Zarządzanie licencjami – jak robić to dobrze? julita.sroczynska@deviniti.com +48 730-005-748
Deviniti jest jedynym w Polsce Partnerem Atlassiana o statusach Platinum i Enterprise.
Agenda Ekosystem Atlassiana Hosting licencji Wielkość licencji Koszty licencji Efektywne zarządzanie licencjami – przykłady Q&A Agenda
Cloud Hosting licencji Server Data Center
Cloud Server Data Center subskrypcja roczna konieczność odnawiania co 12 miesięcy hostowane w infrastrukturze Atlassiana Server licencja bezterminowa z 12-miesięcznym wsparciem Producenta możliwość odnowienia wsparcia po upływie roku dane przechowywane są we własnej infrastrukturze Data Center Cloud Server Data Center
Cloud Brak konieczności zarządzania serwerem Brak konieczności dokonywania upgrade Brak skomplikowanej instalacji Łatwy w użytkowaniu Domena logowania xxx.atlassian.net Ograniczenie liczby użytkowników do 2000 Ograniczenie użycia dysku Brak dostępu do kodu źródłowego Cloud
Server Dostęp do kodów źródłowych – możliwość customizacji Bardzo duża ilość pluginów dostępnych na Marketplace Możliwość logowania z ustalonej przez siebie domeny Możliwa nieograniczona liczba użytkowników Server Konieczność instalacji we własnym zakresie (lub przez nas) Wdrożenie (customiazacje) mogą wymagać dłuższego czasu i większych środków finansowych Konieczność hostowania we własnym zakresie i zarządzania serwerem, na którym jest zainstalowana aplikacja
Data Center Wysoka wydajność aplikacji Klastrowanie typu active-active Zero Downtime Upgrades - dla Jira Disaster Recovery - dla Jira, Confluence oraz Bitbucket Dostęp do kodów źródłowych – możliwość customizacji Duża liczba pluginów Możliwość logowania z ustalonej przez siebie domeny Możliwa nieograniczona liczba użytkowników Data Center Konieczność instalacji we własnym zakresie (lub przez nas) Wdrożenie (customiazacje) mogą wymagać dłuższego czasu i większych środków finansowych Konieczność hostowania we własnym zakresie i zarządzania serwerem, na którym jest zainstalowana aplikacja
Cloud, Server, Data Center Czynniki determinujące wybór: Stosowana w firmie polityka przechowywania danych Szczegółowe wymagania funkcjonalne Ilość użytkowników Wymagana dostępność aplikacji Inne Cloud, Server, Data Center - co wybrać?
Wielkość licencji
Typy użytkowników determinujących wielkość licencji Jira (Software/Core), Confluence, Bitbucket, FishEye & Crucible (FishEye musi być przynajmniej w takiej samej wielkości co Crucible) HipChat Agent Jira Service Desk Agent zdalny Bamboo Użytkownicy Crowd Typy użytkowników determinujących wielkość licencji
Jira (Software/Core), Confluence Cloud:10, 15, 25, 50, 100, 200, 300, …, 600, 800, 1000, …, 2000 Server: 10, 25, 50, 100, 250, 500, 2000, 10000, Unlimited Data Center: 500, 1000, 2000, …, 10000, 15000, 20000, …, 50000, Unlimited Bitbucket Cloud: tylko płatność miesięczna zależna od ilości użytkowników (Unlimited) Server: 10, 25, 50, 100, 250, 500, 2000 Data Center: 25, 50, 100, 250, 500, 2000, 3000, …, 30000 FishEye & Crucible Cloud: 5, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 2000 Server: 5, 10, 25, 50, 100, 250, 500, 2000, unlimited users Wielkości licencji
Wielkości licencji HipChat JIRA Service Desk Bamboo Crowd Data Center: 10, 25, 50, 100, 250, 500, 1000, 2000, …, 10000, 15000, 20000 JIRA Service Desk Cloud: 3, 5, 10, 15, 25, 50, 100, 200, …, 600, 800, 1000, …, 2000 Server: 3, 5, 15, 25, 50, 100, 250, Unlimited Data Center: 50, 100, 250, 500, 750, 1000, 2000, 3000, …, 14000, Unlimited Bamboo Server: 0, 1, 5, 10, 25, 100, 250, 500, 1000 Crowd Server: 50, 100, 500, Unlimited Data Center: 500, 1000, 2000, …, 10000, 15000, 20000, Unlimited Wielkości licencji
Apps muszą być co najmniej w takiej samej wielkości jak licencja główna, żeby działały. Wielkość apps Jira Core 50 + Jira Software 100 ---> app Jira 100 Jira Software 500 + Jira Service Desk 15 ---> app Jira 500 Confluence 250 ---> app Confluence 250 Bitbucket 100 ---> app Bitbucket 100
Koszt licencji
Koszt odnowienia wsparcia subskrypcji Cloud Server Data Center koszt odnowienia subskrypcji = koszt zakupu licencji Server koszt odnowienia wsparcia = ½ kosztu zakupu licencji Data Center Koszt odnowienia wsparcia subskrypcji
Co daje nam wsparcie? Support Atlassiana, klucze do licencji deweloperskich – środowisk testowych, dostęp do nowych funkcji i udoskonaleń. Co daje nam wsparcie?
Koszt rozszerzenia Cloud Server Data Center Wyceniane indywidualnie – zależne od okresu jaki pozostał do końca subskrypcji Server Koszt zakupu nowej licencji w większej wielkości – ½ kosztu zakupu nowej licencji w mniejszej wielkości Data Center Koszt rozszerzenia
Efektywne zarządzanie licencjami
my.atlassian.com
Kto ma dostęp do kluczy licencyjnych? my.atlassian.com Kto ma dostęp do kluczy licencyjnych? atlassian@firma.com licencje@firma.com myatlassian@firma.com
Wyrównanie okresów wsparcia
Renewal i za chwile upgrade? Maintenance: 12 miesięcy od daty wygaśnięcia poprzedniego okresu wsparcia New / Upgrade Maintenance: 12 miesięcy od daty realizacji Renewal i za chwile upgrade?
Jira Software (Server) 100 Users Renewal 100 Users – 3 300,00 USD Upgrade do 250 Users – 9 900,00 USD Renewal 250 Users – 6 600,00 USD JEST: Renewal: 19.03.2018 | Maintenance: 12.04.2018 – 12.04.2019 Upgrade: 19.07.2018 | Maintenance: 19.07.2018 – 19.07.2019 = 13 200,00 USD za 15 miesięcy wsparcia ---> 880,00 USD/miesiąc POWINNO BYĆ: Upgrade: 09.04.2019 | Maintenance: 09.04.2019 – 09.04.2020 13 200,00 USD za 24 miesiące wsparcia ---> 550,00 USD/miesiąc Renewal i za chwilę upgrade?
Jira Software (Server) 100 Users -> 250 Users -> 500 Users Upgrade ze 100 do 250 Users – 9 900,00 USD Upgrade z 250 do 500 Users – 13 200,00 USD Upgrade ze 100 do 500 Users – 16 500,00 USD Renewal 500 Users – 19 800,00 USD JEST: Upgrade do 250: 19.03.2018 | Maintenance: 19.03.2018 – 19.03.2019 Upgrade do 500: 06.06.2018 | Maintenance: 06.07.2018 – 06.07.2019 23 100,00 USD za 15 miesięcy wsparcia --- > 1 540,00 USD/miesiąc Upgrade i za chwilę upgrade?
Jira Software (Server) 100 Users -> 250 Users -> 500 Users 1) POWINNO BYĆ: Upgrade do 500: 19.03.2018 | Maintenance: 19.03.2018 – 19.03.2019 16 500,00 USD za 12 miesięcy wsparcia --- > 1 375,00 USD/miesiąc 4 950,00 USD za 3 miesiące wsparcia 21 450,00 USD za 15 miesięcy wsparcia ---> 1 430,00 USD/miesiąc 2) POWINNO BYĆ: Upgrade do 250: 19.03.2018 | Maintenance: 19.03.2018 – 19.03.2019 Upgrade do 500: 06.08.2018 | Maintenance: 06.07.2018 – 06.07.2019 23 100,00 USD za 17 miesięcy wsparcia --- > 1 360,00 USD/miesiąc Upgrade i za chwilę upgrade?
Jeśli zwiększamy wielkość licencji o jeden stopień - jak najbliżej końca okresu wsparcia. Jeśli zwiększamy wielkość licencji o kilka stopni – wyliczyć indywidualnie. Kiedy robić upgrade?
Q&A Thank you!