PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komunikacja interpersonalna
Advertisements

Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Socjologia mediów.
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Wystąpienia publiczne.
Komunikacja Niewerbalna
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Kompetencje komunikacyjne
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wyszkach ID grupy:
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Metody komunikacji.
Wykonała: Iwona Rąpała
Komunikacja.
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Komunikacja i jej formy :
Metody komunikacji międzyludzkiej
METODY KOMUNIKACJI.
Komunikacja i jej formy :
METODY KOMUNIKACJI.
SPOSOBY KOMUNIKACJI na przestrzeni wieków
Komunikacja międzyludzka
Metody komunikacji.
Komunikacja.
1 Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Zakłada się, że duże znaczenie.
M e t o d y k o m u n i k a c j i Izabela Stróż I g.
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Co to jest komunikacja? Komunikacja to wymiana informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa, gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikowania się.
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
Komunikowanie siĘ.
Sposoby Komunikacji. Definicja Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na.
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID.
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
 Komunikacja (komunikowanie się) – wymiany informacji, przekazywanie jej treści między uczestnikami procesu - NADAWCĄ i ODBIORCĄ; odbywa się za pomocą.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Komunikacja. Definicja komunikacji Komunikacja -to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
Metody Komunikacji.
Definicja oraz metody komunikowania się.  Komunikacja ( łac. communicatio) – jest to wymiana informacji między jej uczestnikami. Do komunikacji służyć.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola wymowy w komunikacji społecznej. Definicja mowy wg Leona Kaczmarka ojca logopedii polskiej Mowa jest aktem w procesie językowego porozumienia się.
Mówiący jest zawsze swoim słuchaczem, co pozwala na: śledzenie własnych wypowiedzi (self- monitoring) i na sprawdzanie, jakoś coś zostało powiedziane i.
KULTURA JĘZYKA.
Komunikacja: proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Nośnikami danych mogą być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty,
Wystąpienia publiczne Akcja Masz Głos, Masz Wybór
WIELCY OBYWATELE MAŁYCH SZKÓŁ
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Zapis prezentacji:

PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Zasady i proces komunikacji interpersonalnej

Pojęcie i etapy komunikacji interpersonalnej Komunikacja interpersonalna jest to proces porozumiewania się z innymi ludźmi, dzięki któremu dochodzi do wymiany informacji. Komunikacja interpersonalna składa się z następujących etapów: 1. Formułowanie komunikatu (informacji, sygnału, przekazu) 2. Nadawanie komunikatu 3. Przesyłanie komunikatu 4. Odbiór komunikatu

Rodzaje komunikatów KOMUNIKATY Słowne (werbalne) Niewerbalne Ustne Pisemne

Komunikaty ustne Komunikaty ustne są przekazywane w trakcie rozmów bezpośrednich, dyskusji w grupie lub w postaci plotek czy pogłosek. Zalety komunikatów ustnych: możliwość szybkiego ich przekazania możliwość szybkiego otrzymania informacji zwrotnej Wada komunikatów ustnych: jeżeli w ich przekazywaniu uczestniczy więcej osób - wówczas bardzo często dochodzi do zniekształcenia komunikatu

Komunikaty pisemne Komunikaty pisemne są przekazywane za pomocą zapisanych słów i symboli. Przykładowe formy komunikatów pisemnych: notatki listy tradycyjne poczta elektroniczna (e-maile) faksy ogłoszenia komunikaty obwieszczenia Zalety komunikatów pisemnych: uzyskanie pewności, że nie zostaną one zniekształcone są bardziej precyzyjne i jasne od komunikatów ustnych Wady komunikatów pisemnych: ich przygotowanie i przekazanie wymaga więcej czasu niż przygotowanie i przekazanie komunikatów ustnych otrzymanie informacji zwrotnej nie jest tak szybkie jak w przypadku komunikatów ustnych

Komunikaty niewerbalne Komunikaty niewerbalne są przekazywane za pomocą symboli pozasłownych. Są one określane również jako mowa ciała lub język ciała (ang. body language). Jeżeli komunikaty niewerbalne są wysyłane świadomie i są zgodne z komunikatami werbalnymi, ułatwiają proces komunikacji interpersonalnej. Jeżeli komunikaty niewerbalne są przekazywane nieświadomie i nie są zgodne z komunikatami werbalnymi, utrudniają proces komunikacji interpersonalnej. Komunikaty niewerbalne mogą być wyrażane poprzez: gesty ton głosu mimikę uśmiech spojrzenie ułożenie ciała ubiór

Model procesu komunikacji interpersonalnej   Nadawca informacji Odbiorca informacji Nadawanie informacji Odbiór informacji Reakcja na informację  Nadawanie informacji polega na przekazaniu informacji, która powinna być zrozumiana przez odbiorcę zgodnie z intencją nadawcy i która powinna wy-wołać skutek, o jaki nadawcy informacji chodziło. Odbiór informacji polega na zrozumieniu przez odbiorcę zarówno treści informacji, jak i intencji nadawcy. Reakcja na informację jest to działanie odbiorcy wywołane otrzymaną informacją. Reakcja na informację może być zgodna lub niezgodna z intencją nadawcy. Reakcja zgodna występuje wówczas, gdy proces komunikacji interpersonalnej przebiegał bez żadnych zniekształceń. Zniekształcenia w procesie komunikacji interpersonalnej mogą spowodować reakcję odbiorcy informacji inną od oczekiwanej przez nadawcę. Zniekształcenia te są efektem występowania barier w procesie komunikacji interpersonalnej.

Zniekształcenia w procesie komunikacji interpersonalnej Przyczyny zniekształceń w procesie komunikacji interpersonalnej: 1. Stosowanie uproszczeń i skrótów przez nadawcę komunikatu - nadawca informacji powinien dążyć do najwierniejszego przekazania swoich myśli. 2. Niezrozumienie informacji przez odbiorcę, co spowodowane jest: • wieloznacznością i różnym rozumieniem tych samych słów • posługiwaniem się przez nadawcę językiem niezrozumiałym dla odbiorcy • dokonywaniem przez odbiorcę oceny otrzymywanych informacji (np. odbiorca może uznać niektóre informacje za mało istotne) 3. Brak akceptacji przez odbiorcę otrzymanej informacji: • informacje przekazywane przez nadawcę nie wywołają oczekiwanej reakcji odbiorcy 4. Inne przyczyny: • pośpiech • zdenerwowanie • zmęczenie • stres

Sposoby eliminowania zniekształceń w procesie komunikacji interpersonalnej jasne i jednoznaczne formułowania wypowiedzi posługiwania się słowami i wyrażeniami zrozumiałymi dla odbiorcy unikanie zbędnych treści i nieistotnych szczegółów słuchanie drugiej strony nieprzerywanie wypowiedzi drugiej strony okazywanie cierpliwości i zainteresowania tym, co mówi druga strona zadawanie pytań pozwalających ustalić właściwą treść otrzymanego komunikatu unikanie sytuacji konfliktowych powtarzanie wypowiedzi rozmówcy w celu potwierdzenia, że zostały one właściwie zrozumiane odbieranie sygnałów niewerbalnych przekazywanych przez rozmówcę utrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą taktowne i kulturalne zachowanie wobec rozmówcy przyjazne nastawienie wyrażające się odpowiednim wyrazem twarzy i postawą ciała

Zapraszamy na naszą stronę internetową: Dziękujemy za uwagę! Zapraszamy na naszą stronę internetową: www.ekonomik.biz.pl Wszelkie uwagi i sugestie dotyczące prezentacji prosimy zgłaszać na adres: biuro@ekonomik.biz.pl