanie własne Gmin, które ma być realizowane w systemie przewozów zamkniętych; Ma jedynie zapewnić przewozy młodzieży do szkół ponadpodstawowych; Nie ma realizować żadnych celów społecznych, powinien realizować przewozy na liniach o dużej ilości pasażerów. 4 PIGTSiS październik 2018 4

– kto ma organizować w/w przewozy? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – kto ma organizować w/w przewozy? Przedsiębiorcy realizujący przewozy na własne ryzyko ekonomiczne: - bez żadnej ingerencji ze strony państwa i JST, - z uwzględnieniem interesu społecznego określonych JST po obszarze których odbywa się przewóz; Państwo, poprzez utworzone własne systemy organizacji lub organ organizujący postępowania przetargowe dla określonych obszarów, Jednostki samorządu wszystkich szczebli na własnym terenie oraz w relacjach niezbędnych do zaspokojenia potrzeb własnych mieszkańców, także w sytuacji przebiegu trasy przewozu przez obszar innej jednostki; Jeden szczebel jednostek samorządu terytorialnego, jeżeli tak to który: - marszałek - starosta - 5 PIGTSiS październik 2018 5

– kto ma organizować w/w przewozy? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – kto ma organizować w/w przewozy? 5. Czy Gmina ma organizować przewozy samodzielnie: - każda, - miejska, - o określonej liczbie mieszkańców? Czy powinno się organizować w innym trybie przewozy o charakterze użyteczności publicznej i przewozy komercyjne? Czy prawo powinno ustanowić obligatoryjne związki terytorialne do organizacji przewozów o charakterze użyteczności publicznej? 6 PIGTSiS październik 2018 6

– prawo wyłączne, dla kogo i po co? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – prawo wyłączne, dla kogo i po co? Za i przeciw realizacji przewozów komercyjnych i o charakterze użyteczności publicznej na danym obszarze; Które przewozy mają mieć pierwszeństwo w zaspokajaniu potrzeb lub ochrony rynku? Konkurencja w organizacji przewozów o charakterze użyteczności publicznej, czy współpraca? Kogo ma chronić prawo wyłączne – organizatora przed przewoźnikiem, czy też jednego organizatora przed drugim organizatorem? W jakim momencie i w jakiej formie prawnej ma być wprowadzane prawo wyłączne? Jakiej części komunikacji prawo wyłączne ma dotyczyć – kursu, linii komunikacyjnej, relacji komunikacyjnej, sieci komunikacyjnej na danym obszarze? 7 PIGTSiS październik 2018 7

– w jaki sposób należy finansować w/w przewozy? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – w jaki sposób należy finansować w/w przewozy? Tylko z wpływów za bilety od pasażerów oraz dotację z budżetu państwa na finansowanie utraconych przychodów z tytułu honorowania ustawowych ulg; Powinny zostać przyznane środki na pokrycie strat ponoszonych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej – płacone przez organizującego przewozy; Powinny zostać ustanowione subwencje lub dotacje z budżetu państwa na pokrycie: - kosztów inwestycyjnych, kosztów eksploatacyjnych itp.; - 8 PIGTSiS październik 2018 8

– ustalanie cen biletów? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – ustalanie cen biletów? Kto powinien je ustalać: - przewoźnik, operator, organizator, państwo? Czy w przewozach o charakterze użyteczności publicznej na tych samych relacjach przewozu – ceny powinny być takie same, czy też różne? Zróżnicowanie cen powinno wynikać z: - decyzji organizatora który organizuje dany przewóz, - jakości świadczonej usługi? Czy państwo powinno do celów wypłaty dopłat z tytułu honorowania ulg ustalać jednakowe ceny biletów ulgowych, czy też nie? 9 PIGTSiS październik 2018 9

– jaka ma być jakość realizowanych przewozów? Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – jaka ma być jakość realizowanych przewozów? Czy tabor autobusowy ma zapewniać komfort pasażerom (klimatyzacja łatwość wsiadania i wysiadania), czy też zamierza się dopuszczać tabor całkowicie wyeksploatowany? Czy powinno się w planach transportowych obowiązkowo określać częstotliwość komunikacji lub interwał czasowy? Czy powinno się obowiązkowo integrować przewozy w określonych punktach infrastruktury komunikacyjnej, czy też nie? Czy powinno się skoordynować połączenia komunikacyjne, czy też nie? 10 PIGTSiS październik 2018 10

Publiczny drogowy transport zbiorowy w drogowych przewozach osób – jeden zintegrowany system komunikacyjny czy system nieograniczonej lub ograniczonej konkurencji? Jakie cele ma spełnić w końcu nowelizacja ustawy o PTZ, kto ma być z niej najbardziej zadowolony? Kto ma w konsekwencji ponieść koszty ekonomiczne i społeczne nowelizacji ustawy o PTZ? 11 PIGTSiS październik 2018 11