EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
krotka, zwięzła, rzeczowa wypowiedź użytkownika o charakterze informacyjnym CECHY : krótkość, zwięzłość, skrótowość, konkretność, rzeczowość, przejrzystość,
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Egzamin ósmoklasisty.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Test diagnostyczny dla klas pierwszych z języka polskiego
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
REFORMA EDUKACJI
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
SPOTKANIE Z RODZICAMI klasy siódmej SP w Marianowie
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA POLSKIEGO
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2018
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 11 stycznia 2018 Katarzyna Weiss Sieć współpracy

Cele warsztatów Informacje ogólne na temat egzaminu ósmoklasisty Informacje dodatkowe dotyczące egzaminu Omówienie arkusza egzaminacyjnego Omówienie przykładowych zadań egzaminacyjnych

INFORMACJE OGÓLNE Egzamin ósmoklasisty obowiązuje od roku szkolnego 2018/2019 Jest egzaminem obowiązkowym Egzamin z języka angielskiego odbywa się w kwietniu, trzeciego dnia egzaminów Wyniki egzaminu – w dniu zakończenia roku szkolnego

Komisja egzaminacyjna Jeden poziom egzaminu – A2+/B1 Egzamin obejmuje struktury gramatyczne, które są ujęte w informatorze Egzamin TYLKO z języka, którego uczeń uczył się w szkole Może to być język nauczany jako drugi Komisja egzaminacyjna

INFORMACJE dodatkowe Uprawnienia laureatów i finalistów konkursów Uprawnienia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Harmonogram i informacje dot. egzaminu pojawią się 1 września 2018

ARKUSZ EGZAMINACYJNy Egzamin trwa 90 minut Od 45 do 55 zadań w 12 – 15 wiązkach Typy zadań: zamknięte i otwarte Zadania egzaminacyjne obejmują: •Rozumienie ze słuchu • Rozumienie tekstów pisanych •Znajomość funkcji językowych •Znajomość środków językowych •Wypowiedź pisemna.

Zadania egzaminacyjne będą obejmowały Umiejętności opisane w nastepujących wymaganiach ogólnych: Znajomość środków językowych Rozumienie wypowiedzi Tworzenie wypowiedzi Reagowanie na wypowiedzi Przetwarzanie wypowiedzi

1. Rozumienie ze słuchu ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne, czytane przez rodzimych użytkowników języka CZAS TRWANIA - ok. 20–25 minut LICZBA ZADAŃ -12–14 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 20–25%

TYPY ZADAŃ: zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami - odpowiedzi na pytania

2. Znajomość funkcji językowych krótkie teksty lub materiał ikonograficzny wysłuchane krótkie (jedno-, dwuzdaniowe) wypowiedzi LICZBA ZADAŃ – 10–12 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 15–20%

TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami

3. Rozumienie tekstów pisanych ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne, część oparta na materiale ikonograficznym ŁĄCZNA DŁUGOŚĆ TEKSTÓW - do 850 wyrazów LICZBA ZADAŃ - 12–16 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 25–30%

TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: - wybór wielokrotny - dobieranie zadania otwarte: - zadanie z luką/lukami - odpowiedzi na pytania

4. Znajomość środków językowych ŹRÓDŁA TEKSTÓW - teksty adaptowane lub oryginalne Zadania oparte są na pojedynczych zdaniach lub krótkich tekstach, część oparta na materiale ikonograficznym LICZBA ZADAŃ - 10–12 (3–4 wiązki, w tym przynajmniej 1 wiązka z zadaniami otwartymi) UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM – ok. 15–20%

TYPY ZADAŃ : zadania zamknięte: wybór wielokrotny dobieranie zadania otwarte: zadanie z luką/lukami parafraza zdań tłumaczenie fragmentów zdań na język obcy układanie fragmentów zdań z podanych elementów leksykalnych

5. Wypowiedź pisemna krótki tekst informacyjny z elementami opisu, opowiadania, zaproszenia, wyrażania i uzasadniania opinii itp., zgodnie ze wskazówkami podanymi w poleceniu RODZAJ WYPOWIEDZI - notatka, ogłoszenie, zaproszenie, wiadomość, e-mail, wpis na blogu DŁUGOŚĆ WYPOWIEDZI - 50–120 wyrazów UDZIAŁ W WYNIKU SUMARYCZNYM - ok. 20%

CHARAKTERYSTYKA ZADANIA TYP ZADANIA - zadanie otwarte jedno zadanie (bez możliwości wyboru) polecenie w języku polskim w poleceniu podane trzy podpunkty, które zdający powinien rozwinąć w wypowiedzi podany początek wypowiedzi

ZASADY OCENIANIA Zadania zamknięte: - 1 pkt – poprawna odpowiedź. 0 pkt – odpowiedź niepoprawna lub brak odpowiedzi Zadania otwarte: Odpowiedź musi być komunikatywna. Odpowiedź nie jest akceptowana, jeśli:

błędy zmieniają znaczenie słowa, np. meet zamiast meat użyte słowo nie byłoby zrozumiane przez odbiorcę jako słowo, którym zdający powinien uzupełnić tekst, np. hiken zamiast chicken odpowiedź jest dwuznaczna lub wieloznaczna użyty jest zapis fonetyczny w języku polskim Odpowiedź jest w innym języku niż wymagany

spójność i logika wypowiedzi: od 0 do 2 pkt 3. Rozumienie ze słuchu i tekstów pisanych: Ważne jest przekazanie komunikatu, błędy ortograficzne i językowe są dopuszczalne. 4. Znajomość funkcji językowych: komunikatywność = poprawność 5. Wypowiedź pisemna: treść: od 0 do 4 pkt spójność i logika wypowiedzi: od 0 do 2 pkt zakres środków językowych: od 0 do 2 pkt poprawność środków językowych: od 0 do 2 pkt

Ocena treści wypowiedzi pisemnej Ocena spójności i logiki wypowiedzi

Ocena zakresu środków językowych Ocena poprawności środków językowych

Praca nie podlega ocenie Jest nieczytelna Jest niezgodna z poleceniem Jest niekomunikatywna (np. napisana fonetycznie) Jest odtworzona z podręcznika lub innego źródła 0 pkt za treść = 0 pkt w pozostałych kryteriach 1 pkt za treść = najwyżej 1 pkt w pozostałych 40 słów lub mniej = 0 pkt

Oznaczanie błędów w wypowiedzi pisemnej

Przykładowe zadanie - wypowiedź pisemna

Przykładowa Wypowiedź ucznia i jej ocena

Treść – 2 pkt: uczeń odniósł się do dwóch punktów polecenia i dwa z nich rozwinął (podpunkt 1 i 2) Spójność i logika wypowiedzi – 1 pkt: wypowiedź zawiera usterki w spójności/logice na poziomie poszczególnych zdań i akapitów Zakres środków językowych – 1 pkt: ograniczony zakres środków językowych, w wypowiedzi użyte są głównie środki o wysokim stopniu pospolitości Poprawność środków językowych – 1 pkt: liczne błędy czasami zakłócające komunikację