[Nazwa produktu] Plan marketingowy [Imię i nazwisko]
Podsumowanie sytuacji rynkowej Sytuacja rynkowa: przeszła, aktualna i przyszła Uwzględnij udział w rynku, wiodące firmy, graczy, przesunięcia, koszty, ceny i konkurencję Rynek masowy/ naśladowcy Wprowadzenie pilotażowe/ pionierzy Liczba klientów Koniec Czas
Definicja produktu Opisuje produkt/usługę wprowadzane na rynek
Konkurencja Otoczenie konkurencyjne Zawiera przegląd konkurentów na rynku tego samego produktu oraz informacje o mocnych i słabych punktach konkurencji Zawiera porównanie produktów konkurujących z nowym produktem A B C D Wyniki Cena
Plasowanie produktu Plasowanie produktu lub usługi Wyróżniająca definicja miejsca produktu na rynku oraz w odniesieniu do konkurencji na przestrzeni czasu Gwarancje korzyści dla użytkownika Zdanie podsumowujące korzyści, jakie usługa lub produkt daje użytkownikowi
Strategie komunikacyjne Informowanie odpowiednich grup docelowych Dane statystyczne klientów docelowych
Opakowanie i obsługa zamówień Opakowanie produktu Omówienie czynnika kształtu, ceny, wyglądu, strategii Omówienie zagadnień związanych z obsługą zamówień, dotyczących pozycji niedołączonych do produktu KWS Podsumowanie kosztu wytworzenia i specyfikacji materiałowej wysokiego poziomu
Strategie wprowadzania produktu na rynek Plan wprowadzania produktu na rynek Jeśli produkt jest reklamowany Budżet promocyjny Dostawy materiałów magazynowanych ze szczegółowymi informacjami o budżecie do sprawdzenia Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Wrz Paź Lis Gru Etap 1 Etap 2 Etap 3
Public Relations Strategia i realizacja Strategie PR Główne punkty planu PR Utworzenie awaryjnego planu PR, zawierającego terminarz planowanych akcji, planowane przemówienia, kalendarz konferencji itp.
Reklama Strategia i realizacja Omówienie strategii Omówienie ram czasowych kampanii w mediach Omówienie wydatków
Inne sposoby promowania Marketing bezpośredni Omówienie strategii, pojazdów i ram czasowych Omówienie docelowych reakcji, celów i budżetu Marketing partnerski Ustalenia dotyczące wspólnych planów marketingowych z innymi firmami Programy marketingowe Inne programy promocyjne
Ceny Ceny Zasady Podsumowanie konkretnych cen lub strategii cenowych Porównanie z podobnymi produktami Zasady Podsumowanie zasad istotnych dla zrozumienia głównych zagadnień związanych z cenami
Dystrybucja Strategia dystrybucji Kanały dystrybucji Podsumowanie dotyczące kanałów dystrybucji Dystrybucja wg kanałów Przedstawienie planu z informacjami, jaki udział procentowy w dystrybucji będą miały poszczególne kanały (może się przydać wykres kołowy)
Struktura pionowa rynków/segmentów Struktura pionowa okazji rynkowych Omówienie konkretnych okazji rynkowych Przyporządkowanie strategii dystrybucji do rynków lub segmentów rynkowych Określenie udziału firm partnerskich w dystrybucji pionowej
Zagadnienia międzynarodowe Dystrybucja międzynarodowa Omówienie strategii dystrybucji Omówienie zagadnień związanych z dystrybucją międzynarodową Międzynarodowa strategia cenowa Zagadnienia związane z lokalizacją Główne wymagania dotyczące wersji lokalnych
Miary sukcesu Cele na pierwszy rok Cele na następny rok Miary sukcesu/niepowodzenia Wymagania dotyczące sukcesu
Harmonogram Główne punkty harmonogramu na 1,5 roku Ramy czasowe Określenie zależności ram czasowych najistotniejszych dla sukcesu Sty Lut Mar Kwi Maj Cze Lip Wrz Paź Lis Gru Zadanie 2 Zadanie 3 Zadanie 4 Zadanie 1 Punkt kontrolny