Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Advertisements

Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
DZIECI 6-LETNIE IDĄ DO SZKOŁY CZYLI KILKA SŁÓW O GOTOWOŚCI SZKOLNEJ 6-LATKA.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
PRZEDSZKOLE CZY SZKOŁA? „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.” Janusz Korczak.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Kącik przedszkolaka.
Kącik przedszkolaka.
Sześciolatek idzie do szkoły
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 5 w Katowicach
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Aktywny RODZIC.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Programy nauczania.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Sześciolatek w obliczu zmian
Sylabusy.
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Informacja dla rodziców.
Metoda projektu.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Szkoła Promująca Zdrowie
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
6-LATEK W SZKOLE.
Program profilaktyczno-wychowawczy
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Uczeń z afazją motoryczną w szkole
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Propozycja MEN i ORE „Pakiet do samokształcenia dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej” – działania doskonalące i wspierające organizowanie procesu.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA Gotowość szkolna to odpowiednie funkcjonowanie dziecka w obszarach: poznawczym, fizycznym, społecznym, emocjonalnym.
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Przygotowanie: Joanna Kaczmarek – pedagog szkolny,
Dlaczego warto czytać?.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Dzień Zdrowia w Gimnazjum nr 6
Ocena jakościowa- zdecydowana większość dzieci nie miała trudności adaptacyjnych w szkole Wniosek- należy kontynuować współprace przedszkola ze szkołą.
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
„Sześciolatek w szkole”
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Specyficzne trudności w uczeniu się
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Czy nasze dziecko może już iść do szkoły? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach

OBOWIĄZEK SZKOLNY W KRAAJACH EUROPEJSKICH

Gotowość szkolna to współgra właściwości dziecka i właściwości szkoły. Osiągnięcie przez dzieci takiego poziomu rozwoju fizycznego, społecznego i psychicznego, który czyni je wrażliwymi i podatnymi na systematyczne nauczanie i wychowanie w klasie pierwszej. prof. S. Szuman Gotowość do nauki nie jest stanem, na który wystarczy czekać, ale trzeba go wykształcić przez stworzenie dziecku warunków stymulujących jego rozwój. prof. J. Cieszyńska Gotowość szkolna to współgra właściwości dziecka i właściwości szkoły. prof. A. Brzezińska

ROZWÓJ PSYCHOMOTO-RYCZNY ROZWÓJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY GOTOWOŚĆ SZKOLNA GOTOWOŚĆ SZKOLNA ROZWÓJ PSYCHOMOTO-RYCZNY ROZWÓJ EMOCJONALNO-SPOŁECZNY ROZWÓJ FIZYCZNY

dojrzałość fizyczna Twoje dziecko poradzi sobie w szkole jeśli jest: zdrowe i odporne na zmęczenie, sprawne ruchowo i manualnie. Ma: orientację przestrzenną, zrównoważoną dynamikę procesów nerwowych. Wybrało dominującą rękę, ucho, oko i nogę.

dojrzałość emocjonalno-społeczna Nawiązuje kontakt z rówieśnikami i nauczycielami. Jest samodzielne i zaradne w sytuacjach codziennych, empatyczne, zrównoważone uczuciowo. Potrafi: podporządkować się normom i regułom społecznym, kontrolować swoje zachowania, z łatwością zaklimatyzować się w nowym środowisku. Wytrwale wykonuje zadania.

dojrzałość w sferze intelektualnej Przejawia aktywność poznawczą. Jest zainteresowanie tym co je otacza. Wykazuje chęć do nauki czytania, pisania, matematyki. Nie ma wady wymowy lub opóźnionego rozwoju mowy. W sposób zrozumiały i logiczny przekazuje myśli, wypowiada się. Koncentruje się na określonym temacie rozmowy czy wykonywanym zadaniu. Łatwo przyswaja i utrwala nowe pojęcia. Wykorzystuje wiedzę w praktyce. Różnicuje porównuje i odtwarza figury geometryczne. Odróżnia kierunki, położenie i proporcje form graficznych. Zapamiętuje proste melodie i rymowanki.

diagnoza gotowości szkolnej Diagnoza jest opisem aktualnego stanu jednostki. Opis ten powinien ujawniać przyczyny oraz sformułować prognozę. To proces a nie jednorazowa ocena. Powinna pozwolić na poznawanie zmian zachodzących w rozwoju. J. Doroszewska

PRZYGOTOWANE DO NAUKI W SZKOLE DZIECKO Jest ciekawe świata, zadaje pytania, Interesuje się czytaniem, pisaniem, matematyką. Bez problemu komunikuje się werbalnie, buduje dłuższe wypowiedzi. Potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami bawi się z nimi, pomaga im. Jest samodzielne, wykazuje inicjatywę, stara się osiągnąć cel. Podejmuje uczenie się pod kierunkiem osoby dorosłej – zapamiętuje i wykonuje polecenia, zależy mu na doprowadzeniu pracy do końca. Jest sprawny pod względem ruchowym i manualnym (łapie piłkę, buduje z drobnych klocków, lepi figurki z plasteliny, prawidłowo trzyma ołówek/kredkę).

PRZYGOTOWANE DO NAUKI W SZKOLE DZIECKO Potrafi klasyfikować i szeregować. Układa układanki, słucha, ogląda książeczki dla dzieci. Potrafi opowiedzieć historyjkę obrazkową. Rozumie sens umownych znaków. Dzieli zdanie na wyrazy, wyraz na sylaby oraz łączy sylaby w wyraz. Zna i stosuje liczebniki porządkowe. Dodaje i odejmuje liczmany lub przedmioty.

DZIECKO NIE JEST GOTOWE ABY PÓJŚĆ DO SZKOŁY Gdy ma trudności emocjonalne: w zabawie łatwo wybucha złością, obraża się, reaguje bardzo impulsywnie, okazuje lęk, wycofuje się, stara się przebywać blisko osoby dorosłej co utrudnia mu zabawę i naukę w grupie, unika sytuacji wymagających samodzielności. Gdy ma zaburzone procesy poznawcze: napotyka na trudności w spostrzeganiu , klasyfikowaniu, ma trudności z zapamiętywaniem informacji, z trudnością koncentruje się, łatwo rozprasza się. Zaburzona jest mowa dziecka.

DLACZEGO WARTO POSŁAĆ DZIECKO DO SZKOŁY? Szkoła zapewni progres rozwojowy, kształtowanie samodzielności. Program szkolny dostosowany jest do możliwości dziecka. Współczesna szkoła zachowuje proporcje pomiędzy nauką w ławce, a nauką poprzez zabawę. Szkoła wykorzystuje naturalny zapał dziecka do zdobywania nowych umiejętności. Szkoła rozwija samodzielność, odpowiedzialność. Szkoła może być szansą dla dziecka na nowe przyjaźnie.

DECYZJA RODZICÓW ! WSPARCIE PRZEDSZKOLA – przedszkolna diagnoza gotowości szkolnej dziecka WSPARCIE PORADNI – diagnoza rozwoju dziecka i porada PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA nr 2 KATOWICE ul. ŁĘTOWSKIEGO 6A tel. 32 252-79-59 WSPARCIE SZKOŁY – informacja o warunkach nauki