Prezentacja instytucji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zmiany w prawie w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Ramy prawne i zasady współpracy PPP- P w Ślesinie z dyrektorami
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Podstawy prawne, rola psychologa,
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Dokumenty wydawane przez poradnie psychologiczno - pedagogiczne – zasady sporządzania oraz formy ich realizacji. Halina Tabor Patrycja Krasnowska Janina.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
„…mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi…”
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

Prezentacja instytucji

Historia Poradni 31 grudnia 1971r. powołano do działania Poradnię Wychowawczo – Zawodową.

Historia Poradni Poradnia swoja pierwszą siedzibę posiadała w domu prywatnym w Działdowie przy ul. Zacisze. W tych warunkach Poradnia funkcjonowała do 1979r.

Zatrudnienie Zaczynała bardzo skromnie. Zatrudniała: 1 psychologa 2 pedagogów kierownika jednostki. Obecnie zatrudnia: 5 psychologów, 3 logopedów, (w tym surdologopedę, neurologopedę) 5 pedagogów,(w tym tyflopedagoga, surdopedagoga) 5 pedagogów (na część etatu) fizjoterapeutę (na część etatu) Lekarza konsultanta (na część etatu)

Historia poradni Zapadła decyzja o przeniesieniu poradni do siedziby w Domu Nauczyciela na ul. Hallera. Zajmowaliśmy tam na I piętrze 7 pomieszczeń

Filia w Lidzbarku W 1986r. powołano do życia filię naszej placówki w Lidzbarku, która działa do dzisiaj w tej formie zapewniając dostęp do usług bliżej środowiska lidzbarskiego gdzie pracują: Psycholog, Logopeda, Pedagog’ Kierownik – pedagog.

W 1994r. poradnia przeniosła się do budynku przy ul. Grunwaldzkiej 7 . Tu pracowaliśmy do 2004 r.  

Historia poradni W 2004 roku zarząd Powiatu podjął decyzję o przeniesieniu naszej placówki do budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Jagiełły 6/8, gdzie poradnia miała swoją siedzibę do styczna br.

Warunki lokalowe W związku z realizacją kolejnych zadań związanych min. z wypełnieniem zadań statutowych oraz przedzielanych kolejnych zadań przez przepisy prawa oświatowego potrzeba było polepszyć warunki lokalowe naszej instytucji. W 2016 r. Zarząd Powiatu podjął decyzję o budowie nowej siedziby dla naszej placówki.

Obecnie

Co robimy? Działalność Zespołu Orzekającego. Orzekamy o potrzebie kształcenia specjalnego: niepełnosprawnych intelektualnie, niepełnosprawnych ruchowo, sprzężonych niepełnosprawnościach, Od 2009r. Autyzmie, w tym Zespole Aspergera, Słabym słyszeniu, Słabym widzeniu, Wydajemy orzeczenia o nauczaniu indywidualnym oraz opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju.

Co robimy? Na terenie placówki realizujemy: terapię psychologiczną, w tym terapię rodzinną terapię pedagogiczną Terapię logopedyczną (neurologopedyczną) surodologopedyczną Terapie surdopedagogiczną (słabosłyszący) Terapię tyflopedagogiczną (słabowidzący) Socjoterapię Zajęcia z tzw. „szkoły dla rodziców” wg teorii Gordona Grupowe zajęcia rozwijające umiejętności społeczne (tzw. kompetencje miękkie) - grupa „odyseuszy” Odyssey of the mind. Wspieramy rozwój społeczny dzieci zdolnych Realizujemy zajęcia z doradztwa zawodowego.

Co robimy? Poradnia realizuje swoje zadania w formie: diagnozy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej; opiniowania; indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży; terapii rodziny; grup wsparcia; mediacji; interwencji kryzysowej; warsztatów; porad i konsultacji; udziału w zebraniach rad pedagogicznych; wykładów i prelekcji; działalności informacyjno-szkoleniowej;

Praca poza placówką Zadania specjalistów realizowane poza Poradnią: wsparcie merytoryczne dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno- pedagogicznej; udział w zespołach powołanych w przedszkolach, szkołach i placówkach dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; warsztaty i szkolenia dla rodziców nauczycieli i wychowawców; zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży; porady i konsultacje dla uczniów, rodziców, nauczycieli, wychowawców; badania przesiewowe; badania diagnostyczne; badania ankietowe uczniów.

Co robimy? Przeprowadzamy badania: Psychologiczne, Pedagogiczne, Logopedyczne. Konsultacje lekarskie (praca na dokumentach) w efekcie których wydajemy opinie w sprawach:

Efekt badań Wydajemy opinie w sprawie: Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej. Odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego. Zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej. Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia: a) z chorobą przewlekłą, b) z odchyleniem rozwojowym c) zaburzeń zachowania i emocji Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub toku nauki.

Efekty badań Objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce z uwagi na: a) przejawiane predyspozycje lub uzdolnienia, b) przejawiane niepowodzenia edukacyjne, c) deficyty kompetencji i zaburzenia sprawności językowej d) sytuację kryzysową lub traumatyczną, e) trudną sytuację bytowo – społeczną rodziny, f) trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wynikającymi z wcześniejszym kształceniem za granicą. Objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub zindywidualizowaną ścieżką kształcenia.

Efekty badań Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania ze względu na specyficzne trudności w uczeniu się lub ryzyko ich wystąpienia. Spełniania przez dziecko obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych. Zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu. I innych opinii

Co robimy? W ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka i jego rodziny (od wykrycia niepełnosprawności do pójścia do szkoły) prowadzimy zajęcia dla 21 dzieci : Terapię logopedyczną, Terapię SI Terapię pedagogiczną Trapię psychologiczną Fizjoterapię

Co robimy? W ramach realizacji rządowego programu wspierania dzieci i ich rodzin z tzw. ustawy „Za życiem” prowadzimy zajęcia dla 36 dzieci : Terapię logopedyczną, Terapię SI Terapię pedagogiczną Trapię psychologiczną Fizjoterapię

Konferencje Organizujemy konferencje tematyczne dla nauczycieli i innych podmiotów działających na rzecz dzieci i młodzieży. Przykładowe tematy: Inteligencja, a funkcjonowanie szkolne uczniów. Dyspraksja – kiedy wykonywanie prostej czynności staje się problemem. Współczesne formy zniewoleń – kiedy przyjemność przeradza się w uzależnienie.