Krajowe Centrum Europass

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Projekt : "Trening czyni mistrza-kreujemy przyszłość zawodową uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim" Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Krajowe Centrum Europass
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE w ZS Nr 1 w Olkuszu
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ucz i ucz się z TIK!.
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Sylabusy.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Młodszy Tester Oprogramowania
Karta usługi – zasady wypełniania
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
„Zarządzanie szkołą” 13 listopada 2017 r.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Portal Publikacyjny UAM
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
3D students – dialoGue, democracy,digital
Staże europejskie drogą do sukcesu
Marszałek Województwa Podkarpackiego
„Poprzez języki do wiedzy i umiejętności”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zgłoszenie do konkursu
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla kadry akademickiej.
TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Nasza działalność KLAVO to firma zajmująca się dostarczaniem usług dla instytucji kultury. Chcemy, aby zwiększały one jakość obsługi zwiedzających. Celem.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
Instrukcja obsługi systemu Dream Apply dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego Wyjazdy szkoleniowe dla pracowników administracyjnych.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Wspomaganie pracy szkół
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Zapis prezentacji:

Krajowe Centrum Europass Europass – mobilność - przykłady dokumentów stanowiących dobre praktyki Warszawa, 19.11.2018 Krajowe Centrum Europass

Cele Europass zapewnienie łatwiejszego rozpoznawania i uznawania umiejętności i kwalifikacji w poszczególnych krajach oraz na rynku pracy, zdobytych w ramach kształcenia formalnego lub innych doświadczeń edukacyjnych promowanie mobilności i przejrzystości kwalifikacji i kompetencji wspieranie instytucji edukacyjnych i pracodawców w lepszej ocenie kompetencji poszczególnych osób.

Dokumenty wchodzące w skład portfolio Europass

Europass – Mobilność prezentuje i potwierdza okresy nauki, szkolenia, staży lub praktyk zawodowych realizowanych w krajach UE i EFTA/EOG po 1 stycznia 2005 przedstawia efekty danego wyjazdu edukacyjnego w formie opisu umiejętności zawodowych i innych (językowe, komputerowe, organizacyjne i społeczne) zdobytych lub doskonalonych zagranicą dokument może otrzymać każda osoba, niezależnie od wieku, poziomu wykształcenia czy statusu zawodowego: nauczyciele, studenci, uczniowie, pracownicy, os. bezrobotne rodzaje wyjazdów edukacyjnych: praktyki, staże, kursy, szkolenia, job shadowing, wizyty studyjne, etc. dostępny w języku polskim i językach obcych.

Europass – Mobilność | warunki otrzymania udział w jednym z programów wspólnotowych z dziedziny edukacji i szkoleń (Erasmus+, PO WER) - dla sektora edukacji zawodowej dla osób uczestniczących np. w stażu, praktykach, szkoleniu kadry, job shadowing, etc; bądź w innych inicjatywach edukacyjnych pod warunkiem, że: wyjazd organizowany jest w ramach kształcenia lub szkolenia realizowanego w kraju, instytucja wysyłająca i zagraniczny partner przyjmujący mają podpisaną umowę/porozumienie (określającą cele, czas trwania, sposoby monitorowania, etc.), nauka/szkolenie jest nadzorowane przez opiekuna, w projekcie uczestniczą państwa członkowskie UE lub ETFA/EOG.

https://online.frse.org.pl/ CO NALEŻY ZROBIĆ ABY OTRZYMAĆ POTWIERDZONY DOKUMENT EUROPASS-MOBILNOŚĆ: zarejestrować się w systemie dostępnym na stronie KCE (zakładka Europass-Mobilność – wydawanie dokumentu): https://online.frse.org.pl/ wypełnić poszczególne sekcje dokumentu (patrz odpowiednie instrukcje na stronie KCE), wydrukować dokument, potwierdzić pieczęcią lub podpisem przez organizację wysyłającą we wszystkich wskazanych we wniosku wersjach językowych (pole nr 12 w dokumencie).

CO NALEŻY ZROBIĆ ABY OTRZYMAĆ POTWIERDZONY DOKUMENT EUROPASS-MOBILNOŚĆ (C.D.): potwierdzić pieczęcią lub podpisem przez organizację przyjmującą we wszystkich wskazanych wersjach językowych dokumentu (pole nr 18 oraz 37a/39b/42b), przesłać oryginały wszystkich podpisanych dokumentów (po jednym dokumencie dla każdej osoby w wybranej wersji językowej) na adres Krajowego Centrum Europass, Krajowe Centrum Europass sprawdza i potwierdza otrzymane oryginały prawidłowo wypełnionych dokumentów, a następniei odsyła je do instytucji wysyłających (szkoły, instytucje pośredniczące).

Strona internetowa Europass: www.europass.org.pl

europass

Europass – Mobilność |PROSIMY PAMIĘTAĆ opis wykonywanych czynności i nabytych umiejętności (tabela 5a) - sporządzony w czasie przeszłym i dotyczy konkretnego uczestnika projektu (indywidualizacja), opis czynności i nabytych umiejętności – szczegółowy i konkretny, opiekun grupy także może otrzymać dokument Europass-Mobilność, wersje językowe dokumentu muszą być tożsame, odwołanie się przy opisie kompetencji językowych do ESKJ – poziomy biegłości językowej (poziomy od A1 do C2), unikanie pozostawiania pustych pól – stosowanie wpisu „Nie dotyczy”, unikanie kopiowania programu mobilności w szczególności z podziałem na poszczególne dni / zakres godzinowy; format dokumentu to A4 (druk jednostronny lub dwustronny, ale …), zdjęcie nie jest obowiązkowe, dokument po wydrukowaniu musi być zgodny z wzorem dostępnym na stronie KCE, unikamy wpisów długopisem (nie dotyczy oryginalnych podpisów), przed wysłaniem dokumentów do KCE zaleca się zapoznać z ich treścią poszczególnych posiadaczy EM, nie są honorowane skany pieczęci i podpisów opiekunów po stronie polskiej i zagranicznej.

Opis czynności i nabytych umiejętności – przykłady Tabela 5A 29a – Wykonywane czynności i zadania – bardzo ważne! 30a – Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe – bardzo ważne! 31a – Zdobyte sprawności i umiejętności językowe (o ile nie zostały ujęte w 30a) 32a – Zdobyte umiejętności i kompetencje w zakresie obsługi komputera (o ile nie zostały ujęte w 30a) 33a – Zdobyte umiejętności i kompetencje organizacyjne (o ile nie zostały ujęte w 30a) 34a – Zdobyte umiejętności i kompetencje społeczne (o ile nie zostały ujęte w 30a) 35a – Inne zdobyte umiejętności i kompetencje

Opis czynności i nabytych umiejętności – przykłady Cukiernik 29a – Czynności i zadania: Mieszanie surowych produktów i dodatków w odpowiednich ilościach oraz przygotowywanie różnych rodzajów ciast i kremów; Wypiekanie i dekorowanie różnych rodzajów tart oraz ciasteczek z wykorzystaniem podstawowych technik cukierniczych; Kontrolowanie temperatury i wilgotności komór oraz pieców, jak również czasu fermentacji i pieczenia; Odbiór, magazynowanie i przygotowywanie surowych produktów i potrzebnych dodatków oraz kontrola jakości. 30a – Umiejętności i kompetencje zawodowe: Znajomość właściwości i zastosowania surowych produktów i dodatków; Znajomość, rozumienie i stosowanie procedur pracy panujących w sektorze piekarniczym i cukierniczym; Umiejętność właściwego doboru i wykorzystania przyborów i sprzętu kuchennego zgodnie z ich przeznaczeniem; Respektowanie zasad przetwarzania żywności i przepisów BHP. Inne …

Opis czynności i nabytych umiejętności – przykłady Technik hotelarstwa - T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji 29a – Czynności i zadania: Przyjmowanie gości i zarządzanie rezerwacjami; Check in i check out; Zwracanie uwagi na problemy klientów i przywiązywanie wagi do szczególnych próśb gości oraz reagowanie na nie w profesjonalny sposób; Pomoc gościom w przechowywaniu bagażu i przedmiotów wartościowych; Zamawianie taksówek; Udzielanie gościom informacji turystycznej; Kontakt z internetowymi portalami bookingowymi w razie pojawiających się problemów; Aktualizacja informacji w internetowym systemie rezerwacji; Prace admknistracyjne. 30a – Umiejętności i kompetencje zawodowe: Umiejętność wykonywania zadań związanych działem administracji i finansów w obiektach noclegowych; Umiejętność posługiwania się narzędziami technologii informacyjno-komunikacyjnej w obsłudze gości hotelowych’ Znajomość pracy na recepcji w hotelu; Znajomość i stosowanie procedur realizacji zameldowania i wymeldowania; Znajomość obsługi kasy i archiwizowania danych; Znajomość poszczególnych działów hotelu i ich funkcji; Znajomość systemu pracy i współpracy pomiędzy personelem sprzątającym, recepcyjnymi pokojowym; Inne …

Opis czynności i nabytych umiejętności – przykłady Technik hotelarstwa 31a – Sprawności i kompetencje językowe: Umiejętność posługiwania się językiem obcym (angielskim), w tym słownictwem fachowym / branżowym dla kierunku technik hotelarstwa, zarówno w mowie, jak i w piśmie na poziomie średniozaawansowanym (B1) Formułowanie krótkich i zrozumiałych wypowiedzi oraz tekstów pisemnych umożliwiających codzienne komunikowanie się zarówno w środowisku pracy, jak i z klientem zewnętrznym; Korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji; Sprawne komunikowanie się w ramach różnych zespołów realizujących wybrane zadania Opanowanie podstawowych umiejętności w mowie i piśmie w języku hiszpańskim – A1. 32a – Umiejętności i kompetencje w zakresie obsługi komputera: Umiejętność korzystania z oprogramowania komputerowego związanego z obsługą gości na recepcji; 33a – Umiejętności i kompetencje organizacyjne Umiejętność zorganizowania samodzielnego stanowiska pracy Umiejętność efektywnego zarządzania czasem Umiejętność sprawnej, precyzyjnej i efektywnej pracy. 34a – Umiejętności i kompetencje społeczne Umiejętność współdziałania w zespole Umiejętności adaptacyjne w nowym środowisku pracy Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach Umiejętność współpracy z pracownikami z różnych kręgów kulturowych Zwiększenie pewności siebie i wiary we własne możliwości. 35a – Inne umiejętności i kompetencje: np. zajęcia kulturowe, zajęcia dodatkowe np. pierwsza pomoc, udział w wycieczkach

Europass – Mobilność |PROSIMY PAMIĘTAĆ system ECVET – informacje umieszczamy w tabeli 5B dokumentu Europass-Mobilność albo opcjonalnie w tabeli 5A (forma opisowa w oparciu o język efektów uczenia się), tabela 5B – wspólna dla odnotowania wyjazdów studenckich (ECTS) oraz osób uczestniczących w mobilnościach zawodowych (ECVET). Należy zatem odpowiednio dostosować tabelę do właściwego rodzaju wyjazdu, do tabeli 5B dodajemy legendę (objaśnienia), tabelę 5B i 5A podpisuje/pieczętuje przedstawiciel (opiekun/mentor) z instytucji przyjmującej.

Europass – Mobilność |StOSUJEMY Przykłady opisu w polu 31b w tabeli 5B: Wykonywanie detali aluminiowych na obrabiarce sterowanej numerycznie CNC typu…. analizuje i interpretuje dokumentację technologiczną w języku angielskim, ustawia punkt zerowy tokarki CNC typu…, przeprowadza kontrolę wymiarów przedmiotów po zakończeniu obróbki wykonuje konserwację tokarki CNC typu…

Europass – Mobilność |UNIKAMY! Przykłady opisu zadań i czynności wykonywanych podczas stażu/praktyk: „praktyka zagraniczna w zawodzie technik hotelarstwa odbywająca się w …”, „czynności związane z obsługą hotelarską” „podczas 4 tygodniowej praktyki zawodowej uczestnicy projektu zapoznali się z systemem kształcenia zawodowego w Niemczech. Uczestnicy projektu nabyli nowe doświadczenia w dziedzinie logistyki”, „sprawne wykonywanie zadań w określonym czasie”, „do podstawowych zadań zawodowych wykonywanych przez uczestnika należały wszystkie czynności związane z kompleksową obsługą klienta”, „udział w szkoleniu dotyczącym wykorzystania metodologii CLIL”.

Europass – Mobilność |UNIKAMY! Przykłady opisu nabytych umiejętności i kompetencji zawodowych: „organizacja firmy logistycznej: zakres prac, podmioty współpracujące”, „nabycie kwalifikacji i praktycznych umiejętności pracy w zawodzie mechanika samochodowego”, „umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących”.

www.europass.org.pl europass

Krajowe Centrum Europass Dziękuję za uwagę! Agnieszka Dąbrowska-Cholewińska europass@frse.org.pl Agnieszka.Dabrowska@frse.org.pl Krajowe Centrum Europass