SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
OFERTA OŚRODKA KULTURY. Ośrodek Kultury w Brzeszczach jest samorządową instytucją kultury działającą na rzecz środowiska, w którym istnieje. Jest miejscem.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Założenia VII edycji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej WSSE Gorzów Wlkp.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Rzecznik Praw Dziecka.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Droga do Krajowego Certyfikatu Szkoła Promująca Zdrowie
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Szkoła Promująca Zdrowie
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Marszałek Województwa Podkarpackiego
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
REGIONALNY PROGRAM OCHRONY ZDROWIA PSYCHICZNEGO
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE PROCEDURA NADANIA CERTYFIKATU KRAJOWEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE

IDEA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W dniu 23 listopada 2009 podpisano Porozumienie o współpracy między ministerstwami w sprawie promocji zdrowia i profilaktyki dzieci i młodzieży. W treści Porozumienia zapisano m.in.: zapewnienie synergii działań z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki problemów dzieci i młodzieży, które są realizowane przez strony porozumienia w szkołach i placówkach oraz w środowisku lokalnym, w tym podejmowanie działań na rzecz wdrażania programów promujących zdrowie, w tym programu „Szkoły dla Zdrowia Europy”; upowszechnianie idei sieci szkół promujących zdrowie i wynikających z niej działań na poziomie lokalnym;

prowadzenie systemu certyfikacji szkół i placówek będących w sieci szkół promujących zdrowie; umożliwienie prezentacji dobrych praktyk i wymiany doświadczeń między szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki problemów dzieci i młodzieży; upowszechnianie wiedzy i doświadczeń z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki problemów dzieci i młodzieży wynikających ze współpracy międzynarodowej; propagowanie podejmowanych działań z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki problemów dzieci i młodzieży w mediach.

KONCEPCJA SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W Polsce koncepcja szkoły promującej zdrowie stale się rozwija i ulega modyfikacjom. Przyjęto, że: Szkoła jest środowiskiem, którego społeczność nie tylko uczy się i pracuje , ale także żyje – nawiązuje kontakty z innymi, przeżywa porażki i sukcesy, odpoczywa, bawi się itp. Szkoła jest więc miejscem, w którym społeczność ma nie tylko wywiązywać się z obowiązków, ale także powinna dobrze się czuć. jest elementem środowiska lokalnego: oba te środowiska wzajemnie na siebie oddziałują. jest miejscem, które przygotowuje młodych ludzi nie tylko do następnego etapu edukacji, ale również do życia, w tym do dokonywania „zdrowych” wyborów.

Promująca tworząca warunki (fizyczne i społeczne), sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia. umożliwiająca aktywne uczestnictwo społeczności szkolnej w działaniach na rzecz zdrowia. Zdrowie ma cztery wymiary: fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy, które powinny być w harmonii. decyduje o jakości życia ludzi obok wykształcenia i warunków ekonomicznych. na podstawie opracowanych standardów przyjęto polską definicję Szkoły Promującej Zdrowie oraz opracowano nowy model takiej szkoły.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 W DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE Do Dolnośląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie zgłosiliśmy Szkołę w roku szkolnym 2008/2009. Podstawowym warunkiem udziału w tej Sieci było utworzenie Szkolnego Programu Promocji Zdrowia uwzględniającego charakter szkoły oraz potrzeby uczniów w zakresie promocji zdrowia. Po spełnieniu warunków formalnych i akceptacji prowadzonych działań w dniu 16 czerwca 2009 otrzymaliśmy Certyfikat włączenia Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie do Dolnośląskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie.

Najważniejsze osiągnięcia realizowania Szkolnego Programu Zdrowia to: opracowywanie i realizacji Szkolnego Programu Zdrowia w każdym roku szkolnym, organizowanie w każdym roku szkolnym kilkudniowej akcji: GIEŁDA ZDROWIA podejmującej tematyką adekwatną do potrzeb zdrowotnych uczniów, udział w programie edukacyjno – badawczym "Mądre żywienie, zdrowe pokolenie”, wydanie Przewodnika dla nauczycieli, zawierającego scenariusze zajęć GDW, których autorami są nauczyciele wchodzący w skład Zespołu ds. Promocji Zdrowia.

Obszary tematyczne Bezpieczeństwo i pierwsza pomoc Higiena osobista i otoczenia Żywność i żywienie Ruch w życiu człowieka Życie w rodzenie Psychologiczne i środowiskowe aspekty edukacji zdrowotnej Zdrowie psychospołeczne Życie bez nałogów

Rok szkolny 2008/2009 „Honorowe Krwinki” - wejdź w dorosłe życie drugiego człowieka, Konkurs: „Chroń zdrowie swoje, ratuj życie innym” Działalność Grupy Pierwszej Pomocy, „Trzymaj formę” – cykl spotkań z uczniami, Zajęcia edukacyjne na temat chorób cywilizacyjnych, Zajęcia sportowe, „Preferencje żywieniowe młodzieży ZS Nr 1” – ankieta „Żywność ekologiczna” - sesja popularno-naukowa Zajęcia edukacyjne: „Anoreksja i bulimia”, „Wpływ kwasu foliowego na rozwój cewy nerwowej” Zajęcia edukacyjne z profilaktyki uzależnień oraz HIV/AIDS

Akcje 10-12 czerwca 2014 – Giełda Zdrowia pod hasłem: Bezpieczne wakacje: pokazy Pierwszej Pomocy:

Prezentacja: „Sterydy – zło lekceważone

„Masz tylko jedno życie” – prezentacja o skutkach brawury na drogach

Warunki ubiegania się o nadanie Krajowego Certyfikatu SzPZ a) w koncepcji pracy szkoły (lub w dokumencie o innej nazwie) ma wpisane działania z zakresu promocji zdrowia; b) jest członkiem wojewódzkiej sieci SzPZ i posiada wojewódzki certyfikat co najmniej od 3 lat; c) prowadzi podstronę internetową pn. Szkoła Promująca Zdrowie i na bieżąco aktualizuje informacje dotyczące działań prowadzonych w zakresie tworzenia SzPZ.

Zasady ubiegania się o nadanie Krajowego Certyfikatu SzPZ Szkoła powinna: dokonać autoewaluacji swoich działań w zakresie czterech standardów SzPZ, dokonać oceny efektów działań w zakresie dobrego samopoczucia w szkole oraz podejmowanych działań dla umacniania zdrowia, z wykorzystaniem metod i narzędzi dostępnych na stronie internetowej ORE; dokonać publicznej prezentacji wyników autoewaluacji, przedstawić sukcesy oraz wskazać problemy wymagające rozwiązania; złożyć dokumentację, wskazaną we wniosku, do wojewódzkiego koordynatora w odpowiednim terminie podanym w harmonogramie; otrzymać rekomendację wojewódzkiego koordynatora.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY