Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Analiza ryzyka projektu
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Analiza SWOT… a po co mi to?
„Ogranicza nas tylko wyobraźnia…”
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Diagnoza społeczności lokalnych. Każdy zespól wybiera jedną grupę docelową: 1)Władze gminy, urzędnicy. np. Wójt, Sołtys, Radny, Urzędnik itd 2) Osoby.
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Zespół Szkół Ogólnokształcących
INFORMACJA MARKETINGOWA
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Brzesko, 27 maja 2013 r.  Zapoznanie uczestników szkolenia z podstawowymi założeniami związanymi z marketingiem ich placówki edukacyjnej.  Nabycie.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Fast Move jest przedsiębiorstwem działającym w projekcie „Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo” w Zespole Szkół im. Cypriana Kamila Norwida.
Nr ewidencyjny: Opiekun: mgr Teresa Wójcicka VI Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego W Kielcach.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo.
MINI PRZEDSIĘBIORSTWO „KAASSA Sp ZO.O” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo 2012/2013 Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie nr
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bielsku-Białej II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Asnyka
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Nazwa, logo i motto firmy
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Miniprzedsiębiorstwo „BOYS-COMPANY”
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo „TG Company sp.j.”
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Adama Asnyka w Bielsku-Białej.
Miniprzedsiębiorstwo eLO PAKA
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
F&S Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Technikum nr 2
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Foto-TS Zespół Szkół Budowlanych nr 1 w Płocku rok szkolny: 2017/2018
Marketing w Firmie.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MAKE LOVE „Gdzie skarb wasz tam i serce wasze”
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
„GIFCIKI SP.J.”.
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo „Sweet Madness”
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo
CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS

Analiza SWOT Analiza SWOT to: technika pozwalająca na przeprowadzenie podstawowej analizy firmy w oparciu o czynniki mające największy wpływ na jej działalność tabela z dwoma wierszami i dwiema kolumnami; górny wiersz pokazuje czynniki zależne od firmy (silne i słabe strony ), a dolny - niezależne od niej (szanse i zagrożenia) Każdy z czynników powinien być zawsze rozpatrywany w odniesieniu do czynników z innych części tabeli.

Tabela SWOT Strengths (mocne strony) Weaknesses (słabe strony) Czynniki wewnętrzne Strengths (mocne strony) Weaknesses (słabe strony) Czynniki zewnętrzne Opportunities (szanse) Threats (zagrożenia)

Analiza SWOT polega na rozpoznaniu w firmie: mocnych stron - Strengths słabych stron - Weaknesses szans w otoczeniu - Opportunities zagrożeń w otoczeniu - Threats

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie silnych i słabych stron firmy: W czym nasza firma jest słabsza lub silniejsza od konkurencji? W czym nasz produkt (usługa) jest lepszy, a w czym gorszy od produktów konkurencji? Czy nasi pracownicy są dobrymi fachowcami? Czy jakość naszych produktów (usług) jest wysoka? Czy nasze maszyny są nowoczesne? Czy nasz produkt (usługa) jest innowacyjny? Co w naszym przedsiębiorstwie działa sprawnie, a co nie?

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie szans: Rozwój jakich rynków byłby szansą dla naszej firmy? Jakie nowe potrzeby klientów mogą pojawić się w przyszłości? Jakie zmiany na rynku wsparłyby rozwój naszej firmy? Jakie działania konkurencji byłyby dla nas szansą? Jakie zmiany przepisów prawa byłyby dla nas szansą? Jakie zmiany podatkowe byłyby dla nas szansą?

Przykładowe pytania, które ułatwią rozpoznanie zagrożeń: Czy zmiany w technologii zagrażają produktom (usługom) naszej firmy? Jakie zmiany na rynku osłabiłyby rozwój naszej firmy? Jakie działania konkurencji byłyby dla nas zagrożeniem? Jakie zmiany przepisów prawa byłyby dla nas zagrożeniem? Jakie zmiany podatkowe byłyby dla nas zagrożeniem?

Analiza SWOT przykładowego miniprzedsiębiorstwa Strengths (mocne strony) Umiejętności niektórych wspólników są gwarancją wysokiej jakości produktów. Prosta technologia gwarantuje, że więk­szość wspólników może ją opanować (w razie potrzeby możemy produkować na dużą skalę). Dobrze rozpoznany rynek pozwala dosto­sować nasze produkty do oczekiwań potencjalnych klientów. Większość wspólników to zespół wypróbo­wanych przyjaciół. Niektórzy z nas mają doświadczenie zwią­zane z pracą w prawdziwych przedsiębiorstwach. Mamy bardzo dobrego konsultanta do spraw promocji oraz jakości produktów.

Analiza SWOT przykładowego miniprzedsiębiorstwa Weaknesses (słabe strony) Słabe wyniki w nauce niektórych wspólni­ków. Wspólnicy mieszkają w różnych miejsco­wościach, co utrudnia kontakty poza cza­sem lekcji. Nasza wiedza o prowadzeniu dokumen­tacji finansowej firmy jest niewystarczająca.

Analiza SWOT przykładowego miniprzedsiębiorstwa Opportunities (szanse) Niewysokie ceny surowców i materiałów do produkcji. Mamy poparcie dla naszych działań ze strony nauczyciela – opiekuna, wychowawczyni, pani dyrektor, śro­dowiska lokalnego.

Analiza SWOT przykładowego miniprzedsiębiorstwa Threats (zagrożenia) Konkurencja na rynku szkolnym i lokalnym (pobliski sklepik oferuje bardzo ładne i niedrogie drobiazgi). Okresy najkorzystniejsze dla sprzedaży po­krywają się z okresami wzmożonej nauki w szkole. Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS