Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata. Projekt „Mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Flaga Wielkiej Brytanii
Sprawozdanie z pobytu w dniach od 23. 06. 2017 do 30. 06. 2017r Sprawozdanie z pobytu w dniach od 23.06.2017 do 30.06.2017r. w Richard Lenguage School w Bournemouth. W dniach od 23.06.2017r. do 30.06. 2017r. brałam udział projekcie pod nazwą „Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.” W kursie języka angielskiego realizowany był ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu: Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej, którego beneficjentem jest Zespół Szkół w Klęce. Richard Lenguage College, to najstarsza szkoła językowa w Anglii właśnie, w tej szkole nauczyciele z naszej szkoły odbywali w różnych terminach kurs języka angielskiego. Udział w projektach europejskich stanowi punkt wyjścia do rozwoju i modernizacji szkoły, nadaje jej europejski wymiar, poszerza horyzonty, otwiera na świat. Realizując założenia poprzednich projektów, chcemy, aby kolejne obejmowały większą ilość kadry oraz uczniów.
Dlaczego brałam udział w projekcie? Głównym celem mojego udziału w projekcie było nabycie i podniesienie znajomości języka angielskiego, który w obecnych czasach jest jednym z podstawowych języków obcych, którym posługują się ludzie na całym świecie. Szkoła w Klęce od kilku lat w swoim programie nauczania realizuje naukę dwóch języków. Potrzeba nauczania języków obcych wynika z kontaktów, jakie szkoła ma w państwach europejskich między innymi w Niemczech, Anglii oraz we Włoszech. Najważniejszą potrzebą szkoły w Klęce jest pogłębienie znajomości języków obcych, które dają większe możliwości w kontaktach międzynarodowych. Pozwalają one na poznawanie Europy, świata a zarazem uczą tolerancji, łamania stereotypów, pokonywania lęków przed nowym i otwierają umysły na kreatywne działania, które są podstawą podnoszenia jakości pracy szkoły. Dzięki kontaktom międzynarodowym, szkołą w Klecę postrzegana jest jako instytucja innowacyjna i bogata w różnorodne działania. Wzbogacają one ofertę edukacyjną naszej placówki i przyczyniają się do zaspokojenia często nieosiągalnych w środowisku wiejskim potrzeb, m.in.: wyjazdy do krajów europejskich, kontakty z uczniami ze szkół zaprzyjaźnionych ze szkołą w Klęce, nawiązanie kontaktów koleżeńskich i przyjaźni rodzinnych, zapobieganie wykluczeniu dzieci ze środowisk wiejskich, pokazanie innych kultur i społeczeństw, poznanie przyrody, różnorodności w świecie, akceptacji innych środowisk, łamanie barier językowych. Poprzez wyjazdy nauczycieli i kadry kierowniczej szkoła poprawia i szuka nowych rozwiązań organizacyjnych oraz wprowadza nowe metody nauczania, które poprawiają poziom edukacji we współczesnym świecie. Nowe metody nauczania się niezbędne w obecnym procesie uczenia się, co stanowi klucz do podnoszenia własnych kompetencji, jak również zwiększa szanse każdego ucznia na odkrywanie własnej ścieżki przyszłej edukacji i kariery. Pobyt w Szkole językowej w Anglii, w Richard Lenguage w Bournemout rozbudził moje chęci uczenia się języka angielskiego, a również w pewnym stopniu przyczynił się do innego spojrzenia na poznawanie języków obcych w naturalnym środowisku. Taka potrzeba powinna być wyrabiana wśród uczniów szkoły podstawowej.
Autobusem z lotniska w Stansted do Londynu
Dworzec autobusowy w Londynie
Czerwony piętrowy autobus – znak rozpoznawczy
Tak nas powitała jedna z większych stolic Europy
Przerwa na Lunch w Londynie
Pierwszy dzień naszego pobytu w Bournemouth.
Przyjemny odpoczynek po zajęciach
Pierwsze kroki w Language College
Justyna w kontakcie z rodziną
Przed szkołą Richard…
Cd… ze znajomymi z Częstochowy
Przejazd przez ulice Londynu w drodze do B
U goszczącej mnie rodziny, urodziny syna Johna
Karta autobusowa
Po zajęciach relaks na irish coffee w przemiłej kawiarence.