Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGENDA SPOTKANIA 12 maja 2016 r. 16:00 – Przywitanie Uczestników Przewodniczący WZ LZS Opole – Gerard Halama 16:05 – Przedstawienie i omówienie Programu.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Rozpocznij studia doktoranckie na Wydziale Lekarskim Mgr Bartłomiej Jałocha Lek. Anna Krztoń-Królewiecka.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź INAUGURACJA I ROKU STUDIÓW DOKTORANCKICH STACJONARNYCH.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2012/2013 Senat PG, r. Opracowała:
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SZKOLNY PROGRAM AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MŁODZIEŻY Projekt dofinansowany ze środków MRPiPS w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad

Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Krajowe Centrum Europass
Pomorski Broker Eksportowy
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Koła Naukowego Rekreacji Ruchowej i Promocji Zdrowia w
Lokalne źródła prawa – zarys
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Joanna Mrowicka Sprawozdanie z działalności członka Zarządu Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych II Polska Kadencja
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Warszawa, 25/10/2017.
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
Standardy przesyłanych danych oraz dokumentacji medycznej.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Ustawa 2.0- wyzwania dla doktorantów i młodych pracowników nauki
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkolenie dla WOLONTARIUSZY
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
AGH: Wdrażanie przepisów U2.0
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Aleksander Waszkielewicz Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Zapis prezentacji:

Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk Zbigniew Kubiatowski Zastępca Przewodniczącej RSD PAN z.kubiatowski@gmail.com 2 Wrocławska konferencja regionalna „Koncepcje przyszłości Polskiej Akademii Nauk i kształcenia w instytutach naukowych PAN”

Materiał źródłowy projekt ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym” z dnia 28 marca 2018 r., dokumenty opracowane podczas „I Konferencji Doktorantów PAN”, która odbyła się w dniach 23-25 czerwca 2017 r., opracowanie podstawowych problemów, opinia w/s projektu UPAN i „Horyzontalnych powiązań instytutów PAN z uczelniami, dokumenty z konferencji „Model Funkcjonowania Studiów Doktoranckich”, która odbyła się w dniach 17-19 listopada 2017 r.

Podstawowe założenia Szkoły doktorskie, muszą opierać się o ustawę „Prawo o szkolnictwie wyższym”, szkoły doktorskie mogą być prowadzone przez uczelnie, instytuty naukowe, instytuty badawcze, instytuty międzynarodowe (Art. 198.3.) szkoła doktorska może być prowadzona przez kilka podmiotów jednocześnie, w tym podmioty z poza środowiska naukowego (Art. 198.5.6.), każdy podmiot może prowadzić maksymalnie 3 szkoły doktorskie w jednej dyscyplinie(Art. 198.7.)

Podstawowe założenia c.d. Każdy Instytut może stworzyć szkołę doktorską z dowolnym partnerem (Art. 198.5.), Najważniejszym dokumentem szkoły doktorskiej jest jej regulamin, tworzony przez radę naukową instytutu lub rady naukowe instytutów (Art. 205.), Przy partnerskich szkołach doktorskich oprócz regulaminu najważniejsza jest umowa między organizatorami danej szkoły doktorskiej (Art. 198.6.),

Model funkcjonowania Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN Federacja, Unia, Stowarzyszenie, podstawowe założenia: dobrowolność przystąpienia do Federacji, oddolność tworzenia Federacji (tworzą ją Instytuty prowadzące Szkoły Doktorskie), zasady funkcjonowania ustalają Instytuty wraz z Samorządem Doktorantów PAN, propozycja  dyskusja  wspólne konkluzje  wspólne działania

Model funkcjonowania Szkół Doktorskich Instytutów PAN Szkoła Doktorska A Szkoła Doktorska B Federacja Szkół Doktorskich PAN Instytut A Instytut B Instytut C Instytut D Instytut E Instytut F Instytut G Instytut H Szkoła Doktorska C Szkoła Doktorska D Szkoła Doktorska Szkoła Doktorska Uczelnia Instytut Badawczy

Przesłanki do utworzenia Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN jasno sprecyzowane i jednakowe dla wszystkich doktorantów Akademii: zasady rekrutacji (tylko część administracyjno-prawna), prawa i obowiązki doktorantów, ale również promotorów, obowiązki dydaktyczne, dostęp do stypendiów projakościowych na poziomie ogólno federacyjnym (np. Stypendium Prezesa PAN), wyjazdów krajowych i zagranicznych, udziału w zajęciach i lektoratach, udziału w konferencjach, szkołach letnich, itp. dostęp do zajęć kształtujących „umiejętności miękkie”, jeden system administracyjno-prawny, wiele programów naukowych,

Przesłanki do utworzenia Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN rozwój systemu studiów doktorskich poprzez jasno sprecyzowane i jednakowe dla wszystkich doktorantów Akademii: możliwości uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez inne Szkoły Federacji, oraz korzystania z ich zaplecza technicznego, naukowego i źródłowego, (wsparcie badań interdysyplinarnych), zasady mobilności pomiędzy poszczególnymi Szkołami Federacji (wsparcie badań interdysyplinarnych, rozwój mobilności krajowej ), dostęp do ogólno federacyjnej bazy kontaktów naukowych (wsparcie mobilności krajowej i międzynarodowej),

Przesłanki do utworzenia Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN rozwój systemu studiów doktorskich poprzez jasno sprecyzowany i jednakowy dla wszystkich doktorantów Akademii: dostęp do zajęć rozwijających „umiejętności miękkie”, które mogły by być prowadzone na poziomie ogólno federacyjnym, systemy stypendiów dla najlepszych doktorantów, w tym kontynuacja Stypendium Prezesa PAN, system wspomagający doktorantów w zdobywaniu grantów badawczych (zorganizowany na poziomie ogólno federacyjnym),

Przesłanki do utworzenia Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN rozwój systemu studiów doktoranckich poprzez: wspólne budowanie i promowanie marki „Federacji Szkół Doktorskich Instytutów PAN”, wspólne działania marketingowe i promocyjne (pozyskiwanie doktorantów), Wspólne występowanie na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej, rozwój (utrzymanie) samorządności doktoranckiej w PAN: Rada Samorządu wszystkich doktorantów Akademii, reprezentacja doktorantów Akademii na szczeblu krajowym i europejskim poprzez Krajową Reprezentację Doktorantów,

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Założenia merytoryczne przygotowali: Zbigniew Kubiatowski, - Katarzyna Kryszczuk, Karolina Bejm, - Karolina Rutkowska, Karolina Zajdel, - Kamil Rudol, Anna Domżalska, - Kinga Paprocka, Uczestnicy „I Konferencji Doktorantów PAN” Konsultacje prawne: Kamil Rudol, - Kinga Paprocka, Prezentację przygotował i wygłosił: Zbigniew Kubiatowski Kontakt do Rady Samorządu Doktorantów PAN Strona internetowa: www.samorzaddoktorantow.pan.pl, Adresy e-mail: sd@pan.pl z.kubiatowski@gmail.com