KWIECIEŃ 2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Advertisements

1 Szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych. 2 Wykorzystanie wyników sprawdzianów w planowaniu pracy nauczycieli przedmiotów matematyczno- przyrodniczych.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
REKRUTACJA –KROK PO KROKU Przygotowano na podstawie Zarządzenia nr 12/2016 Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie ustalenia.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część III.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko- pomorskim w 2013 r. cz.3 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Części składowe treści pisma
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
TRZECIE spotkanie Zespołu
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zgłoszenie do konkursu
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 3.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Analiza i interpretacja wyników egzaminu ósmoklasisty, wykorzystanie wniosków z analizy do poprawy jakości kształcenia Joanna Maźniewska 6 luty 2019 r.
Zapis prezentacji:

KWIECIEŃ 2014

Arkusz egzaminacyjny w wersji standardowej zawierał 26 zadań, w tym 20 zamkniętych wyboru wielokrotnego oraz 6 otwartych. Rozwiązywali go uczniowie bez dysfunkcji i z dysleksją rozwojową. Podstawę zadań sprawdzających czytanie stanowił tekst popularnonaukowy J. J. Herlingera Zaklęty dźwięk oraz wiersz J. K. Weintrauba Muzyka. Zadania sprawdzające pisanie polegały na zredagowaniu ogłoszenia o zbiórce książek i zabawek na loterię oraz na napisaniu opowiadania, którego bohaterowie wspólnie znajdują rozwiązanie jakiegoś problemu. Za poprawne wykonanie wszystkich zadań uczeń mógł otrzymać 40 punktów.

Odchylenie standardowe Łatwość w obszarach standardów 1.Podstawowe dane statystyczne. Zakres Liczba zdających Rozstęp wyników Średni wynik Odchylenie standardowe Łatwość w obszarach standardów I. II. III. IV. V. Województwo 36959 0 - 40 25.4 8.0 0.77 0.56 0.68 0.61 Powiat 964 5 - 40 26.2 7.4 0.80 0.53 0.60 0.71 0.65 Szkoła 28 8 - 38 24.7 7.6 0.50 0.64

Przedziały pkt. dla kraju 2.Na podstawie wyników sprawdzianu wyznaczono przedziały dla dziewięciostopniowej skali staninowej. W kolejnych staninach (od 1 do 9) znajdują się coraz wyższe wyniki. Nazwy staninów Najniższy Bardzo niski Niski Niżej średni Średni Wyżej średni Wysoki Bardzo wysoki Najwyższy Skala 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Przedziały pkt. dla kraju 0-10 11-14 15-19 20-24 25-29 30-32 33-35 36-37 38-40 Teoret. 4% 7% 12% 17% 20% Kraj 4.3% 6.2% 17.3% 22.5% 14.6% 13% 6% 4.1% Powiat 3.0% 4.9% 11.7% 18.2% 24.2% 15.9% 13.7% 5.1% 3.4% Szkoła 7.1% 3.6% 10.7% 25.0% 21.4% 14.3% 0.0% A 6.7% 13.3% 20.0% 26.7% B 7.7% 30.8% 15.4% 23.1%

3. Rozkład punktów - szkoła

4. Wskaźniki łatwości

5. Łatwość czynności – szkoła. Na podstawie powyższego wykresu przeprowadzono analizę sprawdzianu w Szkole Podstawowej nr 40. Jako kryterium przyjęto wartość wskaźnika równą lub mniejszą 0,5.

ZESPÓŁ NAUCZYCIELI PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH   Czytanie Na podstawie średniego wyniku uzyskanego za zadania sprawdzające czytanie (80% punktów możliwych do zdobycia) można dojść do wniosku, że szóstoklasiści opanowali tę umiejętność w stopniu zadowalającym. Należy więc dalej kształtować koncentrację i zainteresowania uczniów poprzez dobór ciekawych, dobrze napisanych tekstów, szczególnie popularnonaukowych. Wdrażać ich do aktywnego czytania, analizowania związków przyczynowo - skutkowych, wyciągania wniosków, analizowania struktury tekstu. Pokazywać, jakie są skutki powierzchownego nieuważnego czytania tekstów (zwłaszcza informacyjnych). Ważne jest także nieustanne kształtowanie refleksji nad znaczeniem słów i wyrażeń oraz precyzja wypowiedzi.

Pisanie Szóstoklasiści musieli wykazać się umiejętnością napisania tekstu użytkowego – ogłoszenia o organizowanej przez samorząd szkolny zbiórce książek i zabawek przeznaczonych na loterię – oraz opowiadania zainspirowanego powiedzeniem co dwie głowy, to nie jedna, którego bohaterowie wspólnie znajdowali rozwiązanie jakiegoś problemu. Łącznie za napisanie obu tekstów można było otrzymać 10 punktów; przeciętny wynik szóstoklasisty to niecałe 6 punktów. Podstawowe informacje – niezbędne do napisania ogłoszenia – dotyczące przedmiotu zbiórki (książki i/lub zabawki), celu (loteria) i organizatora zawarto w poleceniu do zadania. Uczniowie mieli tylko samodzielnie określić termin i miejsce/lub sposób zbiórki fantów..

Funkcjonalny tekst użytkowy – zaproszenie lub ogłoszenie – powinien mieć precyzyjnie określony cel i zawierać informacje umożliwiające odbiorcy reakcję zgodną z intencją nadawcy. Wydaje się, że uczniowie nie znają wyróżników podstawowych tekstów użytkowych lub nie wiążą ich z celem, któremu dany tekst ma służyć; odtwarzają wyuczone formuły, zapominając określić, co chcą jako autorzy tekstu uzyskać, jakiej oczekują reakcji odbiorców. Nie dostrzegają praktycznego aspektu tekstu użytkowego, więc często pomijają istotne dla adresata informacje, pozwalające mu na podjęcie odpowiedniego działania. działania.

Drugie zadanie polegało na napisaniu opowiadania Drugie zadanie polegało na napisaniu opowiadania. Sprawdzano i niezależnie punktowano następujące aspekty wypowiedzi: rozwinięcie tematu (treść), celowe stosowanie środków językowych służących funkcjonalności stylu oraz formułowanie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym. W sumie uczeń mógł uzyskać 8 punktów. Poziom wykonania tego zadania wyniósł 52%, co oznacza, że przeciętny uczeń uzyskał za nie niecałe 5 punktów.

Treść i forma opowiadania były punktowane w zależności od osiągniętego przez piszącego poziomu. Za realizację rozwiniętą i urozmaiconą uczeń otrzymywał 3 punkty, za ogólnikową i schematyczną – 2 punkty, a za podjęcie tylko próby napisania opowiadania – 1 punkt. Za spełnienie warunków zapisanych w kryterium stylu uczeń mógł otrzymać 1 punkt, w kryterium poprawności językowej 2 punkty, a za ortografię i interpunkcję po jednym punkcie. Kryteria poprawnościowe, w których brano pod uwagę liczbę popełnionych błędów, były uzależnione od długości pracy – opowiadania dłuższe miały wyższy limit dopuszczalnych błędów. Spośród pięciu wymienionych aspektów najwyżej została oceniona treść opowiadań – za rozwinięcie tematu uczniowie otrzymali średnio 60% punktów możliwych do uzyskania.  

Tylko 18% uczniów otrzymało punkt za funkcjonalny, dostosowany do treści i formy styl wypowiedzi, bogate słownictwo, zróżnicowaną składnię. Zasób leksykalny przeciętnego dwunastolatka jest dość ubogi. Najczęściej występującym w opowiadaniach mankamentem stylistycznym jest monotonia leksykalna i składniowa. Zdarza się, że uczniowie nie panują nad składnią, nad ramami konstrukcyjnymi własnej wypowiedzi, nieumiejętnie wprowadzają dialog do narracji. Budują dłuższe teksty pisane na wzór wypowiedzi mówionych, prostymi zdaniami, na ogół odtwarzając tylko ciąg zdarzeń.

Przestrzeganie norm ortograficznych sprawdzane było dwoma różnymi zadaniami. W krótkim, zazwyczaj jednozdaniowym, ogłoszeniu wymagano w pełni poprawnego zapisu. W dłuższej pracy pisemnej dopuszczano sporadyczne błędy: w opowiadaniu nieprzekraczającym 17 linijek tekstu uczeń mógł popełnić nie więcej niż 2 błędy, a w pracach obszerniejszych nie więcej niż 3 błędy. Średni wynik to 57% punktów. Uczniowie nadal mają trudności w poprawnym stosowaniu zasad ortografii i interpunkcji. W wypowiedziach pisemnych popełniają błędy nawet w wyrazach przepisanych z polecenia Nagminnym błędem jest fonetyczny zapis wyrazów. Przyczyną tego zjawiska jest przypuszczalnie rozwój technologii komunikacyjnych. Najczęstsze błędy interpunkcyjne są konsekwencją nieznajomości, a może nawet braku świadomości, budowy składniowej wypowiedzenia. Za poprawność interpunkcyjną punkty otrzymało 64% piszących.

Wnioski:   Należy ćwiczyć redagowanie funkcjonalnych tekstów użytkowych w sytuacjach praktycznych, np. redagowanie ogłoszenia o zbiórce makulatury; Powinno się zadbać o kształtowanie dostosowanego do treści i formy stylu wypowiedzi, bogacenie słownictwa, zróżnicowaną składnię, wzbogacanie zasobu leksykalnego uczniów.

Wdrażanie wniosków: Na podstawie ustaleń z ewaluacji wewnętrznej proponujemy: Przedstawić wyniki i wnioski ze sprawdzianu uczniom podczas godzin wychowawczych. Przypomnieć rodzicom i uczniom o nowej formule Sprawdzianu 2015 Zachęcać uczniów do odwiedzania stron OKE, CKE w celu rozwiązywania testów. Umieścić informację o wnioskach z analizy próbnych sprawdzianów w języku zrozumiałym dla uczniów. Przedstawić wyniki i wstępne wnioski ze sprawdzianu rodzicom podczas zebrań.