Podstawa programowa WF założenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Sprawozdanie z realizacji programu współpracy Miasta i Gminy Skoki z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Gimnazjum nr 37 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. K. Baczyńskiego w Warszawie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I bezpieczeństwo na drogach 1 godz. lekcyjna.
Opiekun osób starszych
Awans zawodowy nauczycieli.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Monitorowanie zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół podstawowych. PROGRAM „BEZPIECZNI OD PODSTAW” JAKO PRZYKŁAD ODDZIAŁYWAŃ PROFILAKTYCZNYCH SKIEROWANYCH.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
SOSW jest placówką przeznaczoną dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Szkoła Podstawowa Specjalna.
SOCCER ITALIAN STYLE OBOZY SOCCER ITALIAN WE WŁOSZECH Florencja – rok 2014 S. BombardieriM. Mazzantini.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Aktywny RODZIC.
Przyroda.
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Co każdy Rodzic wiedzieć powinien czyli
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Sześciolatek w obliczu zmian
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Człowiek w systemie transportowym
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
NABÓR DO I KLASY Z ROZSZERZONĄ ILOŚCIĄ GODZIN WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
w powiatach malborskim i sztumskim”
Szkoła Promująca Zdrowie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Program profilaktyczno-wychowawczy
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
WYCHOWANIE FIZYCZNE W SZKOŁACH PONADPODSTAWOWYCH
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Podstawa programowa WF założenia RODN „WOM” Katowice dr Tomasz Grad Podstawa programowa WF założenia

Blok: Rozwój fizyczny i sprawność fizyczna diagnoza i interpretacja rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej Pomiar sprawności fizycznej jako wskazanie mocnych i słabych stron a nie jako kryterium oceny Rozróżnianie pojęć : diagnoza i ocenianie Przykład: Klasa IV Wiedza: wymienia cechy prawidłowej postawy ciała Umiejętności: demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne

Blok: Aktywność fizyczna Indywidualne i zespołowe formy rekreacyjno-sportowe Zasada stopniowania trudności w kontekście rozwoju psychofizycznego ucznia Nowoczesne formy ruchowe, aktywności fizyczne z krajów europejskich Wykorzystanie technologii w celu monitorowania i planowania aktywności fizycznej Przykład: klasy V-VII Wiedza: opisuje zasady wybranej gry rekreacyjnej pochodzącej z innego kraju europejskiego Umiejętności: wykonuje dowolny skok przez przyrząd z asekuracją

Blok: Bezpieczeństwo w aktywności fizycznej Organizacja bezpiecznego miejsca ćwiczeń oraz doboru sprzętu Bezpieczeństwo własne i współćwiczących Przykład: klasy V-VI Wiedza: omawia zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach w różnych porach roku Umiejętności: wykonuje elementy samoobrony

Blok: Edukacja zdrowotna Zdrowie i jego diagnozowanie w kontekście rozwoju cywilizacyjnego Łączenie zdrowia z kompetencjami społecznymi Zdrowy styl życia Przykład: klasy VII-VIII Wiedza: wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie dojrzewania Umiejętności: demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze

Blok cało etapowy: kompetencje społeczne Kształtowanie własnego rozwoju i uczestnictwo w życiu społecznym Etyka postępowania Uwzględnienie wymagań z tego bloku w kryteriach oceny z wf Przykład: współpracuje w grupie szanując poglądy i wysiłki innych ludzi, wykazując się asertywnością i empatią

Ocenianie Ocena z wf uwzględnia przede wszystkim wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków, systematyczność udziału w zajęciach oraz aktywność w działaniach podejmowanych na rzecz szkolnej kultury fizycznej. Dodatkowo należy uwzględnić opanowanie kompetencji społecznych W ocenie śródrocznej/końcowej uwzględniać oceny z zajęć do wyboru W przypadku wymagań z edukacji zdrowotnej uwzględniać samoocenę, ocenę rówieśniczą, oraz ocenę wytworów/projektów uczniowskich