Lista obecności lista (kolor)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Rekrutacja do gdańskich przedszkoli i szkół na rok szkolny 2014/2015
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.
Projektowane zmiany w polskim systemie oświaty - gimnazja
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Podsumowanie roku szkolnego 2016/2017 Jak planować wdrażanie reformy od czerwca? LESZEK ZALEŚNY.
Wdrażanie reformy edukacji
Szkoła Podstawowa Nr 12 - zmiany w systemie oświaty


Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Status prawny szkół w kontekście reformy ustroju szkolnego
Ruch kadrowy w szkołach w okresie reformy oświaty
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.

REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Awans zawodowy nauczycieli
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja do szkół rok szkolny 2019/2020.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Rok szkolny 2019/2020 w kontekście zmian systemu edukacji
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Lista obecności lista (kolor) ZESPOŁY SZKOLNO-PRZEDSZKOLNE (STR. 1-5) BIAŁY ZESPOŁY SZKÓŁ (STR. 1-5) BIAŁY PRZEDSZKOLA SAMODZIELNE (P & NP) (STR. 6-10) BIAŁY SZKOŁY PODSTAWOWE SAMODZIELNE (P & NP) (STR. 11-14) FIOLET GIMNAZJA SAMODZIELNE (P & NP) (STR. 11-14) POMARAŃCZOWY SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE SAMODZIELNE (P & NP) (STR. 15-16) POMARAŃCZOWY PLACÓWKI OŚWIATOWE (P & NP) (STR. 17-18) BEŻOWY LISTA UZUPEŁNIAJĄCA (P & NP) (STR. 19) ZIELONY Prosimy o CZYTELNE naniesienie ewentualnych korekt danych!

aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek w rejonach wspomagania rok szkolny 2016/2017 PSZCZYNA, aula Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego 9 listopada 2016; godz. 10.00 Protokolant: Pani Beata Hellwig – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jadwigi Śląskiej w Pszczynie AFAM & 9 X I 2016

am TERMIN TEMATYKA Zmiany w strukturze szkolnictwa OSOBA ODPOWIEDZIALNA wrzesień październik 2016 Diagnoza oczekiwań i potrzeb dyrektorów szkół i placówek w kontekście organizacji wspierania dyrektorów Dyrektor delegatury, wizytatorzy wspierający powiaty Wypracowanie zasad wspierania dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek w powiatach Omówienie zmian w aktach prawnych, które weszły w życie z dniem 1 września 2016 roku październik listopad 2016 Zmiany w strukturze szkolnictwa - szczegółowa analiza proponowanych rozwiązań styczeń 2017 Analiza zasad przyjmowania do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek Statuty szkól i placówek - wprowadzenie zmian marzec 2017 Omówienie trybu opiniowania arkuszy organizacji publicznych przedszkoli, szkół i placówek w zakresie ich zgodności z przepisami, przedstawionych przez organy prowadzące maj 2017 Dokumentowanie przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej przedszkoli, szkół i placówek Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów am

Projekty z 28.10.2016 Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe Ustawa Prawo oświatowe www.reformaedukacji.men.gov.pl https://bip.men.gov.pl/pl/akty-prawne/projekty-aktow-prawnych af

Harmonogram dalszych prac nad projektami ustaw: 3 listopada – rozpatrzenie projektu ustaw przez Stały Komitet Rady Ministrów; 8 listopada – rozpatrzenie ustaw przez Radę Ministrów; listopad – przekazanie projektu ustaw do Sejmu; listopad/grudzień – prace parlamentarne nad ustawami, skierowanie projektu ustaw do podpisu Prezydenta RP; Styczeń’2017 – wejście w życie ustaw. af

Docelowa struktura szkolnictwa, zaproponowana w ustawie – PRAWO OŚWIATOWE, będzie obejmowała: 8-letnią szkołę podstawową, 4-letnie liceum ogólnokształcące, 5-letnie technikum, 3-letnią branżową szkołę I stopnia, 3-letnią szkołę specjalną przysposabiającą do pracy, 2-letnią branżową szkołę II stopnia, szkołę policealną. af

Terminy wejścia w życie ustaw: Prawo oświatowe: 1 .09. 2017, z wyjątkami dot. przyjmowania uczniów do szkół, wydania rozporządzenia w sprawie podstaw programowych do szkół ponadpodstawowych nowego typu oraz doradztwa zawodowego) – terminy są określone w art. 1 ustawy Przepisy wprowadzające…. Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe - są określone w art. 363 - wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r., z wyjątkami af

Art. 363. Ustawa (Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe) wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r., z wyjątkiem: art. 117–362, które wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i dotyczą zasad przekształcania szkół, statusu uczniów, nauczycieli i dyrektorów; Art. 4 pkt 7, 8, 11, 14, pkt 16 lit. a oraz pkt 17 - Przepisów dotyczących m. in. uchylenia art. 30a i 30b Karty Nauczyciela, tj. przepisów dotyczących dodatku uzupełniającego, wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Art. 4 pkt 5, 12 i 13 (dot. zasięgania informacji przez dyrektora szkoły z centralnego rejestru osób karanych karami dyscyplinarnymi) które wchodzą w życie z dniem 1 marca 2017 r.; art. 67 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. (dot. m. in. zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym w zakresie dostosowania terminologii do nowych typów szkół i uprawnień, jakie będzie dawać np. świadectwo dojrzałości i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika do przyjęcia na studia) af

Reforma - szkoła podstawowa Art. 118. Z dniem 1 września 2017 r. tworzy się ośmioletnią szkołę podstawową, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia … Prawo oświatowe (Dz. U. poz. …), zwanej dalej „ustawa Prawo oświatowe”. Art. 119. 1. Z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy  Prawo oświatowe. 2. Z dniem 1 września 2017 r. dotychczasowa szkoła podstawowa obejmująca strukturą organizacyjną część klas sześcioletniej szkoły podstawowej, w tym szkoła filialna, staje się ośmioletnią szkołą podstawową obejmującą strukturą organizacyjną te same klasy szkoły podstawowej. af

Art. 119 3. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasową sześcioletnią szkołę podstawową, w terminie do dnia 30 listopada 2017 r., w drodze uchwały, stwierdza jej przekształcenie w ośmioletnią szkołę podstawową zgodnie z ust. 1 lub 2. 4. Uchwała, o której mowa w ust. 3, stanowi akt założycielski ośmioletniej szkoły podstawowej w rozumieniu przepisów ustawy Prawo oświatowe. 5. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego albo osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, prowadzące publiczną szkołę podstawową obejmującą część klas szkoły podstawowej może postanowić o zwiększeniu liczby klas objętych strukturą organizacyjną ośmioletniej szkoły podstawowej obejmującej część klas szkoły podstawowej. af

Art. 120. 1. Z dniem 1 września 2017 r. uczniowie klas I–VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami odpowiednich klas ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe. 2. W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej podlegają promocji do klasy VII szkoły podstawowej, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy  Prawo oświatowe, zgodnie z przepisami rozdziału 3a ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. af

Art. 121 – 126 dotyczą podstawowych szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne inne niż jst. Art. 127 – 128 dotyczą podstawowych szkół niepublicznych af

af REFORMA – GIMNAZJA Art. 129. 1. Z dniem 1 września 2017 r. likwiduje się klasę I, a w latach następnych kolejne klasy dotychczasowego gimnazjum. 2. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego prowadzącej dotychczasowe gimnazjum, w terminie do dnia 30 listopada 2019 r., w drodze uchwały, stwierdza zakończenie jego działalności. 3. W latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 do dotychczasowego gimnazjum, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy dotychczasowe. 4. Na rok szkolny 2017/2018 nie przeprowadza się postępowania rekrutacyjnego do klasy I dotychczasowego gimnazjum. af

Gimnazja – możliwości przekształcenia w szkołę innego typu, włączenia do szkoły innego typu – art. 131 Dotychczasowe gimnazjum można: przekształcić w ośmioletnia szkołę podstawową, włączyć do ośmioletniej szkoły podstawowej, przekształcić w trzyletnie liceum ogólnokształcące, przekształcić w czteroletnie technikum, włączyć do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, włączyć do czteroletniego technikum, przekształcić w czteroletnie liceum ogólnokształcące, przekształcić w pięcioletnie technikum, włączyć do czteroletniego liceum ogólnokształcącego, af

af Cd. Gimnazja – możliwości przekształcenia w szkołę innego typu, włączenia do szkoły innego typu – art. 131 Dotychczasowe gimnazjum można: włączyć do pięcioletniego technikum, przekształcić w branżową szkołę I stopnia, włączyć do branżowej szkoły I stopnia, Terminy przekształcenia, włączenia zależą od przyjętego rozwiązania i typu przekształcenia, włączenia (01.09. 2017, 01.09. 2018, 01.09. 2019) – szczegóły – w art. 131 Uwaga: art. 131 ust 10 - uczniowie klas gimnazjalnych wymienionych powyżej otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum. af

Uchwały dostosowujące sieć szkół am

Uchwała w sprawie sieci szkół podstawowych i gimnazjów - art. 208. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego podejmuje uchwałę w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą Prawo oświatowe. W uchwale, o której mowa w ust. 1, określa się w szczególności: 1) plan sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez gminę, a także granice obwodów publicznych szkół podstawowych, z wyjątkiem specjalnych, mających siedzibę na obszarze gminy, z zastrzeżeniem art. 88 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r., z uwzględnieniem: am

Uchwała w sprawie sieci szkół podstawowych i gimnazjów - Art. 208. z uwzględnieniem: a) szkół podstawowych, o których mowa w art. 119 (tj. przekształconych z mocy ustawy z 6-letnich SP) i art. 178 ust. 1 (dot. SP dla dorosłych przekształconych na mocy ustawy,) b) szkół podstawowych, o których mowa w art. 131 ust. 1 (tj. SP powstałych z przekształconych gimnazjów, SP z włączonymi oddziałami GM), art. 184 ust. 1 pkt 1 i 2 (tj. SP dla dorosłych powstałych z przekształconych gimnazjów dla dorosłych , SP z włączonymi oddziałami GM dla dorosłych ) oraz art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 i 2 (art. 203 dotyczy przekształceń gimnazjów dwujęzycznych w SP, włączenia oddziałów GM dwujęzycznych do SP), am

Uchwała w sprawie sieci szkół podstawowych i gimnazjów - art Uchwała w sprawie sieci szkół podstawowych i gimnazjów - art. 208 z uwzględnieniem: c) szkół podstawowych, o których mowa w art. 193 ust. 1 (powstałych z przekształcenia zespołu SP i GM) – prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, a także przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, którym ustalono obwód; 2) warunki przekształcenia dotychczasowych gimnazjów albo włączenia tych gimnazjów do ośmioletnich szkół podstawowych, o których mowa w art. 131 ust. 1, art. 184 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 i 2, prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, a także przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, którym ustalono obwód, w tym: am

a) dzień rozpoczęcia działalności przez ośmioletnią szkołę podstawową, określony zgodnie z art. 131 ust 2, b) wskazanie roku szkolnego, w którym rozpocznie się kształcenie w klasie I ośmioletniej szkoły podstawowej, o której mowa w art. 131 ust. 1 i art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 i 2, 3) plan sieci publicznych gimnazjów i klas dotychczasowych publicznych gimnazjów, o których mowa w art. 131 ust. 8, oraz granice obwodów tych gimnazjów i klas gimnazjów, z wyjątkiem specjalnych, mających siedzibę na obszarze gminy, z zastrzeżeniem art. 88 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r., z uwzględnieniem: am

a) gimnazjów, które zakończą działalność zgodnie z art. 129 ust a) gimnazjów, które zakończą działalność zgodnie z art. 129 ust. 1 i art. 182 ust. 1, b) klas gimnazjów, o których mowa w art. 131 ust. 8; 4) projekt planu sieci publicznych ośmioletnich szkół podstawowych oraz granice obwodów tych szkół, z wyjątkiem specjalnych, mających siedzibę na obszarze gminy, z zastrzeżeniem art. 88 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe, od dnia 1 września 2019 r. (dot. ustalania obwodów dla szkół publicznych prowadzonych przez jst i osoby fizyczne i prawne inne niż jst) 3. W uchwale, o której mowa w ust. 1, wskazuje się adresy siedzib szkół, o których mowa w ust. 1, oraz adresy innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 4. Uchwała, o której mowa w ust. 1, może obejmować zmianę uchwały o sieci przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w zakresie oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych. am

5. Podejmując uchwałę, o której mowa w ust 5. Podejmując uchwałę, o której mowa w ust. 1, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego dąży do tego, aby ośmioletnie szkoły podstawowe były szkołami: 1) o pełnej strukturze organizacyjnej; 2) funkcjonującymi w jednym budynku lub jego bliskiej lokalizacji. 6. Uchwała, o której mowa w ust. 1, nie dotyczy likwidacji i przekształceń szkół innych niż dokonywanych na podstawie art. 119, art. 129, art. 131 ust. 1 i 3, art. 178, art. 182, art. 184 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 193 ust. 1 i art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 i ust. 3 pkt 1 i 2. am

Art. 209. 1. Uchwała, o której mowa w art. 208 ust. 1, nie stanowi aktu prawa miejscowego. 2. Uchwałę, o której mowa w art. 208 ust. 1, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego lub w widocznym miejscu w siedzibie urzędu jednostki samorządu terytorialnego. am

Art. 210. 1. Uchwałę, o której mowa w art. 208 ust. 1, przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty. Datą przekazania jest data otrzymania uchwały przez kuratora oświaty. 2. Kurator oświaty opiniuje uchwałę w ciągu 21 dni od dnia otrzymania. 3. Opinia kuratora oświaty dotyczy uchwały, o której mowa w art. 208, w zakresie, o którym mowa w art. 208 ust. 2 pkt 1–3, oraz zawiera w szczególności ocenę zgodności z prawem rozwiązań zaproponowanych w tej uchwale oraz ocenę w zakresie zapewnienia przez jednostki samorządu terytorialnego możliwości realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a w przypadku, o którym mowa w art. 208 ust. 4, także możliwość realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci i młodzież zamieszkałe na terenie danej gminy. 4. Opinia kuratora oświaty, o której mowa w ust. 3, może wskazywać zmiany, które należy uwzględnić w uchwale, o której mowa w art. 212. 5. Opinia kuratora oświaty, o której mowa w ust. 3, jest wiążąca i nie służy od niej zażalenie. Na opinię służy skarga do sądu administracyjnego. am

Art. 211. Związki zawodowe, które opiniują uchwałę, o której mowa w art. 208 ust. 1, na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2015 r. 1881), przedstawiają opinię w terminie nie dłuższym niż 21 dni. am

Art. 212. 1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty, o której mowa w art. 210 ust. 3 i 4, w terminie do dnia 31 marca 2017 r. podejmuje uchwałę w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. 2. Jeżeli organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uwzględnił w uchwale, o której mowa w ust. 1, zmiany wskazane w opinii kuratora oświaty, o których mowa w art. 210 ust. 4, przyjmuje się, że uchwała uzyskała pozytywną opinię kuratora oświaty. 3. Jeżeli organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie uwzględnił w uchwale, o której mowa w ust. 1, zmian wskazanych w opinii kuratora oświaty, o których mowa w art. 210 ust. 4, przyjmuje się, że uchwała uzyskała negatywną opinię kuratora oświaty. am

4. Uchwała, o której mowa w ust 4. Uchwała, o której mowa w ust. 1, stanowi jednocześnie akty założycielskie szkół podstawowych, o których mowa w art. 119 ust. 5, szkół podstawowych, o których mowa w art. 131 ust. 1, szkół podstawowych dla dorosłych, o których mowa w art. 184 ust. 1 pkt 1 i 2, prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, i w tej części zawiera: 1) typ, nazwę i siedzibę szkoły; 2) dzień rozpoczęcia działalności przez te szkoły określony zgodnie z art. 131 ust. 2 (tj. z dn. 1.09.2017, 1.09.2018, 1.09.2019) 3) rok szkolny, w którym rozpocznie się kształcenie w klasie I szkoły podstawowej. 5. Do ustalania planu sieci publicznych ośmioletnich szkół podstawowych oraz granic obwodów tych szkół, o którym mowa w art. 39 ustawy – Prawo oświatowe, na okres od dnia 1 września 2019 r. stosuje się przepisy art. 39 ustawy – Prawo oświatowe. am

Art. 213 1. W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 212, w terminie do dnia 31 marca 2017 r., uchwały podjęte na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy zmienianej w art. 15 (tj. USO), w brzmieniu dotychczasowym pozostają w mocy. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego opracowuje i podaje do publicznej wiadomości informację w sprawie planu sieci szkół podstawowych i gimnazjów, jaki będzie obowiązywał od dnia 1 września 2017 r., z uwzględnieniem zmian w sieci szkół, które nastąpią z mocy z prawa. 3. W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 212, ustalenia obwodów lub zmiany obwodów szkół podstawowych prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne dokonuje się na roku szkolny 2018/2019 i lata następne. am

am *Art. 89 ustawy – Prawo oświatowe dotyczy trybu likwidacji szkoły 4. W przypadku niepodjęcia uchwały, o której mowa w art. 212, do przekształcenia dotychczasowego gimnazjum albo włączenia dotychczasowego gimnazjum, o którym mowa w art. 131 ust. 1, art. 184 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 i 2, stosuje się przepisy art. 89* ustawy – Prawo oświatowe. *Art. 89 ustawy – Prawo oświatowe dotyczy trybu likwidacji szkoły am

Art. 215 dostosowanie sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych 1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego podejmuje uchwałę w sprawie projektu dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych w związku z nowym ustrojem szkolnym, wprowadzonym ustawą – Prawo oświatowe. 2. W uchwale, o której mowa w ust. 1, określa się w szczególności: 1) plan sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych, z uwzględnieniem szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu prowadzonych przez inne organy prowadzące, tak aby umożliwić dzieciom i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu lub przebywającym w podmiotach leczniczych, o których mowa w przepisach o działalności leczniczej, oraz w jednostkach pomocy społecznej, o których mowa w art. 4 pkt 2 lit. b ustawy – Prawo oświatowe, realizację odpowiednio obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r., z uwzględnieniem: am

a) dotychczasowych trzyletnich liceów ogólnokształcących, w tym trzyletnich liceów ogólnokształcących dla dorosłych i dotychczasowych czteroletnich techników, b) dotychczasowych trzyletnich liceów ogólnokształcących i dotychczasowych czteroletnich techników, o których mowa w art. 131 ust. 3 pkt 1–4, art. 184 ust. 1 pkt 3 i 4 oraz art. 203 ust. 1 pkt 3–6, ust. 2 pkt 3–6 i ust. 3 pkt 3–6, c) szkół podstawowych specjalnych, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2, d) szkół podstawowych specjalnych, o których mowa w art. 131 ust. 1, art. 202 oraz art. 203 ust. 1 pkt 1 i 2, ust. 2 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 i 2, e) szkół podstawowych specjalnych, o których mowa w art. 193 ust. 1, f) gimnazjów specjalnych, które zakończą działalność zgodnie z art. 129 ust. 1, g) klas dotychczasowych gimnazjów specjalnych, o których mowa w art. 131 ust. 8; am

2) plan sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych, z uwzględnieniem szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę na obszarze powiatu prowadzonych przez inne organy prowadzące, tak aby umożliwić dzieciom i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu lub przebywającym w podmiotach leczniczych, o których mowa w przepisach o działalności leczniczej, oraz w jednostkach pomocy społecznej, o których mowa w art. 4 pkt 2 lit. b ustawy – Prawo oświatowe, realizację odpowiednio obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, w okresie od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r., z uwzględnieniem: am

a) branżowych szkół I stopnia, o których mowa w art. 164 ust a) branżowych szkół I stopnia, o których mowa w art. 164 ust. 1, b) branżowych szkół I stopnia, o których mowa w art. 131 ust. 3 pkt 9 i 10 oraz art. 203 ust. 2 pkt 7 i 8 oraz ust. 3 pkt 7 i 8, c) branżowych szkół I stopnia, o których mowa w art. 198 ust. 1, d) szkół specjalnych przysposabiających do pracy, o których mowa w art. 174 ust. 2, e) szkół policealnych, o których mowa w art. 176 ust. 2, f) klas dotychczasowych zasadniczych szkół zawodowych, o których mowa w art. 166; am

4) projekt planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz klas dotychczasowych trzyletnich liceów ogólnokształcących, o których mowa w art. 150 i art. 188 oraz klas dotychczasowych czteroletnich techników, o których mowa w art. 156, od dnia 1 września 2019 r. 3. Uchwała nie dotyczy likwidacji i przekształceń szkół innych niż dokonywanych na podstawie art. 119, art. 129, art. 131 ust. 1 i 3, art. 148 ust. 1, art. 154 ust. 1, art. 164 ust. 1, art. 174 ust. 2, art. 176 ust. 2, art. 186, art. 195 ust. 1 i 2, art. 198 ust. 1 i art. 203 ust. 1 pkt 3–6, ust. 2 pkt 3–8 i ust. 3 pkt 3–8. am

Art. 216. Uchwała, o której mowa w art. 215 ust. 1, nie stanowi aktu prawa miejscowego. 2. Uchwałę, o której mowa w art. 215 ust. 1, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego lub w widocznym miejscu w siedzibie urzędu jednostki samorządu terytorialnego. am

Art. 217. 1. Uchwałę, o której mowa w art. 215 ust. 1, przekazuje się właściwemu kuratorowi oświaty. Datą przekazania jest data otrzymania uchwały przez kuratora oświaty. 2. Kurator oświaty opiniuje uchwałę w ciągu 21 dni od dnia otrzymania. 3. Opinia kuratora oświaty dotyczy uchwały, o której mowa w art. 215, w zakresie, o którym mowa w art. 215 ust. 2 pkt 1–3, oraz zawiera w szczególności ocenę zgodności z prawem rozwiązań zaproponowanych w tej uchwale oraz ocenę w zakresie zapewnienia przez jednostki samorządu terytorialnego możliwości realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, przez dzieci i młodzież zamieszkałe na terenie danego powiatu. 4. Opinia kuratora oświaty, o której mowa w ust. 3, może wskazywać zmiany, które należy uwzględnić w uchwale, o której mowa w art. 219. 5. Opinia kuratora oświaty, o której mowa w ust. 3, jest wiążąca i nie służy od niej zażalenie. Na opinie służy skarga do sądu administracyjnego. am

af Przepisy Nauczyciele art. 222 – 232; 237 – 239, 242, 245, 247, 249, 250, 252, 254, 256 status nauczycieli af

af Z mocy prawa nauczyciele: dotychczasowych 6-letnich szkół podstawowych staną się nauczycielami 8-letnich szkół podstawowych, dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej staną się nauczycielami branżowej szkoły I stopnia, dotychczasowego czteroletniego technikum staną się nauczycielami pięcioletniego technikum, dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego staną się nauczycielami czteroletniego liceum ogólnokształcącego. af

Nauczyciele gimnazjów prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego, zatrudnieni na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony (bez względu na wymiar zatrudnienia), których dalsze zatrudnienie w roku szkolnym 2017/2018 lub 2018/2019 nie będzie możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, zostaną przeniesieni w stan nieczynny z początkiem kolejnego roku szkolnego. W przypadku niewyrażenia przez nauczyciela zgody na przejście w stan nieczynny, stosunek pracy zostanie z nim rozwiązany z końcem roku szkolnego. W przypadku braku możliwości zatrudnienia w pełnym wymiarze, nauczyciel będzie mógł również wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia. Powyższe rozwiązania dotyczą również nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których prowadzone są klasy dotychczasowego gimnazjum. W przypadku podjęcia zatrudnienia w szkole przez nauczyciela pozostającego w stanie nieczynnym ustanie prawo do dalszego przebywania w stanie nieczynnym. af

Wraz z końcem roku szkolnego 2018/2019, z nauczycielami zatrudnionymi w gimnazjach, których dalsze zatrudnienie nie będzie możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w danym gimnazjum, zostanie rozwiązany stosunek pracy. Nauczyciele ci otrzymają odprawę z tego tytułu. Należy zaznaczyć, że urlop dla poratowania zdrowia dla nauczycieli zatrudnionych w ww. gimnazjum (w roku szkolnym 2018/2019) będzie mógł być udzielony na okres nie dłuższy niż do dnia 31 sierpnia 2019 r. – po tym terminie, bowiem nie będzie możliwości kontynuowania tego urlopu, z uwagi na wygaszenie kształcenia w tej szkole. af

Art. 227 11. Nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługuje odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych w ust. 1, przysługują świadczenia określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Wysokość odprawy nauczyciela, któremu ograniczono zatrudnienie zgodnie z ust. 2 i 5, oblicza się z uwzględnieniem wymiaru zajęć obowiązkowych nauczyciela z miesiąca przypadającego bezpośrednio przed zastosowaniem ograniczenia tego zatrudnienia. af

Dyrektorzy art. 233, 240, 241, 243, 244, 246, 248, 253, 255, 257 af

Szkołami zarządzać będą dotychczasowi dyrektorzy we współpracy z wicedyrektorami oraz nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole do końca okresu, na jaki zostały im powierzone powyższe stanowiska. W przypadkach szkół nowego systemu, w ramach których będą funkcjonowały do wygaśnięcia oddziały gimnazjalne, organ prowadzący będzie miał możliwość przedłużenia powierzania stanowiska dyrektorowi, któremu w trakcie przeprowadzania zmian zakończy się kadencja, nie dłużej niż do dnia 31 sierpnia 2019 r. Natomiast w przypadku wygaszanych gimnazjów proponuje się, aby dotychczasowi dyrektorzy gimnazjów zajmowali stanowisko do końca okresu, na jaki powierzono im to stanowisko, nie dłużej jednak niż do dnia 31 sierpnia 2019 r. W sytuacji zaś gdy ich kadencja zakończy się przed wygaszeniem kształcenia w gimnazjum, przepisy przewidują możliwość przedłużenia powierzenia im tej funkcji, nie dłużej jednak niż do dnia 31 sierpnia 2019 r., lub możliwość powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora gimnazjum – wicedyrektorowi, a w gimnazjach w których nie ma wicedyrektora, nauczycielowi tego gimnazjum, nie dłużej niż do dnia 31 sierpnia 2019 r. af

Uczniowie gimnazjów af

Art. 130. 1. Uczeń klasy I dotychczasowego gimnazjum, który w roku szkolnym 2016/2017 nie otrzymał promocji do klasy II, z dniem 1 września 2017 r. staje się uczniem klasy VII szkoły podstawowej. 2. Uczeń klasy II dotychczasowego gimnazjum, który w roku szkolnym 2017/2018 nie otrzymał promocji do klasy III, z dniem 1 września 2018 r. staje się uczniem klasy VIII szkoły podstawowej. 3. Uczeń klasy III dotychczasowego gimnazjum, który w roku szkolnym 2018/2019 nie ukończył tej szkoły, z dniem 1 września 2019 r. staje się uczniem klasy VIII szkoły podstawowej. 4. W przypadku uczniów, o których mowa w ust. 13, w zakresie kontynuowania przez tych uczniów nauki języka obcego nowożytnego, stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 164 ust. 5 ustawy Prawo oświatowe. 5. W przypadku uczniów, o których mowa w ust. 13, przepis art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe stosuje się. af

Art. 4 pkt 8 projektu ustawy Przepisy wprowadzające – dot. likwidacji tzw. dodatku uzupełniającego art. 30a, 30 b Kn af

Art. 4 pkt 8) W ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r Art. 4 pkt 8) W ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz. 1379) wprowadza się następujące zmiany: uchyla się art. 30a i art. 30b; Art.  30a. [Analiza wydatków na wynagrodzenia nauczycieli. Dodatek uzupełniający] 1. W terminie do dnia 20 stycznia każdego roku organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego przeprowadza analizę poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego. (…) Art.  30b. [Kontrola regionalnej izby obrachunkowej] Regionalna izba obrachunkowa, w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 561), dotyczących kontroli gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego, kontroluje osiągnięcie w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3, z uwzględnieniem art. 30a ust. 3. af

Art. 3o Karty nauczyciela Styczeń 2017 – przepisy przejściowe Art. 3o Karty nauczyciela

Art. 236. W terminie do dnia 20 stycznia 2017 r. organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego przeprowadza analizę poniesionych w 2016 r. wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego. W przypadku nieosiągnięcia w 2016 r. wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, w składnikach wskazanych w art. 30 ust. 1 tej ustawy, organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego ustala kwotę różnicy między wydatkami poniesionymi na wynagrodzenia nauczycieli w 2016 r. w składnikach, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy – Karta Nauczyciela, a iloczynem średniorocznej liczby etatów nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, ustalonych w 2016 r. af

3. Kwota różnicy, o której mowa w ust 3. Kwota różnicy, o której mowa w ust. 2, jest dzielona między nauczycieli zatrudnionych i pobierających wynagrodzenie w 2016 r. w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego i wypłacana w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r., w formie jednorazowego dodatku uzupełniającego ustalanego proporcjonalnie do okresu zatrudnienia oraz osobistej stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela, zapewniając osiągnięcie średnich wynagrodzeń na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, w danej jednostce samorządu terytorialnego w 2016 r. af

4. W terminie do dnia 10 lutego 2017 r 4. W terminie do dnia 10 lutego 2017 r., organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego sporządza sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego w 2016 r., z uwzględnieniem wysokości kwoty różnicy, o której mowa w ust. 2, o ile wystąpiła. 5. Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego przedkłada sprawozdanie, o którym mowa w ust. 4, w terminie 7 dni od jego sporządzenia, regionalnej izbie obrachunkowej, organowi stanowiącemu tej jednostki samorządu terytorialnego, dyrektorom szkół prowadzonych przez tę jednostkę oraz związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli. 6. Jednorazowy dodatek uzupełniający, o którym mowa w ust. 3, nie jest uwzględniany jako składnik poniesionych wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, w 2017 r. af

7. Do opracowania sprawozdania, o którym mowa w ust 7. Do opracowania sprawozdania, o którym mowa w ust. 4, w szczególności: 1) wzoru formularza sprawozdania, 2) sposobu wyliczania średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, 3) sposobu ustalania średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli, 4) sposobu ustalania kwoty różnicy, o której mowa w ust. 2, 5) sposobu ustalania wysokości jednorazowego dodatku uzupełniającego – stosuje się dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 30a ust. 7 ustawy – Karta Nauczyciela, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. af

8. Zadania i kompetencje organu prowadzącego, o których mowa w ust 8. Zadania i kompetencje organu prowadzącego, o których mowa w ust. 1, 2, 4 i 5, wykonuje odpowiednio: wójt, burmistrz (prezydent miasta), zarząd powiatu, zarząd województwa. 9. W 2017 r. regionalna izba obrachunkowa, w trybie określonym w przepisach ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 561), dotyczących kontroli gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego, kontroluje osiągnięcie w 2016 r. w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, z uwzględnieniem ust. 3. af

Podstawa programowa art. 277 - 289

Art. 277. Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy – Prawo oświatowe (nowa podstawa programowa), stosuje się począwszy od roku szkolnego 2017/2018 w klasach I, IV i VII szkoły podstawowej. Podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy zmienianej w art. 15 (dotychczasowa podstawa programowa), stosuje się: w roku szkolnym 2017/2018 w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej; 2) w roku szkolnym 2018/2019 w klasach III i VI szkoły podstawowej am

Ramowe plany nauczania art. 295 -

Art. 295 1. Ramowe plany nauczania w szkołach publicznych określone w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 3 ustawy – Prawo oświatowe, stosuje się: 1) począwszy od roku szkolnego 2017/2018 w: a) klasie I, IV i VII szkoły podstawowej, b) klasie I branżowej szkoły I stopnia, c) klasie I szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy, d) semestrze I szkoły policealnej; 2) począwszy od roku szkolnego 2019/2020 w: a) klasie I czteroletniego liceum ogólnokształcącego, b) klasie I pięcioletniego technikum; 3) począwszy od roku szkolnego 2020/2021 w klasie I branżowej szkoły II stopnia. am

2. Ramowe plany nauczania w szkołach publicznych określone w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 15 (tj. dotychczasowe ramowe plany), stosuje się do: 1) klas II, III, V i VI szkoły podstawowej – w roku szkolnym 2017/2018; 2) klas III i VI szkoły podstawowej – w roku szkolnym 2018/2019. am

3. Ramowe plany nauczania w szkołach publicznych określone w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy zmienianej w art. 15, stosuje się do: 1) dotychczasowego gimnazjum, 2) dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, 3) dotychczasowego czteroletniego technikum, 4) klas dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia am

Egzamin ósmoklasisty, egzamin maturalny, egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie

Egzamin ósmoklasisty, egzamin maturalny W przypadku egzaminu ósmoklasisty oraz egzaminu maturalnego przeprowadzanego na nowych zasadach określonych w projekcie ustawy, przepisy wskazują termin przeprowadzenia tych egzaminów po raz pierwszy: ‒ egzamin ósmoklasisty – od roku szkolnego 2018/2019; ‒ egzamin maturalny dla absolwentów liceum ogólnokształcącego – od roku szkolnego 2022/2023; ‒ egzamin maturalny dla absolwentów technikum – od roku szkolnego 2023/2024; ‒ egzamin maturalny dla absolwentów branżowej szkoły II stopnia, którzy ukończyli kształcenie w branżowej szkole I stopnia jako absolwenci ośmioletniej szkoły podstawowej – od roku szkolnego 2023/2024. am

Egzamin 8-klasisty będzie przeprowadzany od roku szkolnego 2018/2019 na zakończenie ostatniej klasy szkoły podstawowej w nowym systemie. W latach szkolnych 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021 egzamin ten przeprowadzany będzie z trzech obowiązkowych przedmiotów: języka polskiego, języka obcego nowożytnego i matematyki.  Natomiast od roku szkolnego 2021/2022 do przedmiotów obowiązkowych dołączy także jeden z przedmiotów do wyboru:  biologia, chemia, fizyka, geografia lub historia. am

Uczniowie branżowej szkoły I stopnia będą przystępowali do jednego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie (w obecnym systemie uczniowie zasadniczych szkół zawodowych zdają od 1 do 3 egzaminów – w zależności od liczby kwalifikacji wyodrębnionych w nauczanym zawodzie). Ukończenie branżowej szkoły I stopnia (po zdaniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w danym zawodzie)  umożliwi uzyskanie wykształcenia zasadniczego zawodowego i otrzymanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe. W myśl przeprowadzonych uzgodnień międzyresortowych, absolwent branżowej szkoły II stopnia będzie mógł otrzymać świadectwo dojrzałości i kontynuować naukę na studiach wyższych po spełnieniu określonych warunków. Absolwenci liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły II stopnia otrzymają jedno takie samo świadectwo dojrzałości. Oznacza to, że uczniowie kończący branżową szkołę II stopnia będą mogli ubiegać się o miejsce na dowolnym kierunku studiów. am

af& am Sprawy bieżące (1): Niniejsza prezentacja przekazana zostanie szkołom i placówkom oświatowym droga elektroniczną. Prosimy o bieżący przekaz spraw związanych z reformą systemu edukacji nauczycielom i rodzicom uczniów. Sugerujemy opracowanie scenariuszy zmian w swoich szkołach stosownie do projektowanych zmian w przepisach prawa oświatowego. Na slajdzie nr 15 widnieje uwaga dot. świadectw wydawanych uczniom gimnazjów. af& am

af& am Sprawy bieżące (2): Dziękuję za elektroniczne korekty danych szkół i placówek Dziękujemy Pani Beacie Hellwig za protokołowanie. Serdecznie podziękowanie dla Pani Renaty Dyrdy za gościnę w murach I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego. af& am

e-mail: bielsko@kuratorium.katowice.pl Delegatura Kuratorium Oświaty w Bielsku-Białej ul. Piastowska 44 43-300 Bielsko-Biała e-mail: bielsko@kuratorium.katowice.pl a.fulczyk@poczta.kuratorium.katowice.pl a.mroz@poczta.kuratorium.katowice.pl numer telefonu do Delegatury KO w Bielsku-Białej: 33/812 26 45 (nr wew.)

Dziękujemy za uwagę. Do zobaczenia! AFAM &