Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POŁĄCZENIE SIŁ TO POCZĄTEK, POZOSTANIE RAZEM TO POSTĘP, WSPÓLNA PRACA TO SUKCES. HENRY FORD ROLA I ZADANIA DORADCY ZAWODOWEGO W REALIZACJI ZADAŃ EDUKACYJNO-DORADCZYCH.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Aktywny RODZIC.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
System akredytacji AKSES
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Układ Tytuł W DRODZE DO KARIERY doradztwo zawodowe w praktyce Podtytuł
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
w powiatach malborskim i sztumskim”
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Program profilaktyczno-wychowawczy
Staże europejskie drogą do sukcesu
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Czym jest Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo?
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Aktywny RODZIC.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Eksperyment edukacją przyszłości
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Szkolny Punkt Informacji i Kariery SPInK-a

Województwo Małopolskie w latach 2016-2021 realizuje projekt poza konkursowy „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”. Projekt wdrażany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa Małopolskiego na lata 2014-2020-10. Osi Priorytetowej Wiedza i Kompetencje, działania 10.2 Rozwój kształcenia zawodowego, poddziałania 10.2.3 Koordynacja kształcenia zawodowego uczniów. Jednym z parterów projektu jest Gmina ChełmieC – realizująca zadanieMw wyznaczonych placówkach, między innymi w Szkole Podstawowej w Biczycach Dolnych. Celem projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” jest zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów kształcących się w szkołach zawodowych, poprzez poprawę efektywności kształcenia zawodowego oraz podniesienie u uczniów małopolskich gimnazjów zdolności do podejmowania właściwych decyzji dotyczących dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej między innymi poprzez tworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery (SPInKa) w gimnazjach

W ramach projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II” na terenie szkoły zostaje utworzony Szkolny Punkt Informacji i Kariery (SPInKa) w którym jest prowadzone doradztwo edukacyjno – zawodowe dla uczniów.     Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach   Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.

W naszej szkole projekt jest realizowany od 01.09.2017 r. Adresowany jest on do uczniów II i III klasy gimnazjum oraz VII klasy szkoły podstawowej. Udział w projekcie jest bezpłatny. Każdy uczestnik, po ukończeniu zajęć, otrzyma zaświadczenie. ukończenia zajęć z doradctwa edukacyjo-zawodowego

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE   Dostarczenie Formularzu zgłoszenia (do 14.06.2017 r.) Osoby zakwalifikowane dostarczą do 22.06.2017 r. wypełnione i podpisane następujące dokumenty: Deklarację uczestnictwa w projekcie Oświadczenie uczestnika projektu Formularz: Zakres danych osobowych do systemu

WARUNKI UKOŃCZENIA ZAJĘĆ I UZYSKANIA ZAŚWIADCZENIA złożenie podpisanych i poprawnie wypełnionych dokumentów   uczestnictwo w zajęciach z doradztwa edukacyjno– zawodowego przygotowanie wspólnie z doradcą Indywidualnego Planu Działania

Funkcjonowanie SPInK-i Główne cele funkcjonowania Szkolnego Punktu Informacji i Kariery

  Przygotowanie uczniów do świadomego wyboru zawodu zgodnie z ich zainteresowaniami i możliwościami. Kształtowanie wśród uczniów postawy przedsiębiorczości i aktywności wobec pracy (aktywizacja zawodowa). Rozbudzanie aspiracji zawodowych wśród uczniów i motywowanie ich do działania. Kształtowanie umiejętności wśród uczniów analizowania swoich cech osobowości w aspekcie wyboru zawodu. Dostarczanie uczniom informacji o zawodach, wymaganiach rynku pracy, o systemie szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Kształtowanie wśród uczniów umiejętności pracy w zespole, komunikatywności, zaangażowania.

Kształtowanie wśród uczniów szacunku do pracy.   Kształtowanie wśród uczniów umiejętności podejmowania decyzji. Przygotowanie uczniów do samodzielnego i aktywnego kształtowania swojej drogi zawodowej, rozwój umiejętności rozpoznawania własnych zasobów osobistych i ich wykorzystywania w kształtowaniu swojej drogi zawodowej. Kształcenie wśród uczniów nawyków nieustannego planowania przyszłości i konsekwentnego dążenia do realizacji celu. Kształtowanie wśród uczniów postawy otwartości na wiedzę i prezentowania swojej osobowości. Kreowanie wśród uczniów postaw aktywnych, przezwyciężania bierności, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresowych.

Pogłębianie, uporządkowanie wiedzy uczniów na temat struktury i funkcjonowania szkół ponadgimnazjalnych. Wdrażanie do samodzielnego poszukiwania informacji dotyczących wyboru dalszego kierunku kształcenia i zawodu, na temat rynku pracy. Zapoznanie z podstawami prawa pracy, poznanie zasad i trendów rządzących rynkiem pracy. Przekazywanie uczniom informacji dotyczących budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej.   Promocja oferty edukacyjnej formalnej i nieformalnej przygotowującej do wykonywania określonych zawodów. Upowszechnianie wśród uczniów i ich rodziców wiedzy o deficytowych, mało znanych oraz nowych zawodach.

SPInKi działają w oparciu o program przygotowany przez Partnera koncepcyjno- merytorycznego projektu - Centrum Psychologii i Pedagogiki Politechniki Krakowskiej (CPiP), specjalizujące się m.in. w realizacji studiów podyplomowych z zawodowego zakresu doradztwa CPiP zapewnia także materiały dydaktyczne na zajęcia warsztatowe oraz model Indywidualnego Planu Działania. Doradcy prowadzący SPiNkę zobowiązani są realizować zajęcia w oparciu o przekazany im program i materiały, z możliwością poszerzenia o własne propozycje.

W ramach godzin zajęć warsztatowych doradca/nauczyciel może proponować uczniom różnego rodzaju aktywności np. Wycieczki do zakładów pracy Udział w Targach Edukacyjnych Spotkania z przedstawicielami różnych zawodów Debaty tematyczne Gry, konkursy, zabawy, quizy Włączanie uczniów Szkolnego Punktu do działań związanych z tworzeniem bazy informacyjnej Poradnictwo indywidualne Udzielanie indywidualnych porad edukacyjnych i zawodowych uczniom; Praca nad przygotowaniem Indywidualnego Planu Działania dla uczniów; Kierowanie uczniów w szczególnych przypadkach do specjalistów.