Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Advertisements

Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Założenia projektu pozakonkursowego MNiSW w IV osi priorytetowej POIR Mateusz Gaczyński Departament Innowacji i Rozwoju MNiSW ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „PRZERWA NA SOK” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Józefa Bema w Ostrołęce maj 2016r.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Kryteria oceny projektów inwestycyjnych Jacek Adamski, Gdańsk,
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Co to jest spacer edukacyjny?
Dofinansowanie UE [PLN]
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
JAK DZIAŁAMY W FIRMIE? DZIAŁ HANDLOWY TELESALES
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
Zarządzanie rozwojem firmy
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Sprzedaż produktu lub usługi
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
- efektywne wsparcie doradcze
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
Kierunek: Zarządzanie
TRZECIE spotkanie Zespołu
JAK ZAPEWNIĆ CIĄGŁOŚĆ WIEDZY I DOSTĘP DO WYKWALIFIKOWANYCH PRACOWNIKÓW W DEFICYTOWYM ZAWODZIE Jacek Wójcik
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Program profilaktyczno-wychowawczy
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Zarządzanie Studia II stopnia
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Zgłoszenie do konkursu
Zgłoszenie do konkursu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenie w ramach kategorii Najlepszy Team Leader Contact Center
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Małopolski Festiwal Innowacji
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej Mentoring Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej

Plan Istota, pojęcia Kluczowe obszary wdrożeń Ważne umiejętności Rola HR Podsumowanie

Istota, pojęcia Mentoring Wspomaganie pracowników w osiąganiu celów rozwojowych i biznesowych w oparciu o ich potencjał z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia mentora Źródło: CoachWise™

Istota, pojęcia Źródło: CoachWise™

Istota, pojęcia Źródło: CoachWise™

Istota, pojęcia Zastosowania Biznes: Rozwój menedżerów, talentów, ekspertów Rozwój przedsiębiorczości Uczelnie: Przyszli absolwenci, doktoranci Kształcenie: Transfer praktycznej wiedzy i zawodowe umiejętności (lekarze, inżynierowie)

Istota, pojęcia Mentor Uczestnik / „Mentee” Program Projekt Zarządzający Sponsor

Istota, pojęcia Wsparcie awansów Mentor Uczestnik Program Projekt Zarządzający Sponsor Kadra Dyrektorska (2 szczeble powyżej uczestników) Specjaliści przygotowywani do awansu menedżerskiego Zaplanowanie i przeprowadzenie drogi do awansu 12 spotkań w odstępach miesięcznych Proces, etapy uruchomienia programu Manager ds. Coachingu i Mentoringu (pół etatu) Prezes Zarządu

Istota, pojęcia Program Youth Business Poland Mentor Uczestnik Program Projekt Zarządzający Sponsor Doświadczony przedsiębiorca, menedżer Początkujący przedsiębiorca (do 300 rocznie) Rozwój przedsiębiorstwa i przedsiębiorcy, 6 spotkań w odstępach miesięcznych Proces, etapy uruchomienia programu Kierownik projektu (pół etat) Książę Walii, Karol

Kluczowe obszary wdrożeń Istota programu Zespół i zarządzanie Tworzenie par Mentor-Uczestnik Wsparcie i monitorowanie programu Proces mentoringu Ewaluacja programu Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Istota programu Zespół i zarządzanie Tworzenie par Mentor-Uczestnik Wsparcie i monitorowanie programu Proces mentoringu Ewaluacja programu Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Istota programu Kwalifikacje zespołu zarządzającego programem Role i obowiązki w projekcie: Przywództwo (sponsor) Zarządzanie projektem Informacje i zasoby wykorzystane we wdrożeniu programu Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Tworzenie par Mentor-Uczestnik Identyfikacja Mentora: proces znalezienia odpowiednich Mentorów Ocena Mentora: określenie motywacji Mentora oraz jego mocnych stron, które może zaoferować Mentees Wprowadzenie i ocena Mentee: ocena potrzeb rozwojowych Mentee Dopasowanie Mentor-Mentee: proces dopasowywania par (matching) Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Tworzenie par Mentor-Uczestnik Inicjacja relacji mentoringowej: wprowadzenie dla Mentorów i Mentee – proces pomocy w zrozumieniu procesu mentoringu, roli, oczekiwań i celów Proces mający na celu ich wsparcie w rozwijaniu relacji. Kształcenie: proces identyfikacji potrzeb szkoleniowych oraz ich realizacja Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Wsparcie i monitorowanie programu Bariery w osiągnięciu sukcesu : zidentyfikowanie co działa, a co nie działa i dlaczego Proces likwidowania barier Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Proces Mentoringu Sposób monitorowania wdrażania mentoringu Sprawdzenie, czy relacja z Mentorem pomaga Mentee w realizowaniu potrzeb rozwojowych Sprawdzenie, czy relacja mentoringowa pomaga Mentee w realizacji jego indywidualnych celów Źródło: CoachWise™, IMA

Kluczowe obszary wdrożeń Ewaluacja programu Sprawdzenie, czy program mentoringu spełnia swoje cele i zadania Sukces programu w zakresie realizacji wszystkich celów programu Źródło: CoachWise™, IMA

Umiejętności Mentor Źródło: CoachWise™, IMA

Umiejętności Uczestnik Potencjał, potencjał, potencjał Motywacja Otwartość Determinacja Organizacja własna Źródło: CoachWise™, IMA

Umiejętności Uczestnik Potencjał, potencjał, potencjał Motywacja Otwartość Determinacja Organizacja własna Źródło: CoachWise™, IMA

Rola HR Specyfika powoływania „wirtualnego” zespołu mentorów, realizującego program w wolnym czasie, dodatkowo w stosunku do swoich podstawowych zadań powoduje konieczność: stałej uwagi okazywania uznania, doceniania utrzymywania atencji Sponsora ciągłości, systematyczności działań Źródło: CoachWise™

Rola HR Specyfika powoływania „wirtualnego” zespołu mentorów, realizującego program w wolnym czasie, dodatkowo w stosunku do swoich podstawowych zadań powoduje konieczność: stałej uwagi okazywania uznania, doceniania utrzymywania atencji Sponsora ciągłości, systematyczności działań Źródło: CoachWise™

Podsumowanie Wdrażanie programów mentoringowych daje organizacjom wartość niedostępną w żaden inny sposób. Mentoring tworzy kulturę współdziałania, współodpowiedzialności, wspierania się i dzielenia się wiedzą Programy mentoringowe wymagają szczególnej uważności i planowaniu na etapie ich inicjowania oraz ciągłości i systematyczności w ich zarządzaniu. Źródło: CoachWise™