Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
PROGRAM COMENIUS.
compulsory full-time education
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
„Praktyki zagraniczne szansą dla uczniów Zespołu Szkół w Gorzowie Śląskim” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Środków Europejskiego.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
LEONARDO DA VINCI ERASMUS
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Projekt „Od Technika do Europejczyka
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Daniel Pasternak Projekt Erasmus+.
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego - Erasmus+ Projekt realizowany w ramach Programu POWER VET

Realizator projektu: Powiatowy Zespół Szkół nr 2 w Wejherowie Partner projektu: WBS TRAINING AG w Dreźnie, Niemcy Wartość projektu: ,00 EURO Okres realizacji projektu: –

Głównym celem projektu jest poprawa kompetencji zawodowych i zwiększenie zdolności do zatrudnienia poprzez zapoznanie uczniów z najnowszą wiedzą dotyczącą odnawialnych źródeł energii oraz wykorzystanie tej wiedzy podczas ćwiczeń praktycznych

Cele szczegółowe: zapoznanie uczniów z możliwościami, jakie niesie ze sobą wykorzystania odnawialnych źródeł energii zaznajomienie uczniów z metodą produkcji energii z biomasy/biogazu oraz na farmach wiatrowych przedstawienie charakterystyki domu energooszczędnego przeprowadzenie praktycznych eksperymentów na organicznych ogniwach fotowoltaicznych w laboratorium DLR na Politechnice w Dreźnie

przeprowadzenie warsztatów na temat ogniw słonecznych, krzemu słonecznego oraz energetyki słonecznej przeprowadzenie warsztatów na temat fotowoltaiki i praktycznego wykorzystania półprzewodników doskonalenie umiejętności językowych w języku obcym poznanie kultury kraju, gdzie będzie odbywać się szkolenie, które to wpłyną na poprawę jakości i skuteczności szkolenia oraz podwyższą jego atrakcyjność (nauka poza szkołą, nauka poprzez przeprowadzanie eksperymentów)

Uczestnicy projektu Uczestnikami projektu jest 20 uczniów klas 3 technikum o profilu technik elektryk oraz 2 opiekunów

Rekrutacja Uczniowie, którzy wzięli udział w projekcie, przeszli pozytywnie proces rekrutacyjny, polegający na: analizie wyników osiąganych przez uczniów ze specjalnością technik elektryk (udział w konkursach i olimpiadach technicznych był dodatkowym atutem) przystąpieniu do test sprawdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie A2

Przygotowania do wyjazdu Uczestnicy projektu uczestniczyli w następujących zajęciach przygotowujących do wyjazdu: dodatkowe zajęcia z zakresu zagadnień zawartych w ramach projektu (30 godz.) spotkania poświęcone zagadnieniom kulturowym Niemiec (2 godz.) spotkanie BHP dotyczące odpowiedniego zachowania się podczas projektu, a także w czasie wolnym uczestników, celem zapobiegania ryzyka wypadków i nieodpowiedzialnych zachowań (2 godz.)

Podróż Szkoła zapewniła uczestnikom projektu podróż autokarem z Wejherowa do miejsca zakwaterowania w Dreźnie

Drezno, Niemcy

WBS TRAINING AG Partner projektu, WBS TRAINING AG, odpowiedzialny był za realizację zadań na terenie Niemiec. Należały do nich: organizacja trenerów i wyposażenia organizacja zakwaterowania i wyżywienia organizacja transportu publicznego organizacja programu kulturalnego opieka podczas wycieczek krajoznawczych i programu kulturalnego monitorowanie i rozwiązywanie ewentualnych problemów

Szkolenia

Szkolenia, w którym wzięła udział młodzież ZSP nr 2 w Wejherowie, zostało zorganizowane po raz pierwszy w 2012 r. w ramach programu Leonardo da Vinci i od tamtej pory cieszy się dużym zainteresowaniem w sektorze kształcenia technicznego. Podczas dwóch tygodni uczniowie PZS nr 2 uczestniczyli w serii wykładów oraz zajęć warsztatowych w języku angielskim, poświęconych energii odnawialnej: wiatrowej, słonecznej, wodnej i geotermicznej. W części praktycznej szkolenia młodzież miała okazję nie tylko zgłębić wiedzę na temat budowy, funkcji oraz procesu produkcji ogniw fotowoltaicznych i paneli słonecznych, lecz również przeprowadzić doświadczenia praktyczne na ogniwach i modułach.

Wyjazdy edukacyjne Problematykę energii odnawialnej przybliżały uczniom w sposób praktyczny wyjazdy edukacyjne: interaktywne zwiedzanie elektrowni wodnych „Bienertmühlwehr” i „Innovationskraftwerk Reick” w Dreźnie, zwiedzanie stacji pomp „Niederwartha” oraz oczyszczalni wody „Kaditz”, zwiedzanie muzeum energii Drewag oraz muzeum Zbiorów Technicznych, całodniowa wizyta w drezdeńskim laboratorium Uniwersytetu Technicznego i Niemieckiego centrum Lotnictwa i Kosmonautyki (DRL) w Dreźnie.

Wycieczka do elektrowni wodnej

Wycieczka do elektrownii źródeł odnawialnych

Wycieczka do muzeum techniki

Wycieczka do muzeum energii

Testowanie ogniw fotowoltaicznych

Wizyta w oczyszczalni ścieków

Wycieczki krajoznawcze Podczas intensywnego szkolenia zawodowego uczniowie uczestniczyli również w bogatym programie kulturalnym. Poznali piękną starówkę Drezna, zwiedzili z przewodnikiem miasto Berlin, fabrykę Volkswagen'a w Dreźnie, Muzeum Wojskowo-Historyczne w Dreźnie, Muzeum Transportu, czy słynny niemiecki Zwinger, prezentujący światowej sławy kolekcje dzieł sztuki oraz zdobycze nauki z XVI, XVII i XVIII wieku.

Całodniowa wycieczka do Berlina

Zwiedzanie fabryki Volkswagena

Wizyta w muzeum higieny

Wycieczka do muzeum sztuki

Prezentacja końcowa W ostatnim dniu szkolenia uczestnicy przedstawili prezentacje swoich autorskich projektów z dziedziny fotowoltaiki. Bez wątpienia można powiedzieć, że sama możliwość uczestniczenia w projekcie Erasmus +, pozytywna ocena prac projektowych uczniów, jak i otrzymane przez nich certyfikaty Europass - Mobilność oraz Erasmus+ VET zwiększyły ich kompetencje zawodowe oraz zdolności do zatrudnienia, a także wpłynęły na zwiększenie poczucia ich własnej wartości, motywacji do dalszej nauki i umiejętności pracy w zespole.

Przygotowanie prezentacji końcowych

Prezentacje

Wręczenie certyfikatów i pożegnanie

EFEKTY/ WSKAŹNIKI PROJEKTU

Rezultaty projektu Uczestnicy projektu wzbogacili swoją wiedzę na a temat niekonwencjonalnych, zastępczych źródeł energii, najnowszych technologii oraz różnorodnych form produkcji energii odnawialnych. Ponadto poznali jak przebiega proces produkcji kolektorów słonecznych, potrafią zaprojektować, zbudować oraz instalować systemy fotowoltaiczne. Poznali zasady budowy domu pasywnego, energooszczędnego oraz sposoby oszczędzania energii w codziennym życiu. Udoskonalili umiejętności prezentowania rezultatów swojej pracy w MS PowerPoint oraz prezentowania wyników swojej pracy podczas prezentacji ustnej w języku obcym. Rozwinęli także swoje umiejętności językowe poprzez komunikację w języku obcym oraz poszerzą zasób słownictwa dotyczącego dziedziny energii odnawialnych. Podnieśli swoje umiejętności interpersonalne, umiejętność pracy w zespole, wartości osobowościowe jak i punktualność. Udoskonalili umiejętności i postawy cenione przez pracodawców. Co więcej, uczniowie otrzymali potwierdzenie swoich nowych kompetencji w formie certyfikatów: Europass – Mobilność, które mogą być przez nich wykorzystane jako referencje w chwili gdy będą się ubiegać o pracę.

Upowszechnianie i PROMOCJA projektu: Strona internetowa szkoły -

Facebook

Dziękujemy za uwagę