Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Advertisements

Zadania i rola specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie wynikające z przepisów prawnych - na przykładzie ośrodków działających.
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
w świetle ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
Kontrola finansów publicznych
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
Kontrola administracji
Kontrola administracji dr Paweł Dąbrowski
TERENOWE ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
PRACA SOCJALNA.
Administracja publiczna
System wsparcia dziecka i rodziny
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
Dofinansowanie z budżetu wojewody zadań samorządów powiatowych związanych z prowadzeniem domów pomocy społecznej w 2008 roku Listopad 2008 rok.
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Artur Kochański.  Samorząd Miasta Lublin  Placówki służby zdrowia  Jednostki pomocy społecznej  Organizacje pozarządowe  Instytucje rynku pracy 
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Ustrój samorządu terytorialnego
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Zakres obowiązywania kpa
Zajęcia nr 2 czyli nadzór na samorządem terytorialnym w Polsce
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Gdyńscy seniorzy - integralna część społeczności lokalnej.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Planistyczne działania wspierające.
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
ZADANIA WŁASNE I ZADANIA ZLECONE J.S.T.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
KIEROWANIE DO ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
NARADA ŚRODOWISKOWYCH DOMÓW SAMOPOMOCY
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
UST.
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Kontrola w administracji
Działalność kontrolna RPD
Rządowa administracja zespolona w administracji
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Środki nadzorcze i środki o charakterze nadzorczym Ad personam w administracji publicznej środki nadzorcze ad meritum w administracji publicznej.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Kontrola prawna administracji
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018 r.

Ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r Ustawa z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie Art.3 ust 1 pkt 4) Wojewoda jest organem nadzoru nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego i ich związków, pod względem legalności, z zastrzeżeniem ust.2 Art.3 ust.2 Wojewoda kontroluje pod względem legalności, gospodarności i rzetelności wykonywanie przez organy samorządu terytorialnego zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez nie na podstawie ustawy lub porozumienia z organami administracji rządowej

Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej Art.6 ust.4 Wojewoda kontroluje : Pkt 3) organy samorządu terytorialnego Pkt 4) podmioty, które otrzymały dotację z części budżetu państwa, której dysponentem jest wojewoda

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej Art. 22 pkt 1) ustawy o pomocy społecznej Do zadań wojewody należy ustalanie sposobu wykonywania zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego

Art. 22 pkt 8) ustawy o pomocy społecznej Do zadań wojewody należy nadzór nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa, w tym nad jakością działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej oraz nad jakością usług, dla których określone zostały standardy, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z wymaganymi kwalifikacjami

Art. 6 pkt 5) ustawy o pomocy społecznej Jednostki organizacyjne pomocy społecznej Regionalny ośrodek polityki społecznej Powiatowe centrum pomocy rodzinie Ośrodek pomocy społecznej Dom pomocy społecznej Placówka specjalistycznego poradnictwa Ośrodek wsparcia Ośrodek interwencji kryzysowej

Art. 51 ust.4 ustawy o pomocy społecznej Ośrodkiem wsparcia może być : - ośrodek wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi - dzienny dom pomocy społecznej - dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży - schronisko dla bezdomnych - klub samopomocy

Kontrola jest tylko elementem nadzoru, Kontrola a nadzór Pojęcie nadzoru jest pojęciem zdecydowanie szerszym od pojęcia kontroli, Kontrola jest tylko elementem nadzoru, Nadzór należy rozumieć jako działalność aktywną, wyposażoną w możliwości władczego wkraczania w działalność organu nadzorowanego w celu jego korygowania. Działalność nadzorcza ma na celu głównie zabezpieczenie przestrzegania prawa, jest wykonywana ex post i połączona z możliwością wydawania wiążących nakazów lub poleceń. Nadzór nie ogranicza się do obserwacji i ustaleń stanu faktycznego (jak kontrola), ale łączy się z możliwością stosowania środków nadzoru.

Należy więc wyraźnie podkreślić różnicę pomiędzy pojęciami nadzór i kontrola, która przedstawia się tym, że organ nadzorujący oprócz stwierdzenia faktów i dokonywania ich oceny, jak to czyni organ kontrolujący, również współadministruje, odpowiada za wyniki pracy organów podległych nadzorowi Zadania wojewody polegają na kontrolowaniu, ocenianiu, koordynowaniu i nadzorowaniu działalności samorządu terytorialnego. W dziedzinie pomocy społecznej zadania te pozostają w ścisłym związku z jedną z funkcji wojewody jaką jest nadzór nad samorządem, zapisany w Konstytucji RP oraz ustawach

Priorytety kontroli na rok 2019 Placówki całodobowe tj. domy pomocy społecznej, placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub w podeszłym wieku Zadania zlecone tj. środowiskowe domy samopomocy, Ośrodki wsparcia tj. schroniska, domy dziennego pobytu Senior+

Dziękuję za uwagę