PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Advertisements

Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
CO TO SĄ PROJEKTY INNOWACYJNE? PROJEKTY INNOWACYJNE WYTYCZNE EFS NIE WSKAZUJĄ ODRĘBNEJ DEFINICJI INNOWACYJNOŚCI.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Zarządzanie systemami dystrybucji
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Strategia personalizacji - kiedy stosować strategię personalizacji, a kiedy kodyfikacji wiedzy?
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Projekt finansowany z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
System akredytacji AKSES
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
T7. Reengineering a inne programy usprawnień.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ]
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Temat: Biznesplan jako pomysł na działalność w usługach.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
PRAKTYKA ROZWOJU EKSPORTU
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Oczekiwana przez inwestora stopa dochodu
Sprzedaż produktu lub usługi
Doradca finansowy.
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
Kierunek: Zarządzanie
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Próg rentowności K. Bondarowska.
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Broszura firmy To miejsce jest doskonałe na określenie misji firmy
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja planu biznesowego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Tytuł – [najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Nazwa firmy Biznesplan.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Nazwa firmy Tytuł prezentacji.
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Zgłoszenie do konkursu
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Zapis prezentacji:

PO CO FIRMIE SPRATEGIA SPRZEDAŻY?

Strategia sprzedaży – co to jest? Strategia sprzedaży definiuje w spójny sposób wszystkie najważniejsze obszary wpływające na wielkość i rentowność sprzedaży: grupy docelowe Klientów i ich preferencje organizację sprzedaży strategię dotarcia do Klientów metody komunikacji z nimi standardy prowadzenia procesu sprzedaży oraz strategię cen. STRATEGIA SPRZEDAŻY PRZYJĘCIE PEWNEJ HIPOTEZY, KTÓRĄ ZWERYFIKUJE RYNEK

Kluczowa rola strategii sprzedaży w firmie komu sprzedajemy z jaką marżą co sprzedajemy jakimi kanałami w jaki sposób Strategia sprzedaży jakie będą priorytety działań w jakiej formie jak będzie zdefiniowany proces sprzedaży jakie role sprzedażowe będą mieli określeni sprzedawcy

Funkcje strategii sprzedaży zwiększa efektywność sprzedaży porządkuje wiele aspektów rozwoju firmy zapewnia przewidywalność pozwoli Ci na dynamiczny wzrost sprzedaży służy jako narzędzie do skalowania biznesu Strategia sprzedaży pozwoli na właściwe określenie oraz osiągniecie celów sprzedażowych weryfikuje pomysł przez rynek punktem wyjścia rozwoju firmy zmusza do dokładnej analizy rynku dzięki niej lepiej poznajesz swojego klienta zwiększa przychody firmy pomoże ocenić skuteczność działań

Gdzie chcemy konkurować? Jakie segmenty klientów chcemy obsługiwać? STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ Gdzie chcemy konkurować? Jakie segmenty klientów chcemy obsługiwać? Na jakich rynkach będziemy działać? Jak będziemy konkurować? Z jaką marżą?

Co decyduje o sukcesie strategii sprzedaży? Dopasowanie do oczekiwań Klientów – Głębokie zrozumienie potrzeb Klientów i przełożenie ich na produkty firmy i sposób obsługi Klientów stanowi o sukcesie najlepszych strategii sprzedaży Kompleksowość – strategia powinna obejmować wszystkie najważniejsze elementy, które wpływają na sukces rynkowy firmy Prostota – skomplikowane strategie sprzedaży rzadko sprawdzają się w praktyce Innowacyjność – Wiele najlepszych strategii sprzedaży zakłada nieszablonowe dla danej branży podejście do sprzedaży Wdrożenie – najlepsze strategie nie istnieją bez wdrożenia

Kiedy warto rozpocząć projekt budowy strategii sprzedaży? Firma nie posiada strategii sprzedaży Dotychczasowa strategia sprzedaży nie przynosi oczekiwanych wyników Na rynku następują duże zmiany w zachowaniach konsumentów, technologiach i działaniu konkurencji Stosowane w obszarze sprzedaży rozwiązania powstały znacznie wcześniej i istnieje obawa, że nie będą dobrze funkcjonowały w zmieniającej się sytuacji rynkowej Konkurencja stosuje „bardziej zaawansowaną” strategię sprzedaży i jej wyniki są lepsze niż naszej firmy

Obecne problemy w sprzedaży Brak precyzji strategii sprzedaży Niewłaściwie dobrana taktyka sprzedaży czyli brak odpowiedniego przełożenia celów na adekwatny plan działań Brak uprocesowienia sprzedaży Trudności w rekrutacji handlowców i manadżerów sprzedaży SKUTEK STRATEGIA SPRZEDAŻY NIE JEST REALIZOWANA

Dlaczego strategia sprzedaży nie działa Sprzedawcy maja za mało spotkań Źle dobrana grupa klientów Sprzedawcy nie domykają transakcji Wskaźnik konwersji jest za niski

Etapy wdrażania strategii sprzedaży SYSTEM MIERNIKÓW AKTYWNOŚCI CELE SPRZEDAŻOWE MONITORING I INTERPRETACJA REZULTATY

Modyfikacja strategii RYNEK SIĘ ZMIENIA - STRATEGIA JEST BŁĘDNA - ŹLE DOBRANI KLIENCI HANDLOWCY ŹRÓDŁEM WIEDZY

Agnieszka Grostal Prowadzący Posiadam ponad 15 lat doświadczenia w budowaniu i wdrażaniu strategii sprzedaży Zarządzałam sprzedażą kompleksowych produktów i usług bankowych dla wszystkich segmentów B2B Doświadczenie zdobywałam w międzynarodowych korporacjach finansowych (Citibank, ING Bank, BBL Asset Management) Posiadam tytuł dr nauk ekonomicznych www.agnieszkagrostal.com Blog o sprzedaży

strategia sprzedaży efektywność i organizacja sprzedaży standardy sprzedaży zarządzanie relacjami z kluczowymi klientami programy motywacji sprzedawców kanały sprzedaży i strategie wielokanałowe organizacja i funkcjonowanie działu handlowego tworzenie programów rozwojowych dla pracowników projektowanie instrumentów diagnozujących kompetencje prognozowanie i nadzorowanie przebiegu procesu sprzedaży pomiar efektywności sprzedaży (analiza wskaźnikowa)

AGNIESZKA GROSTAL Business Sales Strategy Consultant/CEO kom: +48 882 764 675 e-mail: salents@salents.com www.salents.com