Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Advertisements

Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
1 1 Analiza wyników egzaminów zewnętrznych w 2013 roku Miasto Gdańsk Gdańska Rada Oświatowa, 14 listopada 2013 roku Barbara Przychodzeń Wydział Badań i.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Uczniowie Liczba uczniów w woj. lubelskim % Uczniowie rozwiązujący zadania w arkuszu standardowym bez dysleksji rozwojowej ,8% z dysleksją.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
LICZBA UCZNIÓW W GIMNAZJACH POZNAŃSKICH, KTÓRZY UKOŃCZYLI SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ POZA POZNANIEM Dzielnica Grunwald Jeżyce Nowe Miasto.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
System edukacji w Polsce
zmiany od września w naszych placówkach
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
I LO im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie
Egzamin ósmoklasisty.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
REFORMA EDUKACJI
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2017 Na podstawie OKE Jaworzno Opracowanie Własne:
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
MATURA 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
MATURA 2018.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
LOSY ABSOLWENTÓW LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
CV Liceum Ogólnokształcące
MATURA 2019.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018 XXIII LO im. Nauczycieli Tajnego Nauczania W Lublinie

Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: Wyniki egzaminów Opracowano celem przedstawienia Radzie Pedagogicznej, Uczniom i Rodzicom. Na podstawie dotychczas opublikowanych materiałów dokonano analizy: zdawalności egzaminów obowiązkowych średnich wyników na wszystkich poziomach zdawania porównania wyniku średniego w szkole z wynikami CKE i uzyskanymi w województwie lubelskim Porównania tych wyników w skali centylowej

Informacja o zdających Do egzaminu przystąpiło: 258 absolwentów ubiegłego roku szkolnego z czego: 1 osoba nie zdała matury a 22 osoby mają prawo do egzaminu poprawkowego 43 absolwentów z lat ubiegłych w tym 4 zdających egzamin w starej formule z czego 1 osoba nie zdała a 3 maja prawo do egzaminu poprawkowego

EGZAMINY OBOWIĄZKOWE

Zdawalność Absolwenci 2018 Wszyscy zdający Zdali Mają prawo do poprawki Nie zdali CKE 79,7% 14,8% 5,5% Województwo 79,3% 5,9% XXIII LO 90,7% 8,6% 0,4%

Zdawalność Absolwenci liceów ogólnokształcących CKE Województwo XXIII LO Zdali Mają prawo do poprawki Nie zdali 85,3% 10,6% 4,1% 85,4% 10,7% 3,9% 90,7% 8,6% 0,4%

Rozkład niezdanych egzaminów w klasacH Język polski Język angielski Matematyka 3a - 9 3b 1 3 3c 3d 3e 1ustny 3 pisemne 1 pisemny 3f 2 3g 3h 3i

Jak odczytywać wyniki w skali centylowej Wynik na skali centylowej to odsetek liczby maturzystów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego przedmiotu na określonym poziomie wynik taki sam j lub niższy. Na przykład jeśli wynik centylowy wyniesie 87, będzie to oznaczać, że 87% wszystkich maturzystów, którzy przystąpili do tego egzaminu, uzyskało za rozwiązanie zadań wynik taki sam lub niższy, a 13% maturzystów uzyskało wynik wyższy. Wynik na skali centylowej pozwala ocenić osiągnięcia na tle osiągnięć wszystkich maturzystów.

Wyniki egzaminów obowiązkowych

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka polskiego

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z matematyki

Porównanie wyników klas z egzaminu obowiązkowego z języka angielskiego

Porównanie wyników egzaminów ustnych i pisemnych Język polski MPO-P1-pisemny 56,1% MPO-1- ustny 70,2% Język angielski MJA-P1-pisemny 75,4% MJA-1- ustny 68,3% Język francuski MJF-P1-pisemny 92,0% MJF-1- ustny 90,0% Język hiszpański MJH-P1- pisemny 58,7% MJH-1- ustny 53,9% Język niemiecki MJN-P1-pisemny 51,0% MJN-1- ustny 55,0% Język włoski MJR-P1-pisemny 82,0% MJR-1- ustny 100,0%

Wnioski: Zdawalność egzaminu w terminie głównym wyniosła 90,7% i jest wyższa niż w CKE i województwie, tylko jedna osoba nie ma prawo do poprawki zaś 21 do niej przystąpiło. Egzaminy obowiązkowe poza językiem hiszpańskim i niemieckim nasi absolwenci zdali lepiej niż średni uczeń w Polsce i województwie. Wyniki średnie szkoły mieszczą się w centylach od 48 d0 55 z przedmiotów: język polski, język angielski, matematyka, pozostałe języki wybrali pojedynczy uczniowie dlatego nie podlegają one porównaniu statystycznemu . Dla matematyki i języka angielskiego widać wpływ realizowanego rozszerzenia i dwujęzyczności na wynik egzaminu na poziomie podstawowym. Dla egzaminu z języka polskiego takiej zależności nie widać. Język polski na poziomie podstawowym najlepiej zdały klasy biologiczno-chemiczne. Wyniki egzaminu ustnego (ocenianie wewnętrzne) są porównywalne do pisemnego ( ocenianie zewnętrzne)z większości języków. Z języka polskiego na egzaminach ustnych uczniowie uzyskali wyniki wyższe o 12 p.p. od wyników zewnętrznych zaś z języka angielskiego niższe o 7 p.p,

eGZAMINY DODATKOWE

Porównanie wybieralności przedmiotów

Poziom rozszerzony Porównanie Wyników XXIII LO do ogółu populacji

Poziom rozszerzony- Porównanie Wyników XXIII Lo do wyników absolwentów liceów ogólnokształcących

Poziom dwujęzyczny:

WNIOSKI: Statystyczny uczeń naszej szkoły zdawał dwa przedmioty dodatkowe. Widać wyraźny spadek wybieralności dodatkowych arkuszy na poziomie dwujęzycznym. Żaden z uczniów nie zdawał egzaminu o z języka angielskiego, biologii, chemii i fizyki na poziomie dwujęzycznym. Wybieralność przedmiotów dodatkowych pokrywała się z rozszerzeniami realizowanymi w szkole. Najwyższą wybieralność ma język angielski, geografia, biologia , chemia i matematyka. Najniższą wybieralność z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym ma język hiszpański, historia sztuki i informatyka. Z geografii szkoła osiągnęła wyniki powyżej średniej CKE i województwa z pozostałych przedmiotów te wyniki są niższe.

WYNIKI Z PRZEDMIOTÓW DODATKOWYCH Z PODZIAŁEM NA KLASY Wyróżniono klasy realizujące przedmiot w zakresie rozszerzonym.

JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI Klasa A 19 Klasa B 17 Klasa C 27 Klasa D 8 Klasa E 16 Klasa F 12 Klasa G Klasa H 18 Klasa I 25

BIOLOGIA Klasa A Klasa B 1 Klasa C Klasa D 21 Klasa E Klasa F 28 Klasa B 1 Klasa C Klasa D 21 Klasa E Klasa F 28 Klasa G Klasa H 18 Klasa I

CHEMIA Klasa A Klasa B 1 Klasa C Klasa D 18 Klasa E Klasa F 15 Klasa G Klasa B 1 Klasa C Klasa D 18 Klasa E Klasa F 15 Klasa G Klasa H 6 Klasa I

FIZYKA Klasa A Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E 8 Klasa F Klasa G Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E 8 Klasa F Klasa G Klasa H Klasa I

GEOGRAFIA Klasa A Klasa B 29 Klasa C 23 Klasa D Klasa E 3 Klasa F Klasa B 29 Klasa C 23 Klasa D Klasa E 3 Klasa F Klasa G 18 Klasa H Klasa I 15

HISTORIA Klasa A 8 Klasa B Klasa C 2 Klasa D Klasa E Klasa F Klasa G Klasa C 2 Klasa D Klasa E Klasa F Klasa G Klasa H Klasa I

MATEMATYKA Klasa A Klasa B Klasa C 1 Klasa D Klasa E 27 Klasa F Klasa B Klasa C 1 Klasa D Klasa E 27 Klasa F Klasa G 16 Klasa H Klasa I 14

Wiedza o społeczeństwie Klasa A 2 Klasa B 8 Klasa C Klasa D Klasa E Klasa F Klasa G Klasa H Klasa I

Historia sztuki Klasa A Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E Klasa F Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E Klasa F Klasa G 2 Klasa H Klasa I

Informatyka Klasa A Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E 1 Klasa F Klasa G Klasa B Klasa C Klasa D Klasa E 1 Klasa F Klasa G Klasa H Klasa I

Wnioski

Wyniki uczniów z egzaminów dodatkowych są niższe niż w CKE i województwie a zatem niezadowalające. Wyniki egzaminów dodatkowych potwierdzają opinię nauczycieli o niskiej motywacji uczniów. Uczniowie w sposób niezadowalający korzystali z zajęć dodatkowych prowadzonych dla nich przez wszystkich nauczycieli. Frekwencja na zajęciach była niska. Uczniowie nie pracowali systematycznie. W wielu przypadkach zbyt późno rozpoczęli powtórzenie materiału. Zajęcia dodatkowe poświęcane były głównie na uzupełnianie wiedzy . Uczniowie nie byli zmotywowani do zdobycia wysokiego wyniku na egzaminach dodatkowym ponieważ egzaminy te nie mają progu zdawalności. Na wielu kierunkach studiów są wolne miejsca a progi rekrutacji są bardzo niskie. Komisje przedmiotowe nie wypracowały skutecznych metod motywowania uczniów uzdolnionych do rozwijania swoich zainteresowań.

Rekomendacje

Wszyscy nauczyciele powinni dążyć do podniesienia wyników egzaminu maturalnego w szkole na obu poziomach. Zespoły przedmiotowe przeanalizują czy stosowane metody i formy pracy oraz systemy oceniania pozwalają efektywnie realizować podstawę programową i wymagania egzaminacyjne 0raz rozwijać zainteresowania uczniów rekrutowanych do szkoły z coraz niższą motywacja do nauki. Zespoły nauczycieli uczących w klasach dwujęzycznych omówią prawdopodobne przyczyny coraz niższego zainteresowania egzaminami na poziomie dwujęzycznym .

Nauczyciele we wrześniu zapoznają uczniów z wymaganiami egzaminacyjnymi na poziomie rozszerzonym, aby uczniowie uniknęli przypadkowych wyborów. Wychowawcy podejmą działania skierowane do uczniów i rodziców podnoszące ich świadomość, że zbyt duża liczba zdawanych egzaminów dodatkowych obniża możliwość zdania ich na wysokim poziomie procentowym. Wychowawcy zapoznają uczniów i rodziców z ofertą zajęc dodatkowych i uświadomią im, że tylko systematyczne i aktywne uczestnictwo zwiększa szanse edukacyjne uczniów.

Dziękuję za uwagę Opracowanie: Jolanta Maciaś