Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
informacje i wskazówki dla rodziców
Advertisements

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
6-latek w szkole – radość czy problem?.
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Dojrzałość szkolna o czym każdy rodzic powinien wiedzieć zanim jego dziecko pójdzie do pierwszej klasy Pedagog szkolny Nina Majewska 1.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
„Sześciolatek w szkole”
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
Moje dziecko idzie do szkoły
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Dojrzałość szkolna dziecka 6-letniego.
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Izabela Modzelewska mgr psychologii
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Przygotowanie dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego
GOTOWOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Przygotowanie: Joanna Kaczmarek – pedagog szkolny,
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
SZEŚCIOLATEK STARSZAKIEM CZY JEDNAK PIERWSZAKIEM ? -DYLEMATY RODZICÓW-
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
„Sześciolatek w szkole”
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Czy nasze dziecko może już iść do szkoły? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach

OBOWIĄZEK SZKOLNY W KRAAJACH EUROPEJSKICH

Gotowość szkolna to współgra właściwości dziecka i właściwości szkoły. Osiągnięcie przez dzieci takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwymi i podatnymi na systematyczne nauczanie i wychowanie w klasie pierwszej. prof. S. Szuman Gotowość do nauki nie jest stanem, na który wystarczy czekać, ale trzeba go wykształcić przez stworzenie dziecku warunków stymulujących jego rozwój. prof. J. Cieszyńska Gotowość szkolna to współgra właściwości dziecka i właściwości szkoły. prof. A. Brzezińska

ROZWÓJ PSYCHOMOTO-RYCZNY ROZWÓJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY GOTOWOŚĆ SZKOLNA GOTOWOŚĆ SZKOLNA ROZWÓJ PSYCHOMOTO-RYCZNY ROZWÓJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY ROZWÓJ FIZYCZNY

dojrzałość fizyczna Twoje dziecko poradzi sobie w szkole jeśli jest: zdrowe i odporne na zmęczenie, sprawne ruchowo i manualnie. Ma: orientację przestrzenną, zrównoważoną dynamikę procesów nerwowych. Wybrało dominującą rękę, ucho, oko i nogę.

dojrzałość emocjonalno-społeczna Nawiązuje kontakt z rówieśnikami i nauczycielami. Jest samodzielne i zaradne w sytuacjach codziennych, empatyczne, zrównoważone uczuciowo. Potrafi: podporządkować się normom i regułom społecznym, kontrolować swoje zachowania, z łatwością zaklimatyzować się w nowym środowisku. Wytrwale wykonuje zadania.

dojrzałość w sferze intelektualnej Przejawia aktywność poznawczą. Jest zainteresowanie tym co je otacza. Wykazuje chęć do nauki czytania, pisania, matematyki. Nie ma wady wymowy lub opóźnionego rozwoju mowy. W sposób zrozumiały i logiczny przekazuje myśli, wypowiada się. Koncentruje się na określonym temacie rozmowy czy wykonywanym zadaniu. Łatwo przyswaja i utrwala nowe pojęcia. Wykorzystuje wiedzę w praktyce. Różnicuje porównuje i odtwarza figury geometryczne. Odróżnia kierunki, położenie i proporcje form graficznych. Zapamiętuje proste melodie i rymowanki.

diagnoza gotowości szkolnej Diagnoza jest opisem aktualnego stanu jednostki. Opis ten powinien ujawniać przyczyny oraz sformułować prognozę. To proces a nie jednorazowa ocena. Powinna pozwolić na poznawanie zmian zachodzących w rozwoju. J. Doroszewska

PRZYGOTOWANE DO NAUKI W SZKOLE DZIECKO Jest ciekawe świata, zadaje pytania, Interesuje się czytaniem, pisaniem, matematyką. Bez problemu komunikuje się werbalnie, buduje dłuższe wypowiedzi. Potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami bawi się z nimi, pomaga im. Jest samodzielne, wykazuje inicjatywę, stara się osiągnąć cel. Podejmuje uczenie się pod kierunkiem osoby dorosłej – zapamiętuje i wykonuje polecenia, zależy mu na doprowadzeniu pracy do końca. Jest sprawny pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi figurki z plasteliny, prawidłowo trzyma ołówek/kredkę).

PRZYGOTOWANE DO NAUKI W SZKOLE DZIECKO Potrafi klasyfikować i szeregować. Układa układanki, słucha, ogląda książeczki dla dzieci. Potrafi opowiedzieć historyjkę obrazkową. Rozumie sens umownych znaków. Dzieli zdanie na wyrazy, wyraz na sylaby oraz łączy sylaby w wyraz. Zna i stosuje liczebniki porządkowe. Dodaje i odejmuje liczmany lub przedmioty.

DZIECKO NIE JEST GOTOWE ABY PÓJŚĆ DO SZKOŁY Gdy ma trudności emocjonalne: w zabawie łatwo wybucha złością, obraża się, reaguje bardzo impulsywnie, okazuje lęk, wycofuje się, stara się przebywać blisko osoby dorosłej co utrudnia mu zabawę i naukę w grupie, unika sytuacji wymagających samodzielności. Gdy ma zaburzone procesy poznawcze: napotyka na trudności w spostrzeganiu , klasyfikowaniu, ma trudności z zapamiętywaniem informacji, z trudnością koncentruje się, łatwo rozprasza się. Zaburzona jest mowa dziecka.

DLACZEGO WARTO POSŁAĆ DZIECKO DO SZKOŁY? Szkoła zapewni progres rozwojowy, kształtowanie samodzielności. Program szkolny dostosowany jest do możliwości dziecka. Współczesna szkoła zachowuje proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę. Szkoła wykorzystuje naturalny zapał dziecka do zdobywania nowych umiejętności. Szkoła rozwija samodzielność, odpowiedzialność. Szkoła może być szansą dla dziecka na nowe przyjaźnie.

DECYZJA RODZICÓW ! WSPARCIE PRZEDSZKOLA – przedszkolna diagnoza gotowości szkolnej dziecka WSPARCIE PORADNI – diagnoza rozwoju dziecka i porada PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA nr 2 KATOWICE ul. ŁĘTOWSKIEGO 6A tel. 32 252-79-59 WSPARCIE SZKOŁY – informacja o warunkach nauki